روش های نوین درمان افتادگی پلک


روش های نوین درمان افتادگی پلک

معمولا با افزایش سن یا عوامل ژنتیکی، افتادگی پلک پدیدار می‌شود. این افتادگی گاهی تاحدی است که فرد در دید و بینایی دچار مشکل می‌شود. در بعضی افراد از ابتدای شکل گیری نهایی اجزا صورت، این افتادگی وجود دارد و شکل و فرم چشم را تا حد بسیار زیادی دچار اختلال کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معمولا با افزایش سن یا عوامل ژنتیکی، افتادگی پلک پدیدار می‌شود. این افتادگی گاهی تاحدی است که فرد در دید و بینایی دچار مشکل می‌شود. در بعضی افراد از ابتدای شکل گیری نهایی اجزا صورت، این افتادگی وجود دارد و شکل و فرم چشم را تا حد بسیار زیادی دچار اختلال کرده است. در برخی دیگر نیز، عامل افزایش سن، کشیده شدن پوست و ضعیف شدن ماهیچه‌ها موجب افتادگی پلک می‌شود. نام علمی این مشکل بلفاروپتوز یا مخفف‌تر پتوز است. معمولا کشیدگی چشم‌ها، شکل و فرم آن و زیبایی صورت با افتادگی پلک تاحد زیادی دچار مشکل می‌شود و باید به دنبال درمان مناسبی برای آن بود.

درمان افتادگی پلک با روش جراحی

استفاده از روش‌های تهاجمی برای درمان افتادگی پلک یکی از اصلی‌ترین راه کارهای درمانی محسوب می‌شود که نتیجه آن در طولانی مدت بسیار ماندگار است. بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا یک بار برای طولانی مدت یک جراحی زیبایی ساده را تجربه کنند و در طول زندگی از زیبایی آن لذت ببرند. در ادامه به معرفی رایج‌ترین روش‌های درمان افتادگی پلک و انواع عمل پلک افتاده می‌پردازیم.

1- بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

شاید این روزها به گوش‌تان خورده باشد که لیفت چشم یا شقیقه بهترین درمان برای افتادگی پلک به حساب می‌شاید. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در علم پزشکی این اجازه را می‌دهد تا پوست اضافی در ناحیه بالا و پایین پلک برداشته شود. درواقع، بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین افتادگی چشم را تاحد بسیار زیادی درمان می‌کند و ظاهر چشم‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. این حالت زمانی که فرد دچار مشکل دید و بینایی حاصل از افتادگی پلک شده باشد نیز، بسیار راه‌گشا است. این روش معمولا با بی‌حسی انجام می‌شود و گاهی به درخواست فرد زیبا جو، به‌وسیله بی‌هوشی عمومی اجرا می‌شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. یادتان باشد که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین باید توسط جراح متخصص و باتجربه در این حوزه انجام شود. چرا که محاسبه میزان افتادگی پلک و میزان پوست اضافی این ناحیه اهمیت زیادی دارد. با یک اشتباه، فرد تا پایان عمر با چشم‌های باز باید به استراحت بپردازد و درگیر بیماری‌هایی مثل خشکی چشم، آسیب بینایی و سردردهای ناشی از این موضوع شود.بلفاروپلاستی توسط دکتر نجف بیگی با محاسبات دقیق و دقت بالا انجام میگیرد تا ضمن حفظ سلامتی فرد زیبایی چشم ها دوچندان شود.

مزایا و معایب بلفاروپلاستی چیست؟

معمولا هر یک از خدمات زیبایی، دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند که زیباجویان باید در مورد آن بیشتر بدانند. یکی از مزایای بلفاروپلاستی ماندگاری طولانی مدت آن است. این جراحی ساده، معمولا اثرات فوق العاده‌ای دارد و اکثر افراد بعد از انجام آن از نتیجه رضایت دارند. از معایب بلفاروپلاستی می‌توان به اندکی تورم و قرمزی بعد از جراحی اشاره کرد که تا چند روز بعد از عمل بهبود می‌یابد. درصورتی‌که پزشک متخصصی برای این‌کار انتخاب نکنید، می‌توان باز ماندن چشم در زمان خواب را نیز، یکی از معایب بلفاروپلاستی ناشی از خطا پزشکی دانست.

2- لیفت چشم یا شقیقه

احتمالا تاکنون برای‌تان اتفاق افتاده است که مقابل آینه بایستید و چشم‌های‌تان از ناحیه ابرو بالا بکشید و زیبایی آن را با لبخند تماشا کنید. درواقع با چنین اقدامی می‌توانید لیفت چشم و شقیقه را به زیباترین شکل ممکن داشته باشید. عمل جراحی لیفت چشم یا شقیقه نیز دقیقا چنین نتیجه‌ای دارد. در این جراحی که معمولا با بی‌حسی یا بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود، پزشک قسمتی از پوست در ناحیه شقیقه را برمی‌دارد و مجدد بخیه را انجام می‌شود. خط بخیه در ناحیه رویش موها محو می‌شود و چشم و ابرو به سمت شقیقه لیفت می‌شود. این اقدام برای درمان افتادگی پلک در حد خفیف بسیار مطلوب است و نتیجه آن ماندگاری طولانی مدتی دارد.برای آشنایی بیشتر با لیفت شقیقه لینک /لیفت-شقیقه/https://drnajafbeygi.com را کلیک کنید.

روش های نوین درمان افتادگی پلک

مزایا و معایب لیفت چشم یا شقیقه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، هر عمل جراحی درمانی یا زیبایی، مزایا و معایب خاص خود را دارد. اطلاع از این مزایا و معایب در تصمیم گیری صحیح کمک می‌کند تا بدون خطا و با اطمینان کافی تصمیم بگیرید. یکی از بهترین مزایای لیفت چشم یا شقیقه، شکل دادن به چشم‌ها و ابروها است. در این عمل جراحی فرم ابرو به زیباترین شکل ممکن، تغییر می‌کند و حالتی کشیده و زیبا می‌گیرد. معایبی که می‌توان به آن اشاره کرد، احساس کشیدگی در پوست و همچنین عدم تقارن در شکل و فرم چشم و ابرو بعد از عمل است. بدیهی است که آخرین مورد تنها در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که پزشک متخصص و باتجربه‌ای برای این‌کار انتخاب نکرده باشید و عدم محاسبه دقیق پزشک در زمان عمل، چنین شرایطی را ایجاد کرده باشد.

درمان افتادگی پلک با روش غیر جراحی

معمولا استفاده از روش‌های جراحی تهاجمی، هرچند اثرات طولانی مدتی دارد، اما افراد نگران برای استفاده از آن نیز، کم نیستند. پس بدیهی است که در این میان باید روش‌هایی وجود داشته باشد تا فرد بدون انجام جراحی تهاجمی امکان رسیدن به استاندارد نسبی از جراحی را پیدا کند. استفاده از روش‌های غیرجراحی برای درمان افتادگی پلک بسیار رایج و محبوب است. در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها می‌پردازیم.

1- درمان افتادگی پلک با پلکسر

یکی از بهترین اختراعات در حوزه پزشکی، دستگاه پلکسر است. این دستگاه برای اولین بار توسط رئیس جامعه پزشکان متخصص زیبایی و جراحی غیرتهاجمی ایتالیا معرفی شد. از زمان استفاده از این دستگاه برای درمان افتادگی پلک، بسیاری از افراد به معجزه آن پی بردند و طرفداران بسیار زیادی برای استفاده از درمان افتادگی پلک با پلکسر کاندید شدند. مکانیزم اثر این دستگاه با حالتی به نام پلاسما است. درواقع، این دستگاه از حالتی غیر از جامد، مایع و گاز اثرگذاری می‌کند. پلاسما نام قدرتی است که دستگاه با کمک آن نقاط ریزی شبیه به سوختگی در سطح پوست ایجاد می‌کند. دستگاه پلکسر، با ایجاد قوس الکتریکی اثراتی در سطح پوست استفاده می‌کند که در نهایت موجب تحریک پوست به کلاژن سازی می‌شود. همین موضوع می‌تواند تاحد فوق‌العاده‌ای درمان راه‌گشایی برای پیر پوستی باشد. با کلاژن سازی بافت پوست به مرور زمان جوانسازی پوست انجام می‌شود و افتادگی پلک تاحد زیادی رفع می‌گردد.

روش های نوین درمان افتادگی پلک

مزایا و معایب درمان افتادگی پلک با پلکسر

اطلاع از مزایا و معایب هر یک از روش‌های زیبایی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم صحیحی در انتخاب آن بگیرید. معمولا استفاده از درمان‌های غیرتهاجمی کم‌ترین آسیب را به بافت پوست وارد می‌کنند و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارند. همین موضوع از مزایای این روش‌ها محسوب می‌شود. درمان افتادگی پلک با پلکسر معمولا نیاز به بی‌هوشی ندارد و فرد از این لحاظ نیز آسودگی خیال نسبی دارد. با استفاده از پلکسر می‌توان روند طبیعی جوانسازی در پوست را تحریک کرد و نتایج خوبی از آن مشاهده کرد. اما در خصوص معایب پلکسر باید گفت که معایب تنها زمانی بروز می‌کند که استفاده از این دستگاه توسط فردی غیرمتخصص انجام شود. اگر پزشک در زمینه استفاده از این دستگاه آموزش ندیده باشد و نحوه استفاده از آن را باتوجه به نوع پوست و حساسیت ناحیه مورد استفاده نداند، ممکن است شاهد سوختگی و آسیب به ناحیه چشم باشید. پس سعی کنید در انتخاب پزشک متخصص دقت کنید تا بهترین نتیجه را از این درمان مشاهده کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...