35 مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه به دادگاه معرفی شدند


35 مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه به دادگاه معرفی شدند

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و در اجرای طرح جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان، 35 مرکز ذبح و عرضه امسال به دادگاه معرفی شدند.

رامین علیپور روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان انجام شد.

وی اضافه کرد: با تشکیل یک تیم نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان نظارت شده و با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد.

علیپور بیان کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد آن به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

وی افزود:همچنین طی روزهای گذشته از ۲۲ واحد و مرکز عرضه و رستوران‌های سطح شهر به صورت سرزده بازدید به عمل آمد.

وی گفت: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی در تمامی مراکز اجرا شده است و در برخی موارد جزیی نیز تذکر لازم انجام شده است.

متاسفانه بیشتر شهروندان اشنویه از مراکز عرضه مرغ زنده اقدام به خرید می‌کنند که این امر موجب نگرانی مسوولان حوزه بهداشت شده است؛ این شهرستان ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس