رضایی:دولت اقدام و تحول نسخه‌نویسی از تهران برای استانها را برنمی‌تابد


رضایی:دولت اقدام و تحول نسخه‌نویسی از تهران برای استانها را برنمی‌تابد

کرمان - ایرنا - نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت اقدام و تحول نوشتن نسخه واحد از تهران برای سایر استانها را برنمی‌تابد، گفت : زیرا استمرار این رویه بمعنای نادیده گرفتن ظرفیت ها و قابلیت‌های مناطق مختلف کشورمان است .

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گوی ویژه تلویزیونی با بیان اینکه زمان شعار تمام شده و اکنون وقت اقدام است، گفت: برای توسعه هر استان برنامه خاصی با کمک مردم هر خطه تنظیم شده که آن را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه هر استانی طبیعت، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مردم خاص خود را دارد، اظهار داشت: فولاد را نباید از هر منطقه‌ای بیاوریم، آن منطقه را خشک کنیم و نباید استان‌ها بعدا بامشکل مواجه شوند لذا هر سرزمینی در ایران ، نسخه ویژه خود را می طلبد.

رضایی تاکید کرد: بنابر تجربه های گذشته نسخه نوشتن از تهران برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها و استعدادهای این منطقه ها است، دولت اقدام و تحول متناسب با این حوزه ها نسخه‌ای برای پیشرف و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده و آن را اجرا می کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی موارد همچون یارانه‌ها به صورت کشوری تنظیم شده اما فعالیت های خاص متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های استان‌ها تهیه می شود.

وی با اشاره به این ایده که فولاد باید در سواحل باشد که نیاز به آب فراوان‌ دارد ‌و یا اینکه نزدیک‌معادن‌ باشد که بعدا با مشکل روبرو نشویم گفت: در این خصوص نیز هر استان نسخه‌ خاصی‌ دارد و اختیارات و تصمیم سازی در این قطب های اقتصادی بوجود می آید.

رضایی ادامه داد: آذربایجان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هرکدام می توانند تجارت بزرگی با کشورهای هم مرز خود داشته باشند و هرکدام اندازه کشوری می تواند تولید کند.

وی تصریح کرد: ۲۵ کشور اروپایی در سرزمین ما ایران جای می گیرد و ایران بزرگ است، مشروط به اینکه همانگونه در گذشته مردم ما به صحنه آمدند در این دولت همه آنان را پای کار می آوریم و همه ایران به کارگاه اقتصادی تبدیل می شود.

تجربه استفاده از ظرفیت جوانان را دارم

وی ادامه داد: مشروط به اینکه از جوانان، ظرفیت بانوان استفاده کنیم، آزادی اجتماعی را در چارچوب قانون می‌دهیم و نباید مرتب به جوانان گیر دهیم.

رضایی با بیان اینکه با ارائه آموزش ها توانایی و مهارت جوانان را ارتقا دهیم ، گفت: با سرعت می توان زندگی مردم ایران را بهبود بخشید ‌و ایران را به قله‌های موفقیت رسانید و در این خصوص دولت ما این تجربه را دارد که چگونه جوانان را دور هم جمع کنیم همچون آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس.

دوباره روی پای خود می‌ایستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، اضافه کرد: از اقلیم های متنوع با پوشش گیاهی و چهار فصل آن طبیعتی ساخته که گویا جهانی کوچک است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: طبیعت، مردم مهمان نواز و بنای باشکوه ‌و سابقه چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از گوهری پاک دارد که امام با کمک و عشق به وطن و اسلام انسجام بزرگی ‌در آن به‌وجود آورد و واحد شدیم، روی قامت خود ایستادیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست های نادرست دولت ها در ۲ تا سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی بزرگ مورد غفلت قرار گرفته، قامت ایران خم شود و احساس ناامیدی در برابر مشکلات به مردم دست دهد.

اقوام و استان‌ها را گرد هم جمع می‌کنیم

رضایی با بیان اینکه دوباره روی پای خود می‌ایستیم با دولتی نو، که این آغازی جدید است گفت: امام بزرگوار(ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران، با کمک اقوام، انقلابی را پیروز کرد که غرب و شرق مقابل آن نمی‌توانند بایستند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) تمامی اقوام و استان‌ها را بار دیگر جمع کرد و جنگ تحمیلی که ۴۰ تا ۵۰ کشور پشت صدام حسین بودند را به زباله دان تاریخ فرستاد، آیا یکبار دیگر نمی توانیم استان ها جمع کنیم؟ با وجود رهبری و جوانان غیرتمند بار دیگر نیز می توانیم با قیام فرهنگی اقتصادی، محاصره اقتصادی را بشکنیم، پیشرفت، زندگی بهتر را تشکیل می‌دهیم.

مردم سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند

وی با بیان اینکه شهروند درجه ۲ در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد، گفت: انتخاب مهندسی شده نیست و این مردم هستند که سرنوشت صندوق ها را مشخص می کنند .

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قیام سوم را قیام برای زندگی بهتر برای بهزیستی، سربلندی کارگران، معلمان و بازنشستگان، زدودن غم از چهره ایران، پیشرفت و دستیابی ایران به قله های بلند اعلام کرد و افزود: ما یکبار در دوران دفاع مقدس این کار را کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ایران، زندگی، ثروت و قدرت برای همه است که این کار را با تکیه به حمایت شما مردم انجام می دهیم و در این مسیر تمامی استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم.

مناطق اقتصادی در استان‌ها ایجاد می‌کنیم

رضایی یادآور شد: با سپردن اختیار و مسوولیت به استان‌ها در جای جای کشور مناطق اقتصادی ایجاد می کنیم،

وی ادامه داد: سپرده های بانکی باید در همان منطقه سرمایه گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد آن به تهران بیاید و قرار نیست پایتخت، استان ها را و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند.

وی تاکید کرد: ابن بدعت که ثروت از استان‌ها به تهران و از آنجا برای تامین ارز به خارج از کشور را از بین می بریم، در دولت من از تهران نسخه واحد صادر نمی شود، دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به‌وعده‌های بدون پشتوانه است چرا که زمان شعار تمام شده است.

حفظ کرامت انسانی را از خانه آغاز می‌کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: کرامت انسانی را از خانه آغاز می کنیم و علاوه بر ازدواج، کسب و کارهای خرد و خانگی را توسعه داده و شهرهای شما را اقتصادی می کنیم.

وی عنوان کرد: رونق اقتصاد باید از پایین به بالا بجوشد و در دولت با تکیه بر نفت به مردم چیزی نمی رسد و تنها می تواند خود را اداره می کند.

رضایی افزود: حفظ کرامت انسانی در دستور کار ما قرار دارد لذا برنامه‌ریزی برای اقتصاد کشور در این بخش را خواهیم داشت.

دولت ما می خواهد وحدت ملی را بوجود بیاورد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوان های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله و از همه اقوام ایران، می توان اینها را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مثل آزاد سازی خرمشهر را انجام داد.

وی ادامه داد: خیلی عجیب بود افرادی از مناطق زیر ۴۰ درجه سرما به خوزستان گرم بالای ۵۰ درجه حرارت با زبان ها مختلف می آمدند، حتی برادران روستایی که از استان های دیگر می آمدند، فارسی هم بلند نبودند، اما چطور این دستها گره خود و چطور پشت به پشت یکدیگر دادند.

رضایی تصریح کرد: یکبار دیگر دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی را بوجود بیاورد، چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، این پارتی بازی ها، این بی عدالتی ها همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد، این تجربه شده و کار سختی نیست.

وی اظهار داشت: آیا بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض، ارزش و اهمیتی کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، اگر این مقدس است و این در ایران تجربه شده است، به فضل پروردگار دولت ما دولت اقدام و تحول یکبار دیگر مردم عزیز با کمک شما و به اذن پروردگار و حمایت های بیکران حضرت ولی عصر(عج) و سیاست های داهیانه رهبر انقلاب ما این کار را خواهیم کرد.

اختیارات اقتصادی به استان ها می دهیم

رضایی افزود: اما برای رسیدن به ایده بزرگ چند خط مشی داریم، یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب می کنیم، چرا نکنیم؟ کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟

وی با بیان اینکه سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته اند تاکید کرد: بعد هم پارتی بازی نمی کنیم، به طور مثال برای استانداری ۱۰ نفر کاندید می شوند و اینها می ایند در جمعی از نخبگان، نه اینکه دولت مرکزی رفقای خودش را که با او هماهنگ باشند، چه ضعیف یا قوی از جای دیگر به استان دیگر می برد و به خاطر منافع خودش نصب می کند و ما این را پایان می دهیم.

رضایی بیان کرد: یک مجمعی از نخبگان تشکیل می شود و این ۱۰ نفر از نخبگان و کاندیدای استانداری به آنجا می آیند و مسائل شان را مطرح می کنند و نمره بندی می شوند و ۲ یا سه نفر از ۱۰ نفر به دولت ما پیشنهاد می شود و ارزیابی می کنیم و یک نفر از اینها را انتخاب می کنیم و آن ۲ نفر را به عنوان معاون انتخاب می شود، لذا یک تیم سه نفره قوی و قدرتمند از آن استان که تخصص و توانایی آنها مشخص شده و خارج از هر باند، گروه و جناحی که حق مردم آن استان است انتخاب و اختیارات به آنها می دهیم.

وی گفت: طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی، که رئیس جمهور با تصویب هیات دولت می تواند اختیارات خود را به افرادی واگذار کند و ما در بعد اقتصاد اختیارات را به استانداران می دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مساله دوم، از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی به مدیران آنجا کمک می کنیم، اطلاعات به آنها می دهیم، همفکری می کنیم، کارهای پژوهشی انجام می دهیم و اینها را به امان خدا رها نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدام و تحول با همه توان پشت سر استانداران و مناطق خودش می آید تصریح کرد: اطلاعات به آنها می دهیم و همفکری می کنیم، اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند، استانداران و نمایندگان ما در اداره کشور مصلوب الاختیار نیستند، اما هدایت و حمایت خواهند شد.

نهضت بزرگ خانه سازی را راه اندازی می کنیم

رضایی ادامه داد: اولین تجربه ما به اقشار آسیب پذیر مانند، معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت خواهیم کرد، علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می دهیم، مساله تولید و اشتغال را در استان ها با حمایت دولت مرکزی بوجود می آوریم.

وی تاکید کرد: از جمله مهمترین کارهایی که خواهیم کرد اینست که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می اندازیم، امروز هزینه هر متر مربع ساختمان از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان است و خانه ۸۰ متری حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان تمام می شود که ۱۰ درصد آن معادل ۳۰ میلیون تومان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هر کسی ۳۰ میلیون تومان بیاورد، من زا بانک ها می خواهم که ۹۰ درصد بقیه را وام بدهند، و خانه ای که قرار است ساخته شود در وثیقه بانک می ماند، مالکیت آن بنام مردم است و سود بانک را یارانه می دهیم و گویی مردم با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شوند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی بگویند چرا من این حرفها را می زنم، اما این در اروپا و آمریکا عمل می شود و وام های رهنی وجود دارد، من تعجب می کنم کسانی که رفتند در اروپا و آمریکا درس خواندند، افکار غربی را می آورند، اما تجارب غربی را در ایران برای پیاده سازی نمی آورند.

رضایی تصریح کرد: خود خانه سازان را هم در بازار سرمایه می بریم و از طریق بازار سرمایه نقدیگی جذب می کنند و خانه را می سازند و به مردمی که از بانک ۹۰ درصد وام گرفتند می فروشند.

وی با بیان اینکه اگر مسکن را راه بیاندازیم، ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد اظهار داشت: با راه افتادن این ۳۰۰ صنعت، مثل اینست که شما یک لکوموتیو بنام خانه سازی داریم که ۳۰۰ لکوموتیو پشت سر آن به راه می افتد و چقدر شغل درست می شود و چقدر مردم به کار گرفته می شوند.

رضایی بیان کرد: از این گروه های سیاسی که همیشه سرگرم دعوا هستند، نمایش درست می کنند و شعبده بازی می کنند باید دوری گزید و به فکر مردم باشیم، مردم ولی نعمت ما هستد، صاحب مملکت و این انقلاب بهترین مردم عالم هستند.

وی افزود: من و دوستانم مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم، یکبار دیگر خودمان را سپر ملت ایران می کنیم و مشکلات را حل می کنیم و نمی گذاریم این غم و غصه ای که به چهره ملت ایران نشسته تداوم پیدا کند و اجازه نمی دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمعه ۲۸خردادماه جاری در سراسر کشور بطور همزمان برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس