در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم


در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در تأمین کالاهای اساسی در استان هیچ مشکلی نداریم.

مشیرالحق عابدی، امروز دوشنبه ۲۴ خرداد در جلسه دیدار استاندار و هیئت همراه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه اقتصادی استان در راستای تنظیم بازار پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: اولویت های اقتصادی استان بر اساس برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت در حال انجام و پیگیری است.

به گفته وی؛ با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده در حال حاضر در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و بیشترین میزان اقلام را تا این لحظه نسبت به سنوات گذشته تأمین کرده‌ایم.

معاون استاندار به موضوع بازار مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیم کلان کشور در تأمین دان طیور تکانه هایی داشتیم، لذا جوجه ریزی به میزان کافی صورت نگرفت و مشکلاتی به همراه داشت.

عابدی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که شده این اطمینان خاطر وجود دارد که در بحث تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی و با عنایت به نیاز روزانه ۲۵ تا ۳۵ تنی گوشت مرغ، روز گذشته ۶۰ تن مرغ در سطح استان توزیع شده است.

معاون استاندار از برنامه‌های استان برای تأمین علوفه دامی مورد نیاز گفت و تصریح کرد: بنا به تأکید شخص استاندار،مبنی بر رفع این مشکل، قرارگاه تأمین علوفه دام از دو هفته پیش در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.

عابدی افزود: مهمترین وظیفه قرارگاه، انسجام بخشی به اقداماتی است که دستگاه‌های متولی به صورت جداگانه نسبت به حل این مشکل انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان علوفه دام، توسط بخش خصوصی تأمین شده، گفت: از تمام توان و ظرفیت دستگاه ها نیز به منظور رفع این نیاز اساسی استفاده می‌شود.

معاون استاندار درخصوص علوفه دامی خریداری شده در استان گفت: از ابتدای امسال ۱۲ هزار تن علوفه دامی در سطح استان توزیع شده که این رقم بیش از ۳ برابر میزان علوفه‌ای است که در مدت مشابه سال گذشته در اختیار دامداران قرار گرفته است و خرید علوفه دامی تا رفع کامل نیاز دامداران،کماکان ادامه دارد.

معاون استاندار یادآور شد: با توجه به بارندگی مطلوب سال گذشته، دامداران نسبت به خرید دام بیشتر اقدام نمودند که این دام مازاد در شرایط خشکسالی موجود، مشکلاتی به همراه داشته است.

عابدی خرید دام مازاد دامداران توسط جهاد کشاورزی را یکی از اقدامات استان در راستای مدیریت شرایط موجود عنوان کرد و گفت: خرید دام مازاد همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به گزارش امور عشایری، رقم تسهیلاتی که در همین زمینه به عشایر استان پرداخت شده در سه ماهه اول امسال، برابر تمام تسهیلاتی است که در سال ۹۹ پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق