رضایی: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت اقدام و تحول است


رضایی: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت اقدام و تحول است

اراک - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ کرامت انسانی همراه با ایجاد شور و نشاط در جامعه مهمترین هدف دولت (اقدام و تحول) است.

محسن رضایی عصر دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی از شبکه آفتاب، افزود: در دولت اقدام و تحول هیچ اثری از زباله‌گردی و کولبری وجود ندارد و حفظ آبرو و کرامت انسان‌ها در اولویت کارها قرار خواهد داشت.
وی ادامه داد: وای بر گروه‌های سیاسی که با نمایشنامه‌نویسی، شعبده‌بازی و بازی‌های سیاسی برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند به جای این کارها به فکر معیشت مردم باشید چرا که این مردم ولی‌نعمتان ما هستند و بنده در دولت اقدام و تحول همان‌طور که در زمان جنگ زیر بمباران و آماج حملات رژیم بعثی ایستادگی کردم یکبار دیگر خود را سپر مردم ایران قرار می‌دهم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جای بسی تعجب دارد از افرادی که در کشورهای غربی تحصیل کرده‌اند، تفکر غربی را در کشور رواج می‌دهند اما به تجربیات آنها بی‌تفاوت هستند، در این کشورها مردم با ۱۰ درصد آورده قیمت تمام شده مسکن، خانه دار می‌شوند و بدون شک این سیاست را در کشور ما نیز می‌شود دنبال کرد.
رضایی بیان کرد: امروز هزینه هر متر مربع مسکن از ۳۵ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد می‌شود و با این حساب هزینه تمام شده یک مسکن ۸۰ متری حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که مردم می‌توانند با آوردن ۱۰ درصد صاحب خانه شوند و ۹۰ درصد مابقی را به صورت اقساط به بانک‌ها پرداخت کنند و سود تسهیلات را هم بر عهده دولت خواهد بود.
وی اضافه کرد: بدون شک اگر ساخت و ساز مسکن در کشور شتاب گیرد بیش از ۳۰۰ صنعت دیگر نیز راه می‌افتد و بازار کسب و کار نیز رونق جدی به خود می‌گیرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسئله ازدواج جوانان را یک امر حیاتی عنوان کرد و گفت: در دولت اقدام و تحول به زنان خانه‌داری که آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش بهداشت دیده باشند، حقوق ماهیانه پرداخت می‌شود البته در گام‌نخست حقوق به زنانی که بیش از دو فرزند داشته باشند تعلق می‌گیرد.
رضایی افزود: راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی با هدف حمایت از حقوق بانوان، اقتصادی کردن شهرها و ایجاد مناطق اقتصادی، توسعه اقتصادی پایین به بالا بدون اتکا به پول نفت و در نهایت حفظ کرامت انسانی از خانه تا جامعه از دیگر برنامه‌های دولت اقدام و تحول است.
وی ادامه داد: اولین توجه دولت اقدام و تحول توجه به اقشار آسیب‌پذیر از قبیل معلمان، کشاورزان، کارگران و بازنشستگان است و علاوه بر پرداخت یارانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به افراد، مسئله اشتغال مولد نیز با جدیت دنبال می‌شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از مردم بومی همان استان انتخاب می‌شوند به طوری که ۱۰ نفر از افراد بومی استان‌ها انتخاب و توانمندی‌های آنها در یک گروه نخبگان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت یک نفر برای استانداری انتخاب می‌شود.
رضایی گفت: در دولت اقدام و تحول سیاسی‌کاری، پارتی‌بازی و رابطه‌بازی در انتخاب استانداران وجود ندارد و افراد بر اساس شایستگی انتخاب و طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی اختیارات به آنها واگذار می‌شود.
وی افزود: در دولت اقدام و تحول اگر چه به استانداران اختیارات داده می‌شود اما به حال خود رها نمی‌شوند و کمک می‌شود از طریق امکانات پژوهشی به آنها راه اصلی نشان داده شود اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده خود استانداران خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول اگر مردم در بانکها سپرده‌گذاری می‌کنند باید در همان نقطه سرمایه‌گذاری شود نه اینکه سود سپرده مردم به تهران آمده و در آنجا تبدیل به ارز و بعد هم از کشور خارج شود و با اینکه ثروت ایران از تمام استان‌ها به تهران و سپس خارج از کشور برود مخالف هستیم.
رضایی افزود: دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشت و برنامه است و دولت ما برای هر استان برنامه خاص براساس توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های آن استان تدوین کرده است و پیچیدن یک نسخه واحد برای تمام استان‌ها در مرکز کشور به هیچ عنوان درست نیست.
وی ادامه داد: در دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر استان نسخه بهبود شرایط زندگی و معیشتی تدوین شده که از روز نخست فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اختیارات تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های تجاری و اقتصادی به هر استان واگذار می‌شود به طور مثال استانهای آذربایجان می‌توانند با کشورهای عراق و ترکیه مراوده تجاری ایجاد کنند یا سیستان و بلوچستان می‌توانند با پاکستان و هندوستان فعالیت‌های صادرات و واردات انجام دهند.
رضایی افزود: در دولت اقدام و تحول همه نقاط کشور تبدیل به کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل می‌شوند مشروط بر اینکه شور و نشاط و آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون نیز در کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: من تجربه این را دارم که چگونه جوانان ۱۸ یا ۱۹ ساله را از تمام نقاط کشور دور هم جمع کرده و کارهای بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر را انجام دهند و یکبار دیگر در دولت اقدام و تحول فارغ از جناح‌های چپ و راست و بازی‌های سیاسی یکبار دیگر مردم کشور برای توسعه و پیشرفت جشن وحدت ملی می‌گیرند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: بدون شک بیرون کردن فقر و تنگدستی از کشور کمتر از خارج کردن سربازان بعثی از خاک وطن اجر و پاداش ندارد که به فضل خدا این مهم در دولت اقدام و تحول عملیاتی می‌شود.
رضایی بیان کرد: هنر امام راحل این بود که در سال ۵۷ مردم ایران را با عشق به وطن و اسلام دور هم جمع کرد و انقلاب به پیروزی رسید اما با اتخاذ تصمیمات غلط در دو سه دهه گذشته قامت عظیم کشور خم شد و ما می‌خواهیم با قیام ملت ایران و با دولت اقدام و تحول حرکت جدیدی را زیر لوای ولایت و اسلام آغاز و با همت جمعی مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم.
وی گفت: امام بزرگوار یک‌بار دیگر در جنگ تحمیلی تمامی اقوام ایرانی را دور هم جمع کرد و رژیم بعثی را که از حمایت بیش از ۴۰ کشور جهان برخوردار بود را از خاک پاک وطن بیرون کرد و اکنون دولت اقدام و تحول قصد دارد با یک قیام فرهنگی و اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ و در نهایت وحدت ملی برای را رقم بزند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قیام سوم ملت ایران با هدایت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و مشارکت تمامی اقوام ایرانی برای بهزیستی کشاورزان، معلمان، کارگران و بازنشستگان و برای شستن گرد و غبار از روی خاک پاک وطن و برای پیشرفت و فتح قله‌های بزرگ خواهد بود به طوری که دولت و ثروت برای همه باشد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403