کامبک بیت کوین با توئیت حمایتی ایلان ماسک


کامبک بیت کوین با توئیت حمایتی ایلان ماسک

بیت‌کوین امروز (دوشنبه 24 خرداد 1400) پس از توییت ایلان ماسک مجددا کانال 38 هزار دلاری را باز پس گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک که پیشتر با اعلام خبر توقف پذیرش بیتکوین توسط تسلا به دلیل نگرانی‌های محیط زیستی باعث آغاز ریزش بزرگ و گسترده بازار ارز‌های دیجیتالی شد، این بار در توییتی مجددا از بیتکوین حمایت کرده است! وی با اشاره به اینکه تسلا تنها ۱۰ درصد بیتکوین در اختیار خود را با هدف اثبات نقدشوندگی این رمزارز به فروش رسانده، از پذیرش مجدد استفاده از بیتکوین در تراکنش‌های تسلا در صورت استفاده از انرژی‌های پاک برای استخراج آن خبر داده است.

دولت تایلند با هدف مقابله با تخلفات مالی، معامله میم کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل تعویض (یا همان NFT) را در این کشور ممنوع اعلام کرد. میم کوین‌ها به ارز‌های دیجیتالی اطلاق می‌شود که بیش از آن که دارای پشتوانه فنی باشند، به پشتوانه طرفداران خود و بیشتر با هدف سرگرمی عرضه می‌شوند. دوج کوین و شیبا از معروف‌ترین میم کوین‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شوند.

اختلاف دیدگاه بین کشور‌ها بر سر ارز‌های دیجیتالی باعث اتخاذ رویکرد‌های کاملا متفاوتی در برابر آن‌ها شده است. در هلند یکی از مقامات ارشد مالیاتی این کشور خواستار ممنوعیت کامل هرگونه فعالیت مرتبط با ارز‌های دیجیتالی شده است. در آمریکا، الیزابت وارن- سناتور دموکرات- بیتکوین را یک ابزار تخلف برای پولشویی و سایر ارز‌های مجرمانه دانسته است. در هند، اما برخی منابع خبر از بازبینی احتمالی دولت در ممنوعیت مبادلات ارز‌های دیجیتالی داده اند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

قیمت ارز‌های دیجیتال (دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰)

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتال (در لحظه انتشار این خبر)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی پنج ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۸۸۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۲۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۵۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۳۶۵.۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۸ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۳ درصد افزایش

۵- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۲۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۳ درصد افزایش

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها