140نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستانهای شاهرود ومیامی مراجعه کردند


140نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستانهای شاهرود ومیامی مراجعه کردند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: 140 بیمار با علایم مشکوک به ابتلا ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ ۳۵ نمونه آزمایشگاهی ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان مثبت شد، افزود: از این تعداد ۲۳ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

وی با بیان اینکه طی روز های گذشته شاهد افزایش نسبی در آمار ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستیم، تصریح کرد: این آمارها نشانگر فعال بودن ویروس در جامعه است؛ از مردم و متولیان در شرایط کنونی انتخابات انتظار داریم در تجمعات، گردهمایی و دورهمی ها با جدیت، دقت و حساسیت موازین و اصول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را رعایت کنند.

چمن با اشاره به اینکه در روزهای گذشته کار واکسیناسیون به کندی انجام می شود، ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده واکسن قابل توجهی توزیع شود تا شتاب برنامه پوشش واکسیناسیون استمرار پیدا کند و شاهد شرایط بهتری باشیم.

به گفته وی، عمده واکسن های دریافتی این دانشگاه تاکنون برای گروه های هدف استفاده شد، همچنین تلاش در سطح ملی برای تامین واکسن مورد نیاز ادامه دارد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۸۷ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۹۸ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۲۳ خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۱ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸ هزار و ۷۱۷ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن