تصمیم جدیدی برای سفر به مشهد اتخاذ نشده است


تصمیم جدیدی برای سفر به مشهد اتخاذ نشده است

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام دهه کرامت تصمیم جدیدی برای سفر زائران  به مشهد اتخاذ نشده است.

سیدحمید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سفرها به مشهد در ایام دهه کرامت اظهار کرد: ستاد کرونای خراسان رضوی تصمیم جدیدی درباره سفرها به مشهد اتخاذ نکرده و سفرها به مشهد همچون گذشته مطابق مصوبه ستاد کرونا برای شهرهای نارنجی انجام خواهد شد.

وی افزود: ورود خودروهای شخصی غیربومی ممنوع است، اما ممنوعیتی در سفرهای هوایی و ریلی وجود ندارد. تهیه بلیت در سفرهای هوایی و ریلی نیز به همراه تست منفی نیز مانند روال سابق ادامه خواهد داشت.

کنترل علائم مسافران به وسیله تب‌سنج در ایستگاه راه‌آهن مشهد

جواد معراجی‌فر، مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت سفرهای ریلی به مشهد در ایام دهه کرامت خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی به کرونا مبتلا و تست کرونای او مثبت شده باشد، برای خرید بلیت باید حتما جواب تست منفی کرونای او در سامانه به ثبت رسد، در غیراین صورت برای خرید بلیت به مشکل خواهند خورد.

وی در خصوص اقدامات راه‌آهن خراسان رضوی در کنترل شیوع بیماری کرونا گفت: در ایستگاه‌ مشهد علائم تمامی مسافران ورودی به وسیله تب‌سنج کنترل خواهد شد و اگر مسافری مشکوک به کرونا باشد از ورود به مشهد منع خواهد شد.

مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام پیک سفر به مشهد قرار داریم و درخواست سفر به مشهد افزایش پیدا می‌کند، اما برای جابه‌جایی مسافران رام قطارها افزایش پیدا نکرده است؛ همچنین ظرفیت بلیت‌ها تا روز ولادت امام رضا(ع) هنوز تکمیل نشده است.

دستورالعمل جدیدی برای محدودیت سفرهای هوایی به مشهد ابلاغ نشده است

حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد عنوان کرد: مصوبه و دستورالعمل جدیدی از سوی ستاد کرونای خراسان رضوی بابت محدودیت سفرهای هوایی به مشهد به فرودگاه هاشمی‌نژاد ابلاغ نشده است.

وی افزود: همچنین اگر قرار باشد از سفر بیماران مشکوک به کرونا یا افرادی که تست منفی آن‌ها در سامانه ثبت نشده جلوگیری شود، این کار باید در فرودگاه مبدا به انجام برسد.

مدیر روابط‌عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص نحوه بررسی مسافران در ورودی فرودگاه خاطرنشان کرد: در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد تنها از مسافران خارجی تست سریع کرونا گرفته می‌شود و مسافران داخلی در فرودگاه مشهد تب‌سنجی شده و در صورت وجود علائم کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا