خلخال از شهرهای موفق استان اردبیل در توسعه فعالیت‌های قرآنی است


خلخال از شهرهای موفق استان اردبیل در توسعه فعالیت‌های قرآنی است

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: این شهرستان از مناطق موفق و پیشتاز استان اردبیل در بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش توسعه وترویج فرهنگ قرآنی در خلخال افزود: برغم شیوع ویروس کرونا بر همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی ، به همت فعالان قرآنی فعالیت‌های قرآنی با بکارگیری ظرفیت فضای مجازی و گاهی برگزاری برنامه‌های حضوری معدود متوقف نشده است.

او اظهارکرد: بیشتر موسسات و خانه‌های قرآنی این منطقه مردمی بوده و بدون وابستگی به اعتبارات دولتی اداره می‌شوند.

حجت‌الاسلام اسدی گفت: ایجاد زمینه مناسب برای تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه و تقویت و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم ، ترویج آیات و مفاهیم قرآن در حوزه فرهنگ عمومی نیازمند حمایت‌های لازم از فعالان بخش مردمی قرآن و ایجاد فضای مناسب برای پرورش استعدادهای قرآنی در بین نسل نوجوان و جوان امروزی است.

امام جمعه خلخال با تاکید بر ایجاد و تشکیل کارگروه شورای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان اظهارکرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد ، مسئولان دارالقرآن کریم و همچنین موسسات قرآنی مردمی شکل می‌گیرد و لازم است که دستگاه‌های اجرایی متولی هماهنگی خود را در این زمینه بروزرسانی کنند.

وی گفت: ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف این شهرستان نیازمند هم‌افزایی ادارت دولتی و نظارت و پیگیری کارها از سوی مسئولان عضو شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی این منطقه است.

وی اظهارکرد: نتیجه فعالیت‌های گسترده موسسات قرآنی شهری و ده‌ها خانه قرآنی روستایی این شهرستان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استقبال آحاد مرم منطقه از دوره‌های آموزش قرآن در سال‌های اخیر است.

وی گفت: کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط موسسات قرآنی خلخال در سال‌های متمادی و حضور هزاران قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسات ،همچنین شرکت گسترده از مسابقات سراسری قران کریم در طول سال بیانگر تلاش وافر دست اندرکاران ترویج فرهنگ قرآنی در پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خلخال اظهارکرد: موسسات قرآنی مردمی و یا تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان حتی در اوج شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی شامل روخوانی ، روان‌خوانی ، فصیح خوانی ، ترجمه ، مفاهیم ، صوت و لحن ، حفظ قرآن ، نهج‌البلاغه ، تجوید و صرف و نحو کردند.

در این مراسم از خانواده قرآنی شجاعی مهر و دارای سه فرزند حافظ کل قرآن کریم تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته