روند صعودی بستری بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه


روند صعودی بستری بیماران کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - صعودی شدن روند بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی گلستان، دستگیری رمال سایبری و نجات جان سه نفر در آتش سوزی یک واحد مسکونی در گنبدکاووس، پیش بینی بارش پراکنده و رگباری و کاهش شدید ذخایر خونی از مهمترین اخبار روز یکشنبه این استان شمالی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که هم اکنون ۲۷۹ بیمار در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند که این آمار ۹ نفر نسبت به دیروز بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل افزود: ۵۸ بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۱۸ نفر از آنان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

**

فرماندار ویژه گنبدکاووس بابیان اینکه مسوولان ستاد انتخابات وزارت کشور و استان گلستان با رصد سامانه انتخابات در کمترین زمان متوجه کوچکترین مشکل در صندوق‌های اخذ رای خواهند شد، از نمایندگان فرماندار در شعب درخواست کرد تا همه جوانب را بررسی و با آمادگی کامل سر صندوق‌ها حاضر شوند.

عبدالقدیر کریمی عصر یکشنبه در جمع نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، اظهار داشت: هر گونه مشکل احتمالی در شعب اخذ رای در روز انتخابات باید با تدبیر نمایندگان فرماندار رصد و در کمترین زمان حل شود.

وی گفت: فضای انتخابات شهرستان در بهترین شرایط ممکن است و همه عوامل برگزار کننده انتخابات در ۲۸۱ شعبه اخذ رای با وحدت و همدلی در آمادگی کامل بسر می‌برند.

**

️کمال ابراهیمی بخشدار لوه شهرستان گالیکش از آغاز عملیات احداث ساختمان بوم‌گردی روستای "چقربش قارداش" خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی به وسعت ۸۶۲ متر مربع با اعیانی ۵۰ متر مربع و یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۵۸ استان و مابقی هزینه از محل اعتبارات دهیاری اجرا می‌شود.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که در راستا طرح مقابله با جرائم سایبری و پایش فضای مجازی، کانالی با بیش از ۱۲ هزار عضو در این شهرستان شناسایی شد که فردی سودجو در این کانال برای دعانویسی، رمالی و جادوگری تبلیغات فریب دهنده انجام می‌داد.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی متهم را که با رمالی و تبلیغ فروش فال و طلسم برخی از شهروندان را فریب می‌داد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی اظهار داشت که متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که چندی پیش با راه‌اندازی کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به انجام تبلیغات واهی فال و فروش طلسم و جادو کرده و از این طریق به کسب درآمد پرداخته است.

**

رییس گروه پیش بینی هواشناسی گلستان گفت که از بامداد فردا دوشنبه با افزایش ابر، بارش‌های رگباری پراکنده با احتمال رعد و برق به‌خصوص در نواحی کوهستانی استان پیش بینی می‌شود.

محمود محمدقلی پور افزود: این سامانه روز سه‌شنبه از آسمان گلستان عبور می‌کند و از میانه هفته جوی آرام و پایدار در استان حاکم خواهد شد.

**

سیدرضا سجادی کارشناس سلامت و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش آزادشهر در راستای سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها با توجه به اهمیت ورزش در سلامت شهروندان موفق به اختراع و ساخت دوچرخه ثابت دستی رکاب‌زن پا و دست شد که امروز از این اختراع و چگونگی استفاده از آن باحضور مسوولان این شهرستان و دانش آموزان رونمایی شد.

**

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه ذخایر خونی در استان به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت که فقط برای ۲ روز ذخیره خونی در مراکز موجود است و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

سیدصادق بنی عقیل از مردم نوعدوست گلستان خواست که برای اهدای خون خود به نیازمندان و بیماران، به مراکز خونگیری درسطح استان مراجعه کنند.

**

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز گفت که ساعت ۱۴:۴۵ امروز یکشنبه با اعلام گزارش آتش سوزی در یک واحد مسکونی در شهرک فرمانداری به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، نیروهای نجاتگر به محل اعزام شدند.

اصغر نودهی افزود: در این منزل مسکونی ۲ طبقه که بر اثر نشت گاز منفجر شد، با ریختن سقف طبقه دوم، ۲ زن ۴۵ و ۴۷ ساله و کودک یک و نیم ساله با سوختگی نسبتا شدید زیر آوار گرفتار شدند.

وی افزود: نیروهای هلال احمر با همکاری آتش نشانی موفق به رهاسازی و تحویل این سه نفر به عوامل اورژانس شدند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت و حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی