کالاهای اساسی مورد نیاز در خراسان جنوبی تامین شد


کالاهای اساسی مورد نیاز در خراسان جنوبی تامین شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده در حال حاضر در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و بیشترین میزان اقلام را تا این لحظه نسبت به سنوات گذشته تامین کرده‌ایم.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، به تشریح اقدامات و برنامه‌های حوزه اقتصادی استان در راستای تنظیم بازار پرداخت و افزود: اولویت‌های اقتصادی استان براساس برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حال انجام و پیگیری است.

وی به موضوع بازار مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیم کلان کشور در تامین دان طیور تکانه‌هایی داشتیم لذا جوجه‌ریزی به میزان کافی صورت نگرفت و مشکلاتی را به همراه داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده، این اطمینان خاطر وجود دارد که در تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: براساس گزارش جهاد کشاورزی و با توجه به نیاز روزانه ۲۵ تا ۳۵ تنی گوشت مرغ، روز گذشته ۶۰ تن مرغ در سطح استان توزیع شده است.

عابدی از برنامه‌های استان برای تامین علوفه دامی مورد نیاز گفت و تصریح کرد: بنا به تاکید شخص استاندار مبنی بر رفع این مشکل، قرارگاه تامین علوفه دام از ۲ هفته پیش در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین وظیفه قرارگاه، انسجام‌بخشی به اقداماتی است که دستگاه‌های متولی به صورت جداگانه نسبت به حل این مشکل انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان علوفه دام توسط بخش خصوصی تامین شده است افزود: از همه توان و ظرفیت دستگاه‌ها نیز به منظور رفع این نیاز اساسی استفاده می‌شود.

عابدی درخصوص علوفه دامی خریداری شده در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۲ هزار تن علوفه دامی در استان توزیع شده که این رقم بیش از سه برابر میزان علوفه‌ای است که در مدت مشابه سال گذشته در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خرید علوفه دامی تا رفع کامل نیاز دامداران کماکان ادامه دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی مطلوب سال گذشته، دامداران نسبت به خرید دام بیشتر اقدام کردند که این دام مازاد در شرایط خشکسالی موجود، مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی خرید دام مازاد دامداران توسط جهاد کشاورزی را یکی از اقدامات استان در راستای مدیریت شرایط موجود عنوان کرد و گفت: خرید دام مازاد همچنان ادامه دارد.

عابدی افزود: بنا به گزارش امور عشایری، رقم تسهیلاتی که در همین زمینه به عشایر استان پرداخت شده در سه ماه اول امسال، برابر همه تسهیلاتی است که در سال ۹۹ پرداخت شده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کرد.

حمید ملانوری در این دیدار به ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت شرایط موجود در آستانه انتخابات پرداخت و برنامه‌های استان به منظور حفظ سلامت و امنیت انتخابات از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی نیز در قالب گزارش‌های جداگانه از اقدامات حوزه کاری خود گفتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است و هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس