استاندار اصفهان: خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس نباشند


استاندار اصفهان: خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس نباشند

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: اگر بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد مدارس در اول مهر بازگشایی شود خانواده‌ها هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند. 

به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به گزارشی در باره ترک تحصیل پنهان برخی از دانش‌آموزان ابتدایی در شرایط کرونایی افزود: از مجموع ٩ عاملی که به عنوان دلیل این امر قید شده، مهمترین عامل ترس خانواده‌ها از ابتلا به کروناست و مسائل اقتصادی در درجه بعد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مسوولان آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان است، اظهار داشت: این اطمینان به خانواده‌ها داده می‌شود که اگر فرزندانشان برای امتحان به مدرسه آمدند و یا با احتمال مهار کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با این ویروس، شرایط حضور آنها برای تحصیل فراهم شد، هیچ نگرانی نداشته باشند.
استاندار خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد کارگروهی توسط معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش بمنظور دستیابی به راهکارهای مختلف برای برطرف کردن دلایل ترک تحصیل پنهان دانش آموزان تشکیل شود.
وی همچنین تاکید کرد: باید در باره حساسیت‌زُدایی نسبت به مساله کرونا در جامعه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام لازم صورت گیرد.
رضایی تصریح کرد: باید در صورت اطمینان ستاد ملی مقابله با کرونا از کمرنگ شدن شیوع این بیماری در جامعه، امکان فعالیت به مدارس، دانشگاه ها و مراسم مذهبی داده شود.
وی همچنین با تاکید بر اتخاذ تصمیمات عملی و اجرایی در این شورا برای حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش افزود: ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان بزرگترین تکلیف بر دوش اعضای این شوراست.
رضایی با تاکید بر اینکه همواره از اصفهان انتظار نوآوری و خلاقیت وجود دارد، گفت: باید با همدلی، همفکری و همزبانی و در کنار هم گذاشتن سناریوهای مختلف، بهترین تصمیمات برای دانش آموزان و دستگاه تعلیم و تربیت اخذ شود.
امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان گفت: باید علاوه بر شناسایی این دانش آموزان، موانع موجود بر سر راه آنها برداشته شود.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد افزود: آموزش فرزندان اتباع نیز اهمیت بسزایی دارد زیرا آنها مانند فرزندان ما مسلمان هستند و باید با فراگیری تعلیم و تربیت، سفیران ما در کشورهای خود باشند.
مدیرکل آموزش و پروش اصفهان نیز در این جلسه بر تهیه مجموعه برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ١۴٠٠، ١۴٠١ اشاره کرد و گفت: این مجموعه در قالب ١٨١ برنامه و ٧٠۴ فعالیت تهیه و تدوین شده است.
محمد اعتدادی افزود: این برنامه توسط گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده است و بزودی به شوراهای سراسر استان ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: هر سازمان برای دستیابی به نتایج منطقی، مطلوب و سازمان یافته باید برنامه سالیانه داشته باشد که این مهم در آموزش و پرورش بدرستی دنبال شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از خانواده مرحوم سیدمهدی میربُد مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس اصفهان که چندی پیش بدلیل ابتلا به کرونا درگذشت، تمجید و تقدیر صورت گرفت و همچنین از برنامه سالیانه آموزش و پرورش رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان