60دستگاه تولید ارز دیجیتال در خرمشهر کشف شد 


60دستگاه تولید ارز دیجیتال در خرمشهر کشف شد 

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت : 60 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 12میلیارد ریال در شهرستان خرمشهر کشف و ضبط شد .

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمد صالحی یکشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس پس از آگاهی از فعالیت غیر قانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی با هماهنگی مقام قضایی ، به محل اعزام شده و در بازرسی از محل ۶۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان داشت : کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار صالحی خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته ۲۰۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط شده است .

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید