کارگروه «ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست» در قم تشکیل شد


کارگروه «ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست» در قم تشکیل شد

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، کارگروه «ارتقاء فرهنگ حفاظت محیط زیست» ذیل شورای فرهنگ عمومی در قم تشکیل شده است.

سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه «ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست» در قم گفت: تشکیل این کارگروه با توجه به اهمیت و حساسیت مسائل زیست محیطی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و به صورت جدی در استان پیگیری شده است.

وی با اشاره به ابلاغ و رونمایی از سند برنامه ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح ملی، استان قم را در تشکیل کارگروه مربوطه پیشرو دانست و گفت: امیدواریم اهداف و برنامه های این سند ارزشمند، با تلاش و مشارکت همه دستگاههای اجرایی ذیربط به خوبی در قم محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه افزود: بدون تردید از شهر مقدس قم انتظار می رود که در مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه فرهنگسازی زیست محیطی مبتنی بر آموزه های دینی پیشگام بوده و اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی با اشاره به معضلات و چالش های زیست محیطی در استان قم، مقابله با این موانع و مشکلات را نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی دانست و گفت: باید همه همت و تلاش خود را برای توسعه و تعمیق فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه به کار بگیریم تا به بحران های زیست محیطی دچار نشویم.

سند برنامه ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست روز یکشنبه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تهران رونمایی و نخستین جلسه کارگروه استانی ذیل آن با حضور آیت الله سعیدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم و جمعی از مسؤولان و کارشناسان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!