تمام تولید مبلمان‌ها باید دارای شناسنامه معتبر شود


تمام تولید مبلمان‌ها باید دارای شناسنامه معتبر شود

رئیس انجمن صنایع چوب خراسان‌رضوی گفت: صنایع چوب نیازمند استانداردسازی است، البته این استانداردها اکثرا در سال‌های بسیار دور تدوین شده اند و اکنون با توجه به شرایط جامعه، باید بروزرسانی شوند.

احد هرمززاده در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در مشهد افزود: بحث استانداردسازی صنایع چوب، موردی است که تا امروز به آن پرداخته نشده است و اگر استانداردسازی اجباری برای آن تعریف شود شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی فردی در هرجای کشور خصوصا در کلانشهرها واحدی را برای سکونت خریداری می‌کند، حق این فرد برخورداری از استاندارد لازم در صنایع چوب است.

رئیس انجمن صنایع چوب خراسان‌رضوی اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی می‌تواند در این موضوع را وارد شده و تعریف مشخصی را برای استاندارد مشخص کند، مثلا استاندارد اجباری را برای آپارتمان های بالای ۵ یا ۶ واحد در نظر گیرد.

هرمززاده با اشاره به اینکه باید این مورد را نیز در نظر بگیریم که چوب و کابینتی که قرار است کار شود، باید سلامت محور باشد گفت: روزانه شاهد نارضایتی بسیاری از افرادی هستیم که از سلامت صنایع چوب خود گلایه دارند. در اکثر این موارد چون از چوب سالم و استاندارد استفاده نشده، موریانه وارد تمام لوازم افراد شده و به کلی وسایل چوبی آن‌ها را تخریب کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مواقع حقوق مصرف کننده رعایت نمی‌شود و نیاز داریم تا استاندارد اجباری برای چوب تعریف شود، البته این استانداردها اکثرا در سالهای بسیار دور تدوین شده اند و اکنون با توجه به شرایط جامعه، باید بروزرسانی شوند.

نایب رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان خراسان‌رضوی افزود: همچنین در حوزه مبلمان نیاز داریم که محصول تولیدی حتما شناسنامه داشته باشد. همانطوری که الان برای طلا و جواهر شناسنامه صادر می‌شود، باید برای خریداران مبل و صندلی نیز شناسنامه معتبری صادر گردد.

هرمززاده بیان کرد: کارگاه های تولید مبل زیادی در سطح مشهد فعالیت دارند که بسیاری از این کارگاه ها هیچ استاندارد اولیه ای را در تولید مبلمان رعایت نمی‌کنند و نتیجه آن شکایت روزانه شهروندان از این کارگاه ها است. این شکایت ها برای اتحادیه درودگران نیز حجم کاری بسیاری را ایجاد کرده است.

وی افزود: سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط و کارشناسان، باید واحدهای تولیدی را به صدور شناسنامه مبلمان مجاب کنند و این شناسنامه نیز باید توسط کارشناس ذی‌صلاح مورد تایید قرار گیرد.

نایب رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان خراسان‌رضوی اظهار کرد: این امر شاید در ابتدا برای بسیاری از مبل‌سازان خوشایند نباشد، اما در نهایت با جمع شدن کارگاه های زیر زمینی، همه تولیدکنندگان مجبور به استفاده از استاندارد لازم می‌شوند و به صورت ناخودآگاه سطح کیفیت تولید مبلمان بالا خواهد رفت.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از ارکان پایان کار ساختمان باید تاییدیه کارشناسان صنایع چوب باشد گفت: سازمان نظام مهندسی با اتحادیه صنایع چوب و یا مبل سازان هماهنگی داشته باشد و کارشناسان صنایع چوب را در واحدهای در حال ساخت مستقر کند تا تاییدیه سلامت چوب را ابلاغ و نهایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی