فرماندار: اقتصاد تک محصولی صنعت آران‌ و بیدگل را تهدید می‌کند


فرماندار: اقتصاد تک محصولی صنعت آران‌ و بیدگل را تهدید می‌کند

کاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تک محصولی بودن بخش قابل توجه از حوزه اقتصاد این خطه گفت: اقتصاد تک محصولی، تهدیدی برای صنعت شهرستان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در نشستی با مدیرکل محیط زیست اصفهان، فعالان محیط زیست، اهالی رسانه و مدیران مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در این مجتمع به مناسبت هفته محیط زیست (۱۷ تا ۲۳ خرداد) افزود: راه‌اندازی صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد در این شهرستان ضروری است چرا که به عنوان صنعت مادر در کشور می‌تواند با خارج کردن منطقه از شرایط تک محصولی صدها کارخانه و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادار کند.

وی ادامه داد: استقرار صنایع فولادی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال بیشتر دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار هم باشد و گسترش آن پیشرفت اقتصادی پایدار شهرستان را تضمین کند.

به گفته وی، افزون ‌بر ۲۰۰ میلیون دلار محصولات فولادی در سال گذشته، در اوج تحریم ها به مقصد کشورهای دیگر صادر شده که این مهم در این شرایط تحریمی کشور بسیار ارزنده است.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه مجتمع فولاد این شهرستان در شرایط تحریمی توانسته صادرات خود را به ۲ برابر افزایش دهد، خاطر نشان کرد: این واحد به خوبی شعار سال و منویات رهبری فرزانه انقلاب مبنی‌ بر رونق تولید و صادرات محوری را محقق کرده است.

وی به نگرانی های فعالان محیط زیست در مورد توسعه صنعت فولاد در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: توسعه هر صنعتی مزایا و معایبی دارد همانطور که با استفاده از یک بطری آب یا کیک، یک جسم پلاستیکی به محیط زیست وارد می شود.

بایبوردی افزود: توسعه هر صنعتی در شهرستان نیاز به دارا بودن پیوست زیست محیطی دارد که با جدیت پیگیری می شود و توسعه صنعتی که دارای پیوست زیست محیطی باشد در شهرستان مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر به عنوان شرکتی دانش بنیان توانسته در حوزه های مختلف خوب عمل کند گفت: ایجاد و توسعه بیش از ۶۰ هکتار فضای سبز در اطراف این شرکت اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

پس از این نشست، تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر با حضور مدیرکل محیط زیست استان اصفهان راه‌اندازی و پساب خروجی این مجتمع به طور کامل قطع شد.

همچنین ایستگاه دوچرخه سواری در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ورزش در مجتمع فولاد کویر افتتاح شد.

افزون بر ۸۰۰ واحد صنعتی در شهرستان آران‌وبیدگل مستقر هستند که ۶۰۰ واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می‌کنند.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

مجتمع تولید فولاد در آران‌وبیدگل با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن محصول در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی سالانه ۹۰۰ هزار تن رسید.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟