دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی، از علل مرگ و میر کرونا در خوزستان است


دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی، از علل مرگ و میر کرونا در خوزستان است

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از عوامل عمده مرگ و میر بالا در موج سوم کرونا در خوزستان، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است.

دکتر محمد علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر به موقع نسبت به بیماری و درمان آن اقدام کنیم، خطر شدت یافتن بیماری کاهش می‌یابد و این موضوع باعث کاهش مرگ و میر خواهد شد.

وی افزود: سرعت شیب کاهشی بیماری در خوزستان کند و آهسته تر شده اما وضعیت بیماری شکننده است لذا مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد:هم اکنون ۵۶ درصد موارد بیماری ناشی از کرونا در خانواده و نشست‌های خانوادگی رخ می‌دهد و این موضوع در ایام منتهی به انتخابات بیشتر به چشم می‌خورد لذا از خانواده‌ها درخواست داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع، بازارچه‌ها و به ویژه در حاشیه شهرها بسیار پایین است.

وی بیان کرد: هر چند مجوز برگزاری تجمع انتخاباتی در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده اما در مواردی این شرایط به خوبی رعایت نمی‌شود که نگران کننده است.

علوی گفت: موارد بیماری و بستری در خوزستان در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب ۹.۵ و ۶.۵ درصد کاهش یافته که در روزهای آینده باید به رعایت پروتکل‌ها بیشتر توجه کنیم تا روند کاهشی بیماری با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری برای وارد شدن هرچه سریعتر واکسن‌های خریداری شده به کشور، ادامه داد:از ابتدای تیر امسال شاهد ورود واکسن ایرانی به چرخه واکسیناسیون خواهیم بود.

هم اکنون ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.تاکنون حدود ۲۰۹ هزار خوزستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان