رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان


رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

پخش برنامه‌های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی امروز دنبال شد؛ رئیسی از احیای کارخانه نساجی مازندران گفت و جلیلی به برنامه‌ها برای کاهش نرخ بیکاری در لرستان اشاره کرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به روز جمعه ۲۸ خردادماه فضای استان‌های مختلف کشور هرروز انتخاباتی‌تر می‌شود، پخش برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از روز ۱۹ خردادماه در شبکه‌های استانی آغاز شده است.

بعدازظهر امروز نیز در ششمین روز مردم در استان‌های مختلف برنامه‌های نامزدها را از شبکه‌های استانی شنیدند و دیدند.

تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی دوشنبه ۲۴ خرداد
سعید جلیلی استان‌های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان
محسن رضایی استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی
محسن مهرعلیزاده استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، فارس، گلستان
علیرضا زاکانی استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، همدان
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد
سید ابراهیم رئیسی استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، مازندران
عبدالناصر همتی استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، قزوین، گیلان

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات انسانی و اهمیت گفت‌وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق کشور و بر اساس مصوبه ستاد انتخابات صدا و سیما برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن رفته است.

این برنامه‌ها شامل گفت و گوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که از ۳۰ مرکز استانی و سه شبکه محلی آبادان، کیش و مهاباد پخش می‌شود. به این ترتیب هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای ۳۰ استان کشور (جدای استان تهران) خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفتگو با هر یک از نامزدهاست و مجموع زمان آن به ۶۵۰۰ دقیقه می‌رسد.

در این گزارش نگاهی به مباحث مطرح شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری طی امروز در شبکه‌های استانی داریم. برای خواندن مشروح صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانید روی تیتر هر بخش کلیک کنید.

رئیسی در شبکه استانی مازندران: کارخانه نیمه جان نساجی / سفره مردم نباید به دلار بند شود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه انتخاباتی شبکه طبرستان با بیان اینکه مردم مازندران سخت کوش و مهمان نواز هستند، افزود: مردم مازندران همواره نسبت به شهدا قدردان هستند.

وی با ادای احترام به خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، جانبازان و ایثارگران، کشاورزان و غیره اظهار داشت: لغو و حذف دیرکرد تسهیلات کشاورزان که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دچار خسارت شدند، باید زودتر در دستور قرار می‌گرفت.

وی بابیان اینکه تولید کشاورزی مازندران سبب رونق استان می‌شود، گفت: مازندران استانی سرسبز و سرزمین حاصلخیزی است و به رغم داشتن نیروی انسانی کارآمد، اقتصاد جنگل و دریا، صنایع پیشران و غیره دارای فقر و محرومیت است.

رئیسی اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، صنایع تبدیلی و جانبی برای رونق بخشی کشاورزی استان مورد نیاز است و با وجود استان مازندران واردات مرکبات و کالا معنایی ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: برنج کشور در گیلان و مازندران تولید می‌شود و مازندران به عنوان استان تولیدکننده جدی است که رتبه‌های برتر را در کشور دارد از این‌رو وجود بیکاران و افراد تحت پوشش پذیرفته نیست.

وی با اظهار اینکه مازندران استان فعال کشاورزی و تولید است، به بازدید از نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: برخی از بخش‌های این صنعت تعطیل و نیمه جان است و بخشی از نیز به شکلی مقدماتی کارش را شروع کرد.

جلیلی در شبکه استانی البرز: ایران باید با نگاه جهش کشور اداره شود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

سعید جلیلی در گفتگوی تلویزیونی با مردم البرز اظهار کرد: ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم تا برای چهار سال آینده کشور تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: این چهار سال برای کشور می‌تواند به صورت روزمره اداره و تنها یک یا چند مشکل حل شود اما با یک نگاه دیگر می‌توان ایران را با نگاه جهش کشور اداره کرد که این نگاه متنی بر احصای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نگاه هر فرصتی که در کشور وجود داشته باشد غنیمت شمرده می‌شود، تصریح کرد: استان البرز توانمندی‌ها و فرصت‌های زیادی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: مردم استان البرز اگر در استان شما فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد، اگر فرصت بالای کشاورزی، صنعتی، گردشگری از مزیت‌های البرز است، باید این استان را نه برای چهار سال آینده بلکه برای جهش اداره کرد.

وی گفت: استان البرز توانمندی‌های صنعتی در اشتهارد و توانمندی‌های کشاورزی و دامپروری در طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ و توانمندی‌های گردشگری در بیلقان دارد که اگر از این فرصت‌های به درستی استفاده شود می‌توان آن منطقه را ارتقا داد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر البرز یک فرصت همجواری با پایتخت و استان‌های شمالی را دارد این فرصت باید برای مردم استان منفعت داشته باشد نه اینکه ایجاد مشکل کند.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات سایر استان‌ها به البرز سرریز شود، تصریح کرد: مردم البرز در حال حاضر به جای منفعت از همجواری استانشان متضرر شده‌اند و رفع این امر نیاز به برنامه دارد.

جلیلی در شبکه استانی لرستان: نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد / لزوم ارتقای عرصه‌های اقتصادی

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

سعید جلیلی در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای روستاهای لرستان اظهار داشت: فرصت‌های بسیار ارزشمندی در روستاهای لرستان وجود دارد و این امر می‌تواند در ارتقای کشور در مؤثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سلسله در حوزه شیلات بیان داشت: تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی در خرم آباد مایه تأسف است، ظرفیت شهرک‌های صنعتی باید محلی بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه لرستان با ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری، صنعت و معدن و… باید استانی باشد که نه تنها در آن مشکل بیکاری وجود نداشته باشد، بلکه پذیرای جوانان سایر کشور برای اشتغال باشد.

جلیلی بیان داشت: نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد، ظرفیت‌های حوزه دامپروری می‌تواند در استان ارتقا پیدا کند، تولید و پرورش ماهیان سردآبی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور می‌تواند ارتقا پیدا کند، جهش ایران بدون جهش تک تک روستاها و شهرها ممکن نیست، وجود معادن غنی و رتبه دوم لرستان در این رابطه باید یک فرصت برای جلوگیری از خام فروشی باشد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی که امروز لرستان دارد نه تنها باید برطرف شود بلکه استان باید ارتقا پیدا کند گفت: نباید نرخ مشارکت اقتصادی لرستان رتبه ۲۴ کشور باشد، نباید ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج شود، نباید اشتغال غیر رسمی استان حدود ۵۴ درصد باشد، استانی با وجود ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی، نباید در زمینه تعداد اقامتگاه‌ها برای گردشگران در رتبه ۲۰ کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سرانه پایین درآمد لرستان و رتبه ۲۸ این استان در کشور گفت: این امر شایسته ایران و استان لرستان با وجود توانمندی و ظرفیت‌های فراوان نیست.

جلیلی تصریح کرد: نباید لرستان، جز پنج استان با بیشترین نرخ بیکاری باشد، این استان همواره در دفاع از ایران اسلامی و دفاع از حرم حماسه آفریده است باید در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری آن حماسه و ارتقا شکل بگیرد.

قاضی زاده هاشمی در شبکه استانی آذربایجان غربی: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تجارت بین المللی را دارد

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و مرزی آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت تبادل مرزی در این استان بسیار فوق العاده است که فرصت‌های رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی استانی موفق در تولید سیب در کشور است، گفت: با این وجود هر از چندگاهی مشکلات حوزه صادرات و عرضه سیب در کشور سرباز می‌کند که در بسیاری موارد، کشاورزان از خیر فروش آن می‌گذرند در حالی که این ظرفیت بسیار مهم است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در آذربایجان غربی کمبود صنایع بزرگ یکی از مشکلات است و باید سرمایه گذاری در این خصوص صورت گیرد، ضمن اینکه در حوزه ساخت ماشین آلات نظیر ماشین آلات باغی می‌توان از ظرفیت این استان استفاده کرد.

وی ظرفیت گردشگری از جمله دریاچه ارومیه و فضای سبز و اقلیم متنوع را دیگر ظرفیت مهم آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به پیشرفته بودن خدمات پزشکی در این استان، می‌توان از ظرفیت خدمات بهداشتی درمانی در این استان استفاده کرد که نیاز به توسعه خدمات کنسولی و ایجاد هاب تجاری فعال در این خصوص بسیار ضروری است.

مهرعلیزاده در شبکه استانی اردبیل: احداث فرهنگستان زبان آذری / دولت من ادامه دولت اصلاحات خواهد بود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

محسن مهرعلیزاده در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل که از سیمای مرکز این استان پخش شد، استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی و خدادادی دانست و اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که توسط آقای روحانی به مردم اردبیل و استان‌های آذری داده شد اما به مرحله عملیاتی نرسید احداث و ایجاد فرهنگستان زبان آذری بود که متأسفانه این موضوع در مقیاس کوچک‌تری اجرا شد به طوری که همین الان تنها در رابطه با زبان آذری یک بنیادی تحت عنوان بنیاد فرهنگ و هنر زبان آذری زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارد.

وی به واگذاری‌های مشکوک و مسئله‌دار در دولت‌های قبلی اشاره و اضافه کرد: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان و کارخانه ماشین‌سازی تبریز مصداق این واگذاری‌های بودار هستند که باید در دولت سیزدهم این موضوع با در نظر داشتن منافع مردمی در اولویت ساماندهی قرار بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بازگرداندن صنایع مادر به استان‌های آذری‌نشین را ضروری عنوان کرد و افزود: چرا باید استانی همانند اردبیل بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی یک صنایع مادر نداشته باشد؟ چرا دولت‌های کنونی و قبلی به این موضوع التفات نشان ندادند؟ الان باید این دولت‌ها در برابر جوانان این استان پاسخگو باشند.

مهرعلیزاده همچنین خاطرنشان کرد: تقویت کوریدور شرق به غرب کشور یکی از برنامه‌های شاخص دولت آینده با هدف رونق بخشی به گردشگری و ترانزیت کالا و تقویت خدمات است که در کنار این تسهیل تخصیص بودجه به انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی استفاده از ظرفیت مدیران بومی را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی داخلی و بومی در فکر تقویت زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور باشیم چرا که در استان‌های آذری‌نشین باید بر روی پایانه‌های مرزی بیله‌سوار و جلفا سرمایه‌گذاری کلان صورت بگیرد در کنار این موضوع بازارچه مشترک ایران و آذربایجان رونق یابد و با وصل کردن راه‌آهن سراسری کشور به جمهوری آذربایجان تحولی را در حمل و نقل ریلی کشور به حقیقت بپیوندیم.

گزارش در حال تکمیل است....


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به روز جمعه ۲۸ خردادماه فضای استان‌های مختلف کشور هرروز انتخاباتی‌تر می‌شود، پخش برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از روز ۱۹ خردادماه در شبکه‌های استانی آغاز شده است.

بعدازظهر امروز نیز در ششمین روز مردم در استان‌های مختلف برنامه‌های نامزدها را از شبکه‌های استانی شنیدند و دیدند.

تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی دوشنبه ۲۴ خرداد
سعید جلیلی استان‌های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان
محسن رضایی استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی
محسن مهرعلیزاده استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، فارس، گلستان
علیرضا زاکانی استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، همدان
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد
سید ابراهیم رئیسی استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، مازندران
عبدالناصر همتی استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، قزوین، گیلان

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات انسانی و اهمیت گفت‌وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق کشور و بر اساس مصوبه ستاد انتخابات صدا و سیما برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن رفته است.

این برنامه‌ها شامل گفت و گوی اختصاصی با هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که از ۳۰ مرکز استانی و سه شبکه محلی آبادان، کیش و مهاباد پخش می‌شود. به این ترتیب هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای ۳۰ استان کشور (جدای استان تهران) خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفتگو با هر یک از نامزدهاست و مجموع زمان آن به ۶۵۰۰ دقیقه می‌رسد.

در این گزارش نگاهی به مباحث مطرح شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری طی امروز در شبکه‌های استانی داریم. برای خواندن مشروح صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانید روی تیتر هر بخش کلیک کنید.

رئیسی در شبکه استانی مازندران: کارخانه نیمه جان نساجی / سفره مردم نباید به دلار بند شود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه انتخاباتی شبکه طبرستان با بیان اینکه مردم مازندران سخت کوش و مهمان نواز هستند، افزود: مردم مازندران همواره نسبت به شهدا قدردان هستند.

وی با ادای احترام به خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، جانبازان و ایثارگران، کشاورزان و غیره اظهار داشت: لغو و حذف دیرکرد تسهیلات کشاورزان که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دچار خسارت شدند، باید زودتر در دستور قرار می‌گرفت.

وی بابیان اینکه تولید کشاورزی مازندران سبب رونق استان می‌شود، گفت: مازندران استانی سرسبز و سرزمین حاصلخیزی است و به رغم داشتن نیروی انسانی کارآمد، اقتصاد جنگل و دریا، صنایع پیشران و غیره دارای فقر و محرومیت است.

رئیسی اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، صنایع تبدیلی و جانبی برای رونق بخشی کشاورزی استان مورد نیاز است و با وجود استان مازندران واردات مرکبات و کالا معنایی ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: برنج کشور در گیلان و مازندران تولید می‌شود و مازندران به عنوان استان تولیدکننده جدی است که رتبه‌های برتر را در کشور دارد از این‌رو وجود بیکاران و افراد تحت پوشش پذیرفته نیست.

وی با اظهار اینکه مازندران استان فعال کشاورزی و تولید است، به بازدید از نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: برخی از بخش‌های این صنعت تعطیل و نیمه جان است و بخشی از نیز به شکلی مقدماتی کارش را شروع کرد.

جلیلی در شبکه استانی البرز: ایران باید با نگاه جهش کشور اداره شود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

سعید جلیلی در گفتگوی تلویزیونی با مردم البرز اظهار کرد: ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم تا برای چهار سال آینده کشور تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: این چهار سال برای کشور می‌تواند به صورت روزمره اداره و تنها یک یا چند مشکل حل شود اما با یک نگاه دیگر می‌توان ایران را با نگاه جهش کشور اداره کرد که این نگاه متنی بر احصای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نگاه هر فرصتی که در کشور وجود داشته باشد غنیمت شمرده می‌شود، تصریح کرد: استان البرز توانمندی‌ها و فرصت‌های زیادی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: مردم استان البرز اگر در استان شما فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد، اگر فرصت بالای کشاورزی، صنعتی، گردشگری از مزیت‌های البرز است، باید این استان را نه برای چهار سال آینده بلکه برای جهش اداره کرد.

وی گفت: استان البرز توانمندی‌های صنعتی در اشتهارد و توانمندی‌های کشاورزی و دامپروری در طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ و توانمندی‌های گردشگری در بیلقان دارد که اگر از این فرصت‌های به درستی استفاده شود می‌توان آن منطقه را ارتقا داد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر البرز یک فرصت همجواری با پایتخت و استان‌های شمالی را دارد این فرصت باید برای مردم استان منفعت داشته باشد نه اینکه ایجاد مشکل کند.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات سایر استان‌ها به البرز سرریز شود، تصریح کرد: مردم البرز در حال حاضر به جای منفعت از همجواری استانشان متضرر شده‌اند و رفع این امر نیاز به برنامه دارد.

جلیلی در شبکه استانی لرستان: نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد / لزوم ارتقای عرصه‌های اقتصادی

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

سعید جلیلی در سخنانی در شبکه افلاک لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای روستاهای لرستان اظهار داشت: فرصت‌های بسیار ارزشمندی در روستاهای لرستان وجود دارد و این امر می‌تواند در ارتقای کشور در مؤثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان سلسله در حوزه شیلات بیان داشت: تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی در خرم آباد مایه تأسف است، ظرفیت شهرک‌های صنعتی باید محلی بزرگ برای تولید و صادرات کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه لرستان با ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری، صنعت و معدن و… باید استانی باشد که نه تنها در آن مشکل بیکاری وجود نداشته باشد، بلکه پذیرای جوانان سایر کشور برای اشتغال باشد.

جلیلی بیان داشت: نباید نرخ بیکاری در لرستان بالا باشد، ظرفیت‌های حوزه دامپروری می‌تواند در استان ارتقا پیدا کند، تولید و پرورش ماهیان سردآبی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور می‌تواند ارتقا پیدا کند، جهش ایران بدون جهش تک تک روستاها و شهرها ممکن نیست، وجود معادن غنی و رتبه دوم لرستان در این رابطه باید یک فرصت برای جلوگیری از خام فروشی باشد.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی که امروز لرستان دارد نه تنها باید برطرف شود بلکه استان باید ارتقا پیدا کند گفت: نباید نرخ مشارکت اقتصادی لرستان رتبه ۲۴ کشور باشد، نباید ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج شود، نباید اشتغال غیر رسمی استان حدود ۵۴ درصد باشد، استانی با وجود ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی، نباید در زمینه تعداد اقامتگاه‌ها برای گردشگران در رتبه ۲۰ کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سرانه پایین درآمد لرستان و رتبه ۲۸ این استان در کشور گفت: این امر شایسته ایران و استان لرستان با وجود توانمندی و ظرفیت‌های فراوان نیست.

جلیلی تصریح کرد: نباید لرستان، جز پنج استان با بیشترین نرخ بیکاری باشد، این استان همواره در دفاع از ایران اسلامی و دفاع از حرم حماسه آفریده است باید در عرصه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و گردشگری آن حماسه و ارتقا شکل بگیرد.

قاضی زاده هاشمی در شبکه استانی آذربایجان غربی: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تجارت بین المللی را دارد

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و مرزی آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت تبادل مرزی در این استان بسیار فوق العاده است که فرصت‌های رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی استانی موفق در تولید سیب در کشور است، گفت: با این وجود هر از چندگاهی مشکلات حوزه صادرات و عرضه سیب در کشور سرباز می‌کند که در بسیاری موارد، کشاورزان از خیر فروش آن می‌گذرند در حالی که این ظرفیت بسیار مهم است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در آذربایجان غربی کمبود صنایع بزرگ یکی از مشکلات است و باید سرمایه گذاری در این خصوص صورت گیرد، ضمن اینکه در حوزه ساخت ماشین آلات نظیر ماشین آلات باغی می‌توان از ظرفیت این استان استفاده کرد.

وی ظرفیت گردشگری از جمله دریاچه ارومیه و فضای سبز و اقلیم متنوع را دیگر ظرفیت مهم آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به پیشرفته بودن خدمات پزشکی در این استان، می‌توان از ظرفیت خدمات بهداشتی درمانی در این استان استفاده کرد که نیاز به توسعه خدمات کنسولی و ایجاد هاب تجاری فعال در این خصوص بسیار ضروری است.

مهرعلیزاده در شبکه استانی اردبیل: احداث فرهنگستان زبان آذری / دولت من ادامه دولت اصلاحات خواهد بود

رئیسی: کارخانه نساجی احیا می‌شود/ جلیلی: نرخ بالای بیکاری لرستان

محسن مهرعلیزاده در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل که از سیمای مرکز این استان پخش شد، استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی و خدادادی دانست و اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که توسط آقای روحانی به مردم اردبیل و استان‌های آذری داده شد اما به مرحله عملیاتی نرسید احداث و ایجاد فرهنگستان زبان آذری بود که متأسفانه این موضوع در مقیاس کوچک‌تری اجرا شد به طوری که همین الان تنها در رابطه با زبان آذری یک بنیادی تحت عنوان بنیاد فرهنگ و هنر زبان آذری زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارد.

وی به واگذاری‌های مشکوک و مسئله‌دار در دولت‌های قبلی اشاره و اضافه کرد: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان و کارخانه ماشین‌سازی تبریز مصداق این واگذاری‌های بودار هستند که باید در دولت سیزدهم این موضوع با در نظر داشتن منافع مردمی در اولویت ساماندهی قرار بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بازگرداندن صنایع مادر به استان‌های آذری‌نشین را ضروری عنوان کرد و افزود: چرا باید استانی همانند اردبیل بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی یک صنایع مادر نداشته باشد؟ چرا دولت‌های کنونی و قبلی به این موضوع التفات نشان ندادند؟ الان باید این دولت‌ها در برابر جوانان این استان پاسخگو باشند.

مهرعلیزاده همچنین خاطرنشان کرد: تقویت کوریدور شرق به غرب کشور یکی از برنامه‌های شاخص دولت آینده با هدف رونق بخشی به گردشگری و ترانزیت کالا و تقویت خدمات است که در کنار این تسهیل تخصیص بودجه به انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی استفاده از ظرفیت مدیران بومی را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی داخلی و بومی در فکر تقویت زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور باشیم چرا که در استان‌های آذری‌نشین باید بر روی پایانه‌های مرزی بیله‌سوار و جلفا سرمایه‌گذاری کلان صورت بگیرد در کنار این موضوع بازارچه مشترک ایران و آذربایجان رونق یابد و با وصل کردن راه‌آهن سراسری کشور به جمهوری آذربایجان تحولی را در حمل و نقل ریلی کشور به حقیقت بپیوندیم.

گزارش در حال تکمیل است....

کد خبر 5234817

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها