دستگاه قضا با مجازات جایگزین در پی پوشش ضعف قوانین محیط زیست است


دستگاه قضا با مجازات جایگزین در پی پوشش ضعف قوانین محیط زیست است

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: برخی قوانین در حوزه محیط زیست ضعف دارد با این حال در دستگاه قضا تلاش می‌کند با در نظر گرفتن مجازات جایگزین ضمن فرهنگ‌سازی بیش از پیش در پیشگیری از وقوع این نوع جرایم حرکت کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدوی‌راد روز دوشنبه در نشست شورای اداری سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل موضوع پیشگیری از وقوع جرم را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به پیش‌بینی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در قوانین کشور، می‌توان از این ظرفیت بی‌نظیر برای جلب مشارکت مردم و جوامع محلی در پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اصل در دستگاه قضایی بر پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط زیست است و در این راستا مردم می‌توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تبریک هفته محیط زیست و تقدیر از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان در حفظ و حراست از طبیعت استان اردبیل اظهار کرد: محیط زیست نیاز بدیهی انسان‌ها است و حفاظت محیط زیست استان در حراست از این موهبت الهی مسئولیتی حیاتی دارد.

وی با اشاره به اینکه آیه‌ها و روایت‌های زیادی درباره موضوع محیط زیست وجود دارد، بیان کرد: اگر مجوزی بدون توجه به ملاحضات زیست محیطی داده شود، مدیون این نعمت‌های خدادادی خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با تاکید بر اهمیت آموزش در موضوع حفاظت از محیط زیست گفت: وجود جایگاه معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی در این سازمان نشان دهنده توجه جدی به مقوله آموزش است.

سعید شهند چاپ اطلس سیمای محیط زیست استان، کارگاه‌های آموزش چهره به چهره گروه‌های مخاطب و مشارکت در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را از جمله اقدام‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست در حوزه آموزش عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری همگانی عنوان شده است، افزود: بدون مشارکت مردم و به ویژه جوامع محلی، نمی‌توان این موهبت را به نسل‌های آتی تحویل داد.

سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

پنجم ماه میلادی ژوئن از سال ۱۹۷۲ روز جهانی محیط زیست و شعار امسال "بازنگری، بازآفرینی، ترمیم" انتخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها