آموزش و پرورش جزو اولویت‌های دولت بعدی باشد


آموزش و پرورش جزو اولویت‌های دولت بعدی باشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما دولتی می‌خواهیم که نه فقط بخاطر معلمان بلکه بخاطر 14/5 میلیون دانش آموز، آموزش و پرورش را اولویت اول خود قرار دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی عصر یکشنبه در جمع فرهنگیان و معلمان کمیته‌ی فرهنگیان حامی سیدابراهیم رئیسی در تبریز اظهار کرد: در دولت قبل زمانیکه صحبت ادغام وزارتخانه ها مطرح بود، من به خبرنگاران گفتم که پیشنهاد می‌دهم وزارتخانه های نفت و آموزش و پرورش ادغام شود و اگر قرار است پول نفت سرمایه گذاری شود، سود این صنعت به نفع ۱۴/۵ میلیون دانش آموز خرج شود.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور بعضی ها خدمت به مردم کار سختی نیست، افزود: در بودجه امسال تصویب کردیم که دو هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزان مناطق محروم، سمعک و عینک دانش آموزان استثنائی و تجهیز کامل مدارس هزینه شود.

وی ادامه داد: مایه تاسف است که وقتی در مجلس از آموزش و پرورش دفاع می‌کنیم، وزیر می آید و می‌گوید که بزرگترین افتخار من کاهش هزینه های آموزش و پرورش است و حتی می‌گوید من بجای دادن حقوق ۵ میلیونی به معلمان افرادی را به کار می‌گیرم که به حقوق ۵۰۰ هزار تومانی هم راضی هستند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با کمبود ۳۰۰ هزار معلم روبرو هستیم و اگر آموزش و پرورش شکوفا شود، ۳۰۰ هزار معلم به معلمان فعلی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در سال ۹۲ وزارت خانه را ترک کردم، وزیر محترمی که وزارت را برعهده گرفت، گفت که ۳۰۰ هزار معلم مازاد داریم و این افراد باید به وزارت خانه های دیگر بروند اما ۴ سال بعد رهبر انقلاب فرمودند که ۴۰۰ هزار معلم کمبود داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی توان حل مشکلات معیشتی مردم را دارد و مشکل پول هم ندارد و علت تحقق نیافتن این موضوع علاوه بر تنبلی و نخواستن، قبول نداشتن عدالت توسط عده ای مسئولین است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: بعد از ۱۰ سال تلاش برای نظام رتبه بندی معلمان، بجای اجرا از اول فروردین ۹۶، به تازگی کلیات را به مجلس داده اند در حالیکه نظام نوشته شده در سال ۹۲ باید اجرا شده و معلمان جایگاهی مانند هیأت علمی دانشگاه پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر در طول این مدت نظام رتبه بندی اجرا می‌شد اکنون در مهندسی نیروی انسانی از جمله برابری تعداد معلمان زن و مرد و تخصصی کردن معلمان سطوح مختلف مشکلی نداشتیم و هدف اصلی از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان ایجاد تحول در آموزش و پرورش بود اما متاسفانه کسی را مسئول این دانشگاه کردند که مخالف سند تحول بود.

حاجی بابایی گفت: ما در موقعیتی قرار داریم که نیاز به شخصیتی مثل آقای رئیسی و دولت مقتدر مانند اکسیژن برای همه ما ضروری است ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که به مردم، نظام و رهبری آسیب نزند و نقطه‌ی عطف پیوند و وحدت مردم باشد.

وی متذکر شد: در کشوری با این امکانات و ظرفیت نباید مردم مشکل نان داشته باشند و اصلا قابل بخشش نیست که آبدارچی یک شرکت دولتی بیشتر از معلم حقوق بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در نظامی که انسان های زیادی برای حفظش شهید شدند عده ای بر سر کار باشند که تنها به فکر زن و بچه‌ی خودشان باشند و این را بدانند که جمهوری اسلامی حساب و کتاب دارد و هرکس مراقب اعمال و رفتار خود نباشد خداوند او را به زمین خواهد زد.

وی ادامه داد: نامردی محض است که به این مردم توجه نشود و ننگ بر کسانی که این مردم را نادیده بگیرند و من در اینجا اعلام می‌کنم که هر زمان ببینم آقای رئیسی خوب کار نمی‌کند، از او نقد خواهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور