مواد غذایی سیاه رنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

مواد غذایی سیاه رنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

همه ما در مورد فواید خوردن سبزی های برگ سبز و میوه های رنگارنگ زیاد شنیده ایم، اما آیا تابحال درباره گنجاندن برخی مواد غذایی سیاه رنگ در برنامه غذایی خود چیزی شنیده ایم؟ اغلب بر این باور سایه هستیم در صورت سیاه شدن ماده غذایی دیگر قابل خوردن نیست.

مواد غذایی سیاه رنگ به دلیل رنگ جذاب و حاوی مواد مغذی زیاد وجود دارند که در مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و حملات قلبی کمک می کنند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا برخی از مواد غذایی سیاه رنگی که به خوردن آنها زیاد توصیه شده را معرفی می کنیم.

انجیر سیاه

انجیر سیاه به عنوان میوه ای شیرین، خوشمزه و تازه بیشتر در ایالات متحده آمریکا پرورش داده می شود. انجیر سیاه منبع غنی از پتاسیم و حاوی فیبر بسیار بالایی است که روند هضم خوب را امکان پذیر می کند، همچنین انجیر در کاهش وزن نیز موثر است.

اجزای تشکیل دهنده انجیر سیاه به بدن در مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند. علاوه بر این، انجیر ضمن کاهش فشارخون در مقابله با فشار خون بالا نیز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: حاملگی مولار چیست؟

توت های سیاه

توت های سیاه هنگام صحبت از فواید آنها برای سلامتی با توت های دیگر مانند توت فرنگی و زغال اخته رقابت نزدیکیدارند. توت های سیاه باعث تقویت سلامت قلب می شوند زیرا ضمن کاهش التهاب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

خوردن آنها به زنانی که در زمینه جریان قاعدگی یا وقوع نامنظم آن مشکل دارند بسیار توصیه می شود، همچنین توت های سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می توان از آنها در تهیه اسموتی ها، دسرها، سالادها یا پنکیک ها استفاده کرد.

دانه های کنجد سیاه

کنجد سیاه بیشتر در آسیا رشد می کند و از نظر مواد معدنی حاوی مقادیر زیاد کلسیم و منیزیم است که به بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون بالا کمک می کنند.

آهن، مس و منگنز موجود در این دانه ها گردش اکسیژن را تنظیم و میزان متابولیسم ما را کنترل می کنند. دانه های کنجد سیاه نیز از چربی های اشباع تشکیل شده و منبع خوبی از چربی های اشباع نشده تک به شمار می آیند.

مواد غذایی سیاه رنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

مواد غذایی سیاه رنگ را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

سیر سیاه

سیر سیاه با تخمیر سیر معمولی در دمای بالا طی هفته ها درست می شود. سیر سیاه در جلوگیری از التهاب و تقویت حافظه کمک می کنند. این نوع سیر برای بیماران مبتلا به آلزایمر گزینه مفیدی محسوب می شود زیرا حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد. نتایج مطالعات نشان می دهند سیر سیاه به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن و خاصیت ضدسرطان بودن از سیر خام بهتر است.

برنج سیاه

برنج سیاه که رنگ منحصر به فرد خود را از آنتوسیانین می گیرد از مدت ها قبل توسط مردم چین مصرف می شود. آنتی اکسیدان های خاص موجود در برنج سیاه می تواند به تقویت بینایی چشم کمک کنند.

این ماده از لوتئین و زاگزآنتین تشکیل شده است که از شبکیه چشم در برابر نور شدید محافظت می کند. برنج سیاه گزینه مناسبی برای افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند یا از رژیم غذایی فاقد گلوتن پیروی می کنند زیرا این نوع برنج بدون گلوتن است.

مترجم: الهه زارعی