سازمان لیگ ورزش روستایی تشکیل می‌شود


سازمان لیگ ورزش روستایی تشکیل می‌شود

اصفهان-ایرنا- رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از تشکیل سازمان لیگ در این فدراسیون به منظور توسعه و ترویج بازی‌های محلی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی امیری خراسانی عصر یکشنبه در مجمع سالانه روستایی وبازی‌های بومی و محلی اصفهان در سرای ورزشکاران این استان با بیان اینکه اصفهان در ورزش حرفه ای باشگاه های متنوعی دارد افزود: در حال تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون ورزش های روستایی و بازی‌های بومی و محلی هستیم و امیدواریم بتوانیم ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را به صورت لیگ برگزار کنیم.

وی با تاکید بر توسعه ورزش‌های بومی محلی به شکل حرفه ای تصریح کرد: امیدارم اصفهان دارای بیشترین تیم‌های شرکت کننده در این زمینه باشد، چون فرهنگ ورزش حرفه ای قهرمانی ظرفیت آن در این استان وجود دارد.

وی گفت: هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان براساس ارزیابی استانی در سال ۹۹ رتبه نخست را سطح کشور کسب کرد و این موضوع نشان دهنده پتانسیل، مدیریت و تلاش بالا در این هیات است.

وی برگزاری المپیاد ورزش دختران روستایی و عشایری و برگزاری نخستین المپیاد خانه‌های روستایی و عشایری را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در درست اقدام است و به‌زودی برگزار خواهد شد.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه بیشترین آمار خانه‌های ورزشی و روستایی متعلق به استان اصفهان است اظهار داشت: قصد ما بر این است که میزبانی بخش پایانی نخستین المپیاد خانه‌های روستایی و عشایری را به اصفهان بدهیم.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۱۲۰ خانه ورزشی روستایی سهمیه این استان بود که ۱۵۹ خانه ایجاد شد.

مهدی اسدی برگزاری چهار جشنواره در فضای مجازی، استفاده از کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی، حضور مستمر در کمیته‌های کارشناسی و راهبردی و نیز تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی را از دیگرموضوعات محوری خود در این هیات عنوان کرد.

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

ب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!