تداوم وضعیت پایدار اما شکننده شیوع کرونا در اردبیل


تداوم وضعیت پایدار اما شکننده شیوع کرونا در اردبیل

اردبیل- ایرنا- وضعیت پایدار شیوع کرونا در اردبیل در روزهای اخیر شکننده شده و تعداد کل بیماران بستری در مراکز درمانی استان روند نسبتا افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار بیماران بستری کووید.۱۹در مراکز درمانی استان با ۲۷ نفر بستری جدید در شبانه‌روز گذشته به ۱۹۱ نفر رسید. این تعداد در آمار اعلامی روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ۱۸۴ نفر بود.

بر اساس اعلام این مرجع، ۵۰ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند ضمن اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۹ نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان کووید.۱۹ در این استان طی ۱۵ ماه گذشته به یک هزار و ۸۰۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده دانست و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

دکتر حبیب‌زاده خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل، شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علایم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو