به حداقل رساندن حواشی انتخابات شورای شهر بندرعباس با اخذ رای الکترونیک


به حداقل رساندن حواشی انتخابات شورای شهر بندرعباس با اخذ رای الکترونیک

دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان اظهار داشت: حواشی انتخاباتی در ادوار گذشته به ویژه در انتخابات شورای شهر بندرعباس، باعث ایجاد دل نگرانی هایی برای شهروندان شده بود، امسال اما با الکترونیکی شدن رای گیری در بندرعباس این حواشی به حداقل خواهد رسید و عملا جایی برای این حواشی باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی رئوفی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در نشست خبری تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت جشن انتخابات هرمزگان، در تشریح عملکرد این ستاد در راستای برگزاری انتخابات 28 خرداد ماه در این استان، گفت: همواره سعی شده است اصحاب رسانه و شهروندان در روند اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات قرار گیرند و بطور مداوم اخبار به سمع و نظر شهروندان رسانده شده است.
رئوفی بیان داشت: در فاصله ساعت ده صبح امروز (23 خرداد) تا این لحظه سه نفر از اعضای شورای شهر انصراف و 2 نفر تایید صلاحیت شدند که در مجموع تعداد 670 نفر در 45 شهرستان استان تایید صلاحیت شدند.
وی عنوان کرد: در این مدت تعداد 16 نفر نیز به تایید صلاحیت شده های شوراهای روستایی اضافه شده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: علی رغم همه نظر سنجی هایی که در جامعه انجام شد که مشارکت را بالای 40 درصد عنوان کردند بنده به این مسئله بیشتر از این میزان خوشبین هستم.
رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی ملت شریف ایران در شرایط های بدتر و جنگ های حساس دیگر بلوغ سیاسی خود را به جهانیان نشان داده اند.
وی در ادامه یادآور شد: بیماری کرونا بهانه ای نیست که مردم نتوانند در انتخابات شرکت کنند ستاد ملی کرونا تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان بیان داشت: برای مقابله با این بیماری و صیانت از سلامت شهروندان تعداد شعب بین 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین انتخابات شورای شهر بندرعباس بصورت الکترونیک برگزار خواهد شد.
رئوفی گفت: به مردم شریف هرمزگان توصیه می کنم در ساعات اولیه برای رای دادن اقدام کنند.
وی بیان کرد: در مناطق صعب العبور نیز سعی شده است تا به هر نحوی انتخابات انجام و مشارکت مردم جلب شود، بطور مثال در شهرستان حاجی آباد 20 و میناب 15 منطقه صعب العبور وجود دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: در این مناطق از صندوق های رای سیار و ماشین های شاسی بلند استفاده می شود و همچنین در جزایر صعب العبور با کمک شناورهای نظامی صندوق رای و برای اشخاصی که در قرنطینه هستند، صندوق های سیار فرستاده می شود.
در ادامه احمد نفیسی دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان نیز که در این نشست حضور داشت، عنوان کرد: خوشبختانه به گونه ای برنامه ریزی شده است که تمامی تمهیدات لازم مطابق دستور عمل های بهداشتی که برای این کار تعیین شده رعایت خواهد شد و شهروندان از این بابت نگرانی نخواهند داشت.
نفیسی گفت: همچنین رای دهندگان از طریق اپلیکیشن اپ و نرم افزار می توانند شعب رای کم تردد را شناسایی و به آن مراجعه کنند.
وی بیان داشت: اگر مردم در راستای رعایت پروتکل ها همکاری کنند، کما اینکه تا امروز همکار کرده اند، مشکلی پیش نخواهد آمد.
دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان عنوان کرد: برای رعایت هرچه بیشتر این پروتکل ها در هر شعبه یک ناظر بهداشتی نیز به عوامل اجرایی اضافه شده است لذا ناراحتی وجود ندارد.
وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: حواشی انتخاباتی در ادوار گذشته به ویژه در انتخابات شورای شهر بندرعباس، باعث ایجاد دل نگرانی هایی برای شهروندان شده بود، امسال اما با الکترونیکی شدن رای گیری در بندرعباس این حواشی به حداقل خواهد رسید و عملا جایی برای این حواشی باقی نخواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !