سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار دهنده کرونا قرار دارد


سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار دهنده کرونا قرار دارد

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار دهنده کرونا قرار دارد و عبور از این شرایط بدون همراهی مردم و رفع عادی انگاری‌ها برطرف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا محمد هاشمی شهری یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به دلیل رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم این استان جزو سه استان نخست کشور با کمترین درصد رعایت پروتکل هاست.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل ۷۰ درصد مبتلایان به کرونای در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص داشت که هم‌اینک به ۴۰ درصد رسیده بطوریکه در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش مبتلایان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزاری دور همی‌ها، تجمعات، استفاده از کولر گازی و اسپیلت در کنار گرمای هوا را از عوامل موثر در افزایش موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی استقبال کم افراد بالای ۷۰ سال سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون کرونا را از معضلات این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین درصد فوتی های کرونا در افراد بالای ۶۵ سال استان رخ می دهد ضروری است از همه ظرفیت ها از جمله علمای اهل سنت و تشییع و رسانه ها برای ترغیب افراد استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشکلی از نظر تجهیزات و دارو ندارد گفت: هم اینک به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران کرونایی و تنفسی بیش از ۱۰دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان نصب و راه اندازی شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت بیان کرد: موج های قبلی کرونا در سیستان و بلوچستان با فاصله زیاد و تعداد کم بروز می کرد در حالیکه موج های جدید در فاصله کم و با روند افزایشی مبتلایان در حال بروز کردن است بطوری هم اینک هر هفته شاهد ابتلا ۲ هزار و ۴۵۹ نقل از مردم استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی اختصاص دارد که زنگ‌خطری برای‌ جهش های انواع دیگر این بیماری است.

وی اظهارداشت: تاکنون ۸۴ هزار رو ۳۳۵ مورد تست کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.

هاشمی بیان کرد: با عنایت وزارت بهداشت و درمان شاهد موفقیت های مطلوب در حوزه تشخیص در سیستان و بلوچستان هستیم بطوری که تاکنون بیش از ۶ آزمایشگاه ملکولی در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: همزمان با بروز کرونا در سیستان و بلوچستان هیچ بخش درمانی و بهداشتی مختل نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصادف را از علل اصلی فوتی ها در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: همزمان با تعطیلات نوروزی امسال استان شاهد فوت ۴۴ نفر از هم استانی بودیم این درحالیست که موارد فوتی کرونا در استان در آن بازده زمانی ۲۳ مورد گزارش شد.

وی بیان کرد: هم اینک‌ ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شدند.

هاشمی ادامه داد: همچنین بیش از ۶۰ درصد واکسن تحویلی کرونا در سیستان و بلوچستان به گروه های هدف تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق