استقبال کامالا هریس از نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی


استقبال کامالا هریس از نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استقبالی گرم از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که دولت «جو بایدن» به دنبال پیوند مستحکم با رژیم صهیونیستی است.

« کامالا هریس » معاون «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تبریک به « نفتالی بنت » به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی بر لزوم ایجاد پیوند مستحکم میان واشنگتن و تل‌آویو تأکید کرد.

وی در دو پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «تبریک به نخست‌وزیر جدید اسرائیل نفتالی بنت و یائیر لاپید نخست‌وزیر جایگزین و وزیر خارجه و تمامی کابینه اسرائیل».

معاون بایدن سپس ادامه داد: «ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با دولت جدید اسرائیل برای ایجاد پیوندی محکم بین دو کشورمان و پیشبرد امنیت و صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان هستیم».

روز گذشته (یکشنبه)، رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت.

هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده است که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند.

پس از آن نیز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به گرمی از دولت جدید تل آویو استقبال می‌کند.

روابط میان واشنگتن و تل‌آویو در تمامی تاریخ آمریکا گرم و صمیمی بوده و بسیاری از سیاست‌های آمریکا بویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران تحت نفوذ سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی