یک‌هزار و 500 دستگاه رمز ارز در اردبیل جمع‌آوری شده است


یک‌هزار و 500 دستگاه رمز ارز در اردبیل جمع‌آوری شده است

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل از جمع‌آوری یک‌هزار و 500 دستگاه رمز ارز در سطح استان اردبیل خبر داد.

عبداللهیان 24 خرداد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مرکز دیسپاچینگ اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه توزیع برق سراسری و در قالب یک نظام یکپارچه انجام می‌شود، به دور از نگاه جزیره‌ای بهتر است اهالی استان اصل صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن را با توجه به گرم شدن هوا مد نظر قرار دهند.


وی تصریح کرد: در حالی که افزایش سالانه بار شبکه یک تا ۱.۵ برابر بوده اما با توجه به شرایط خاص سال جاری این افزایش بار تا ۲۲.۵ درصد اتفاق افتاده که گرم شدن هوا، کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی و همچنین افزایش مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز از دلایل آن بوده است.


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل کاهش نزولات جوی را تا ۳۵ درصد به ویژه در سدهای کارون به عنوان عمده نیروگاه‌های فعال برق آبی یادآور شد و گفت: ۵۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کمبود منابع آب فعالیت نمی‌کنند و در کنار آن افزایش دمای هوا، مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش داده است.
عبداللهیان فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز را نیز یادآور شد و افزود: عمده این مراکز از کابل و کنتورها به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند که در استان اردبیل یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز شناسایی و جمع‌آوری شده است.


وی به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور در دو ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی ما قراردادی را با مشترکان صنعتی به امضا رساندیم تا در ساعات پیک، مصرف خود را به درستی مدیریت کنند.


عبداللهیان این تفاهمنامه و عقد قرارداد را با مشترکان بخش کشاورزی و همچنین تعدیل برق مصرفی در معابر و خیابان‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: شرکت توانیر ما را موظف کرده تا روزانه ۴.۷ مگاوات مصرف روشنایی معابر را کاهش دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مصرف برق در ادارات نیز اشاره کرد و گفت: در تمامی ادارات مصرف برق از ساعت ۱۱ تا دو ظهر ۵۰ درصد کاهش یافته و در ساعات غیراداری نیز این کاهش مصرف تا ۹۰ درصد اتفاق افتاده است.


عبداللهیان اضافه کرد: برای ۶۸ ایستگاه سی.ان.جی نیز برنامه‌ریزی شده تا به غیر از سی.ان.جی‌های تک‌گانه، مابقی ۶۰ ایستگاه سی.ان.جی به شکل نوبتی دو تا ۲.۵ ساعت فعالیت خود را تعطیل کنند.


وی استفاده از مولدهای خودتأمین را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در استفاده از این مولدها پیشقدم شوند.
عبداللهیان بیان کرد: اگر همه مشترکان مصرف خود را تا ۱۰ درصد کاهش داده و در مناطق شمالی استان با توجه به گرمای زیاد کولر گازی را بین عدد ۲۵ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند و کولرهای آبی را نیز در دور کند قرار دهند، مصرف برق تعدیل شده و خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.


وی ادامه داد: در کنار این موارد ضرورت دارد شهروندان وسایل برقی را در ساعات غیر پیک استفاده کنند و در جمع مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار گیرند.


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: روزانه سهمیه‌ای به استان اردبیل برای مصرف برق اختصاص می‌یابد که سهمیه امروز ۳۰۰ مگاوات بوده و در کنار آن ۸۰ مگاوات برق از کشور آذربایجان برای شهرهای شمالی استان تأمین می‌شود.


عبداللهیان گفت: اگر ناچار به اعمال خاموشی در ساعات خاص باشیم، قطعا برنامه خاموشی‌ها را یک روز قبل اعلام خواهیم کرد تا مردم در جریان آن قرار گیرند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!