مرکز نوآوری جهت آشنایی علاقه‌مندان با ‌ کسب و کارهای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند


 مرکز نوآوری جهت آشنایی علاقه‌مندان با ‌ کسب و کارهای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند

 مرکز نوآوری جهت آشنایی علاقه‌مندان با ‌ کسب و کارهای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند

مهران اوچی اردبیلی ۲۴ خرداد در جلسه شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: این مرکز با هدف آشنا کردن علاقه‌مندان با فرصت‌ کسب و کارهای موجود در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در زمینه گیاهان دارویی و گردشگری فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی تلاش دارد عملکرد فناورانه مناسبی با توجه به ظرفیت‌های استان توسط نسل جوان به منصه ظهور برسد و بتواند به توسعه همه جانبه استان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، مراکز نوآوری را بخش مهم و بنیادین هدایت و شکل‌دهی توانمندی علمی نیروی انسانی تحصیل کرده به سوی ایده‌های نوآورانه عنوان و تصریح کرد: این مراکز با حمایت معاونت علمی و فناوری، شکل‌گیری کسب و کارهای نوپا و حرکت به سوی پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری را دنبال می‌کنند.

اوچی اردبیلی از برگزاری ۱۵ رویداد و کارگاه آموزشی با هدف معرفی و ترویج فعالیت‌های تیمی و فناورانه توسط مرکز نوآوری و شتاب‌دهی استان خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه‌های آموزشی که با حضور ۲۰ نفر مدرس مجرب برگزار شده ۵۲۲ نفر شرکت کرده‌اند.

در این جلسه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی اردبیل برای حمایت از ایده‌های جوانان و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است.

وحید فروهر با بیان اینکه همکاری‌های جهادانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان نتایج مثبت و مؤثری در استان داشته است، افزود: در سایه تلاش‌های چشمگیر جهاددانشگاهی، اردبیل یکی از استان‌های موفق و پیشرو در اجرای طرح ملی سرباز ماهر بوده است که این، همکاری مناسب این دو نهاد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم جهاددانشگاهی در انجام مأموریت خود در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی هم موفق عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر کاری، تبادل نظر، همفکری، استفاده از تجربیات دیگران و تأمین مالی است که مرکز نوآوری و شتاب‌دهی با فراهم کردن امکانات ضروری مورد نیاز، این امکان را برای تیم‌های استارت آپی و کسب و کارهای نوپا فراهم می‌کند.

سیدزاده، فضای کار اشتراکی را یک دستاورد و تغییراجتماعی مثبت دانست و ادامه داد: مرکز نوآوری بهترین زیرساخت برای فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای شکل‌گیری تیم کاری و ساخت محصول از ایده محوری است.

در این جلسه کارشناس مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اشاره و تصریح کرد: برای استفاده از پتانسیل‌های استان در این زمینه باید برنامه‌ریزی و مدیریت مناسبی انجام گیرد.

کامبیز نیکنام افزود: ایده‌های نسل جوان می‌تواند به برنامه‌های گردشگری سمت و سوی مناسبی دهد به همین خاطر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از فعالیت‌های مرکز نوآوری و شتابدهی در این زمینه حمایت می‌کند و آماده هرگونه همکاری است.

دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی استان اردبیل هم در این جلسه با بیان اینکه در ۲۰۰ مترمربع فضای فیزیکی این مرکز، امکانات و تجهیزاتی در راستای حمایت از ایده‌، خلاقیت‌ و نوآوری جوانان در بحث کسب و کار و اشتغال جوانان فراهم شده است، افزود: در مرکز مذکور ایده‌ها و طرح‌های نوین حوزه جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال مورد حمایت قرار می‌گیرد تا به سمت اشتغال و فناوری‌های نوین روز هدایت شوند.

سلیم پناهی اضافه کرد: صاحبان ایده‌های کاربردی می‌توانند با مراجعه به آدرسhttps://survey.porsline.ir/s/VKsk۳۷s/ ایده‌های خود را ثبت و یا با دریافت فرم اولیه از آدرسhttp://impard.acecr.ac.ir/fa/download/category/۸۳/ نسبت به ارائه حضوری ایده‌های خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به فضای کاری پویا شامل محل استقرار گروه، زیرساخت‌های آزمایشگاهی، شبکه ارتباطی با پژوهشگران و صنعتگران و ... از جمله امکانات ارائه شده در این مراکز است.

در این جلسه ۷ ایده مصوب شورای داوری مرکز نوآوری و شتاب‌دهی استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت و نظرات و پیشنهادات لازم برای تکمیل آن‌ها ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل