مالیات بسیاری از مودیان مالیاتی تهران بدون افزایش قطعی می‌شود


مالیات بسیاری از مودیان مالیاتی تهران بدون افزایش قطعی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: عملکرد سال 1399 برخی از صاحبان مشاغل این استان بر اساس تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و همچنین به منظور تکریم مودیان، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات، بدون افزایش قطعی می‌شود.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام امور مالیاتی استان تهران، محمدرضا نوری روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب تیرماه سال ۹۴ قانون مالیات های مستقیم و با توجه به بند ع تبصره ۶ قانون بودجه سالجاری، برخی از صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال ۱۳۹۹ حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم (مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال) باشند، مشمول این دستورالعمل است.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغلی که واجد شرایط حکم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مذکور بوده و بر مبنای موضوع فعالیت و یا استقرار محل فعالیت با دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع ذی صلاح در عملکرد سال ۹۸ مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی یا نرخ صفر مالیاتی شده اند، مشروط به حفظ ضوابط معافیت یا نرخ صفر مالیاتی در طی سال ۹۹، می توانند از مزایای این دستورالعمل استفاده کرده و ارائه نکرد اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب لغو معافیت آنها نخواهد شد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در مورد نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن گفت: مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۸ (اعم از اصلی و متمم) به شرح زیر است:

۱. صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۳۰ میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸

۲. صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۳۰ تا ۶۰ میلیون ریال ، با چهار درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸

۳. صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۶۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال، با هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸

۴. صاحبان مشاغل مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیشتر از ۱۲۰ میلیون ریال با ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸

نوری در خصوص مودیان مالیاتی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت یکجا تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ ندارند، اظهار داشت: مالیات مقطوع فوق حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می شود و پرداخت نکردن مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

وی در خصوص صاحبان مشاغلی که مشمول تبصره ماده ۱۰۰ نمی شوند، اظهار داشت: صاحبان مشاغلی که سال ۱۳۹۹ اولین سال فعالیت آنها بوده است، هرگونه تغییر محل فعالیت در سال ۱۳۹۹ نسبت به محل فعالیت در سال۱۳۹۸ و آن دسته از صاحبان مشاغلی که متقاضی اعمال مقررات مفاد مواد ۱۳۷ ،۱۶۵ و ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم در خصوص درآمد عملکرد سال ۱۳۹۹ خود هستند از شمول این دستورالعمل خارج هستند.

نوری در خصوص صاحبان مشاغلی که علاوه بر فعالیت اصلی خود نسبت به خرید سکه اقدام نموده و در سال ۹۹ دریافت کرده اند، بیان کرد: این افراد برای پرداخت مالیات سکه باید به صورت مجزا و براساس دستورالعمل صادره در ارتباط با تعیین میزان مالیات سکه، اقدام کنند.

وی در مورد آن دسته از صاحبان مشاغلی که مشمول تبصره ۱۰۰ هستند و مالیات تشخیصی عملکرد سال ۹۸ آنان به قطعیت نرسیده، تشریح کرد: این افراد در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوط با اعمال درصدهای تعیین شده این دستورالعمل به نسبت مالیات تشخیصی عملکرد سال ۱۳۹۸، مشمول این دستورالعمل خواهند بود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران بیان کرد: همچنین میزان مالیات مقطوع پزشکانی که در عملکرد سال ۱۳۹۹ مشمول حکم بند ح تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بوده اند معادل مالیات تعیین شده به شرح بند ۲ این دستورالعمل یا مالیات مکسوره آنها، هرکدام که بیشتر باشد تعیین می شود.

قابل ذکر است، صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند می توانند از طریق سیستم الکترونیکی از طریق پایگاه اینترنتی https://ntr.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و برای کسب اطلاع از جزئیات ریز این دستورالعمل و نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی برخط، می توانند با مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس حاصل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی