اعلام برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه فارس


اعلام برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و روز ملی تجلیل از امامزادگان به صورت ویژه در 28 بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و مراسم‌ ۵ ذی‌القعده روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت ویژه در ۲۸ بقعه شاخص استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اوقاف فارس، موسوی در تشریح برنامه‌های دهه کرامت، گفت: این مراسم‌ شامل برگزاری تعداد ۹ کاروان شادی تحت عنوان شمیم کرامت، اجرای مراسم زیر سایه خورشید در ۱۲ بقعه متبرکه استان فارس، ویژه‌برنامه جشن میلاد امام رضا(ع) و برپایی ۱۵ ایستگاه سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران هستند.

موسوی یادآور شد: برای برگزاری ویژه ‌برنامه‌های دهه کرامت تلاش شده تا بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگانی که دارای ظرفیت لازم برای برگزاری مراسم و فضای باز بزرگ و محوطه هستند بیشتر مورد نظر باشد تا امکان حفظ فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: علاوه بر این ظرفیت فضای مجازی بسیار مورد توجه و تأکید است و تمامی برنامه‌های از طریق تعداد ۱۹ کانال و صفحه اختصاصی متعلق به بقاع متبرکه در فضای مجازی اطلاع‌رسانی و به صورت زنده و برخط پخش می‌شود.

او همچنین گفت: این برنامه‌ها که همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده است تا روز میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه برنامه شاخص امسال برگزاری همایش روز ملی تجلیل و تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه خواهد بود، گفت: این همایش در روز ۲۶ خرداد ماه مصادف با ۵ ذی‌القعده با هدف معرفی امامزاده سیدمحمد(ع) واقع در منطقه ده پیاله، بلوار ابوذر غفاری شیراز، در این آستان مقدس برگزار می‌شود که به صورت ویژه با حضور پژوهشگر برتر عرصه تشیع حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خصوص این امامزاده جلیل‌القدر و سایر بقاع متبرکه سطح شهر شیراز بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: سخنرانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی و برگزاری مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با فرهنگ زیارت و حرم‌های مطهر امامزادگان از جمله برنامه جشن‌های دهه کرامت در آستان مقدس امامزادگان است.

موسوی اضافه کرد: همچنین آشنایی با سایر ظرفیت‌های بقاع متبرکه در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، توانمندسازی افراد و اجرای طرح شمیم خدمت، معرفی بیشتر گردشگری مذهبی از جمله مباحث ویژه دهه کرامت امسال در همایش‌های بقاع متبرکه خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر