رییسی : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است


رییسی : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است

ساری - ایرنا - سیدابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی انتخاباتی رادیو - تلویزیونی با مردم مازندران گفت : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است و دستگاه قضا نیز موظف به تحقق این مهم است و با اتخاذ راهکار درست و اصولی، بسترهای رانت خواری و فساد باید از بین برود.

به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم مازندران که از شبکه سیمای تبرستان پخش شد، ابتدا از این که نتوانست به خاطر شیوع کرونا به مازندران سفر کند ، عذرخواهی کرد و افزود : مردم مازندران همواره نسبت به شهدا قدردان هستند. ما به عنوان مسئول در خارج از استان احساس مسئولیت می کنیم
رییسی ادامه داد : به خانواده های ۱۰ هزار شهید مازندران ، ایثارگران و جانبازان استان که سال های سال رنج می برند ، به کشاورزانی که دسترنج آنان سبب رونق سفره مردم سراسر کشور می شود و همه از زحمات و تولیدات این خطه شمال ارتزاق می کنند ، ادای احترام می کنم.
وی گفت : خبری که دوستان ما در دستگاه قضایی نسبت به خسارتی که از کشاورزانی که وام و تسهیلات دریافت کردند به خاطر حوادث غیرمترقبه نظیر سیل ، زلزله ، گاهی خسارت دیرکرد در بازپرداخت تسهیلات ، گرفتند که عادلانه نبوده ، با پیگیری و در دیوان عدالت لغو شده تا دیرکرد موجب خسارت مضاعف به کشاورزان نشود.
او افزود : من ادای احترام می کنم به مردم و زنان مازندرانی که همگان فعالند و تولید آنان باعث امنیت کشور می شود. مازندران با داشتن عالمان بزرگ همواره حق به گردن ایران دارد ، علمای بزرگی که آثارشان برای مازندران و کشور اثر گذار است و به آنان نیز ادای احترام می کنم.
نامزد ریاست جمهوری گفت : مازندران سرسبز از نعمت جنگل و دریا برخوردار است . سرزمین حاصلخیز با آب فراوان ، مردمان سختگوش ، جوانان بالنده ، نیروهای کارآمد ، اما چرا فقر و بیکاری در مازندران باید باشد؟
وی افزود : مازندران با وجود اقتصاد جنگل و دریا و صنایع می تواند گرفتاری های مردم را حل و هم سهم تولید را در استان فراهم کند. زیر ساخت های ریلی جاده ای مازندران که می تواند برای استان گره گشا باشد ، صنایع تبدیلی و جایگزینی کشاوری مازندران که می تواند استان را رونق ببخشد ، به نحوی که با ایجاد زنجیره ارزش بر روی کالاهای کشاورزی شاهد توسعه باشیم.
رییس گفت : واردات مرکبات با وجود استان مازندران معنایی ندارد . با وجود سرزمین ارزشمند کشور بویژه مازندران جایی برای بخشی از واردات وجود ندارد. برنج کشور را که مازندران و گیلان تامین می کنند و خیلی از محصولات کشاورزی استراتژیک که در این خطه شمال در حال تولید است.
وی افزود : در مازندران ، استانی که تولید کننده محصولات کشاورزی است که رتبه اول و دوم کشور را دارد ، نباید بیکاری و فقر و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشته باشیم. باید از استان حاصلخیر و فعال اقتصادی و حوزه تولید بخصوص تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مازندران بیشترین بهره را ببریم.

رییسی : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است
این نامزد ریاست جمهوری گفت : من ۲ ماه پیش با سفر به مازندران از کارخانه نساجی قائمشهر بازدید کردم و از حالت نیمه جان و نیمه تعطیل این کارخانه متاثر شدم . واقعا کارخانه نساجی مازندران باید به این وضعیت اسفبار باشد ؟ چرا در واگذاری و یا خصوصی سازی این کارخانه عظیم که بیکارها را فعال می کند، منجر به این شود که برخی از مسئولان شهری با تصمیم نابجا این کارخانه را به این روز انداختند؟
وی افزود : صنایع کشاورزی مازندران باید فعال شود تا بیکاری مازندران از بین برود. من خدمت مردم مازندران عرض کنم که ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور معطل است. من استان های مختلف کشور را از نزدیک دیدم. این ظرفیت تولید واقعا وجود دارد.
رییسی گفت : اقتصاد دریا (محور) مازندران اشتغال آفرینی می کند. در صادرات غیر نفتی می توانیم بر تولیدات محصولات کشاوزی تکیه کنیم. فرصت ها در حال از بین رفتن است و سفره مردم روز به روز در حال کوچک شدن است . برای مردم برخی از کالاهای اساسی حکم کالای لوکس پیدا کرده است ؛ نمونه اش نیاز مردم به گوشت است که مازندران یکی از تولید کنندگان اصلی آن در کشور است. امروز دسترسی به برخی از کالاها برای مردم آرزو شده است ، برای خانواده هایی که بسیار آبرومند و عزتمند هستند.

وی با طرح این سئوال که چرا این شرایط در کشور وجود دارد، افزود : چرا قیمت مسکن هفت و خودرو تا هشت برابر شده است ؟ چرا وضعیت جیب و اقتصاد مردم همه را نگران کرده است ؟ واقعا مشکل چیست ؟ من فکر می کنم مشکل در مدیریت است.
نامزد ریاست جمهوری سیزدهم گفت : در مازندران امکانات را می بینید. خداوند به این کشور موهبت کرده و امکانات داده است و همه موهبت نیروهای فعال از جمله نیروهای کارآمد مازندران را که کم هم نیستند ، بیشتر نیروهای کشور از جمله دستکاه قضایی از مازندران هستند ، می بینم. فکر و اندیشه آنان را. وقتی آنان را میدان می دهید ، چقدر اثر گذار هستند. من آشنا جوانان و نیروهای کارآمد مازندران هستم.
وی افزود : روحیه انقلابی و روحیه فعال مازندران، زن و مرد این استان کارآمد و تولید کننده هستند و مردم کشور از تولیدات مازندرانی ها بهره مندمی شوند. خوب چرا شرایط این چنین است ؟ من به نظرم با اراده شما مردم وضعیت باید تغییرکند ، من تحول و تغییر را ضروری می دانم و محور تحول نیز باید با عدالت باشد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت : مردم می خواهند اگر کم و زیاد است با عدالت باشد. چرا در بعضی از اقلیم ها ما باید در کشور دوران خوشی و ناخوشی ، بارندگی و غیربارندگی دچار چالش باشیم ؟ این بدان معنی است که مدیریت در کار نیست. به نظرم این تغییر و تحول در دستان شما مردان و زنان مازندرانی ها است . جای جای این خطه می تواند تحول را انجام بدهند ، تحول ابتدا باید در معیشت ، کسب و کار و رونق بازار محصولات تولیدی نمود پیدا کند.
وی افزود : امروز بازار ها تثبیت نیست ، لحظه ای بازارهای کشور تغییر می کند ، بله ممکن است حوادث طبیعی ، تحریم و کرونا داشته باشیم ، اما این حوادث نباید اقتصاد کشور را تکان بدهد ، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در اثر این تکانه ها مشکل ساز نشود. سفره مردم نباید به دلار و دانه های روغن بند شود.
رییسی گفت : مازندران و دیگر استان های کشور ظرفیت تولید دانه های روغنی را دارند. در واقع تا ۶۰۰ هزار هکتار از زمین های کشور را می توان دانه های روغنی کاشت تا واردات قطع و کشور خودکفا شود. خودکفایی برای کشور امکانپذیر است. چرا باید سفره مردم را به واردات و دلار بند کنیم؟ با جلوگیری از نهاده های دامی سفره مردم تحت تاثیر قرار می گیرد. معتقدم همه باید راه را برای استقلال و خودکفایی تولید باز کنیم.
وی افزود : باید کاری کنیم تا سه دهک اول کشور کارت اعتباری داشته باشند و از کالاهای اساسی بهره مند شوند. فقر آنان را اذیت نکند. معنی ندارد استان سرسبز مازندران و خطه شمال در فقر مطلق باشد. شما می دانید این خواسته ها دست نیافتنی و شعار نیست. با امکانات و مدیریت قابل تحقق است . ما مشکل مدیریت داریم . بارها گفتیم ، ما مشکل آب نداریم ما مشکل مدیریت آب داریم. اگر مشکل مدیریت حل شود ، می توانیم ، در زمین های کشاورزی با مصرف کم آب و مدیریت آن به نتیجه مورد نظر برسیم.
رییسی گفت : ما باید الگوی کشت را در وزارت جهاد کشاورزی ارائه کنیم به نحوی که با کمترین مصرف آب ، بیشترین بهره وری در تولیدات کشاورزی از جمله گندم ،جو و برنج داشته باشیم.
امیدواریم با همت شما مردم با تشکیل دولتی از متن مردم که با مردم مشورت می کند و با صداقت مردم را حفظ می کند ، مشکلات را از بین ببریم. من فکر می کنم مشکلی که امروز وجود دارد این است که مردم فکر می کنند که صداقت وجود ندارد. صداقت در گفتار و کردار مهم است. مردم نباید احساس بی اعتمای کنند.
این نامزد ریاست جمهوری افزود : به عنوان یک طلبه که سال ها در خدمت مردم بودم ، بهترین روش صداقت در گفتار است. با مردم درست صحبت کنیم که مشکل کجاست ، چه امکاناتی داریم ، امیدشان نسبت به پیشرفت کشور ناامید نشود.
وی افزود : انشاءالله در وضعیت فعلی کشور یعنی تصمیم مردم برای انتخاب مدیریت ارشد کشور به عنوان رئیس جمهوری ، تصمیمی باشد که بتواند دراقتصاد کشور ، معیشت مردم تغییر ایجاد کند. رییسی گفت : بازار یک برنامه می خواهد ، دو کارنامه می خواهد ، سوم اراده قوی و جدی می خواهد. مردم از خط بازی و سیاست بازی خسته شدند. مردم از زد و بندهای سیاسی خسته شدند. مردم می خواهند معیشت زندگی آنان رونق بگیرد. مردم می خواهند جوان مازندرانی بیکار نباشند. جوینده کار در مازندران باید کار پیدا کند . می تواند با همت شما مردم عزیز این اتفاق بیفتد.

وی افزود : در جای جای این کشور هر کجا که مدیر قوی و با اراده بوده است ، مشکل نداشته ایم و گره باز شد و هر جا غیر از این بود ، مشکل دوچندان شده است. امید آن داریم با مشارکت همه شما مازندرانی های عزیز و با همه امکانات، بدون در نظر گرفتن جناح و خط و گرایش های سیاسی و با نگاه به کارآمدی با دولت جوان کارآمد ، انقلابی و فساد ستیز به خواسته های خود برسیم.

رییسی : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است

مبارزه با فساد رویکرد اصلی
این نامزد ریاست جمهوری گفت : مبارزه با فساد از رویکردهای اصلی دولت من است و دستگاه قضا نیز موظف به تحقق این مهم است و با اتخاذ راهکار درست و اصولی، بسترهای رانت خواری و فساد باید از بین برود. تمام مدیران موظفند بسترهای رانت و فسار را از بین ببرند و در صورت موفقیت در انتخابات آینده، پایان فساد و رانت خواری را در آینده نزدیک در کشور اعلام می‌کنم.

وی ازدواج و مسکن را از عمده مشکلات فراروی جوانان عنوان کرد و افزود : اگر از ۴۰ درصد ظرفبت‌های تولیدی که معطل مانده است به شکل مطلوب استفاده شود، ظرفیت‌های اشتغال احصا و دیگر جوان بیکار در کشور ازجمله در مازندران نخواهیم داشت.
رییسی گفت : شغل و مسکن به عنوان صنایع پیشران توسعه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. باید تدابیری اتخاذ شود تا سالانه با ایجاد یک میلیون شغل در کشور و احداث یک میلیون واحد مسکن مشکلات را رفع کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تشریح اقداماتش در دوران مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی ، افزود : در مرحله نخست ۳۵ هکتار زمین برای احداث زایرسرا در مشهد مقدس که در شان زوار باشد تامین شد و با استفاده از ظرفبت‌ها هیات های مذهبی، نسبت به اسکان زایران نیز اقدام شد.

رفع مشکل زباله مازندران
رئیسی با بیان اینکه موضوع دفن و دفع بهداشتی زباله مردم مازندران را با مشکل جدی مواجه کرده است، اظهار داشت: دستگاه‌های زباله سوز که در این خطه شمالی کشور فعال شد، باید خیلی زودتر نسبت به آن اقدام می‌شد.
وی افزود : مشکل دفن و دفع بهداشتی زباله در گیلان و برخی دیگر از استان‌های کشور نیز قابل مشاهد است. با به کارگیری ظرفیت مردم و اهتمام بیشتر دولت خدمتگزار، گره‌های کشور یکی پس از دیگری گشوده شود.
رییسی گفت : با اتکال به خداوند متعال، همت مردم و درایت و تدبیر دولت خدمتگزار، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و مردم با ایجاد حقی که با حضور در انتخابات برای خود ایجاد می‌کنند، دولت آینده را موظف می‌کنند که نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کند.
این نامزد ریاست جمهوری گفت و گوی خود با مردم مازندران را اینگونه به پایان رساند : هر ایرانی در هر کجای دنیا که زندگی می‌کند باید از حقوق شهروندی برخوردار باشد و دولت آینده من موظف به رعایت ابن اصل مهم و اساسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا