440 ضرب‌المثل‌ آبکی پشت ویترین کتابفروشی‌ها!


440 ضرب‌المثل‌  آبکی  پشت ویترین کتابفروشی‌ها!

کتاب «ضرب‌المثل‌های خیس» حکایت‌گر ضرب المثل‌هایی است که در آن‌ها کلمه آب یا کلمات مرتبط با آن به کار رفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ضرب المثل‌های ایرانی گنجینه‌های حکمت و معرفت‌اند. حکمت‌هایی که تجربه‌ای گران‌بها را با زبانی ساده و شیرین و متناسب با زندگی روزمره مردم بیان می‌کند. گاه یک ضرب المثل خوب، یک دنیا حرف را فقط در چند کلمه خلاصه می‌کند و همین ایجاز و اختصار و استفاده بجا از آنها، ضرب المثل را اثربخش می‌کند.

کتاب ضرب المثل‌های خیس، کتابی جذاب و دلنشین است که به قلم غلامرضا حیدری ابهری نویسنده باسابقه و توانمند کشورمان (نویسنده مجموعه خداشناسی قرآنی کودکان، خدا و قصه‌هایش و...) به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده و حکایت‌گر ضرب المثل‌هایی است که در آنها کلمه آب یا کلمات مرتبط با آن به کار رفته است.

تصویرگری‌ها و کاریکارتورهای جذاب سام سلماسی، چاپ دو رنگ، قطع مناسب، گردآوری 440 ضرب‌المثل و همچنین نقل شرح و توضیح و قصه آنها با قلمی روان و دلنشین، کتاب ضرب‌المثل‌های خیس را به کتابی خواندنی، جذاب و گوارا تبدیل کرده است.

ضرب المثل‌های خیس به قلم غلامرضا حیدری ابهری و در 200 صفحه و با قیمت 44 هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

برشی از کتاب:

کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی

وقتی تصمیم گرفتی کتابی را بخوانی، حتماً بخوان. حتی اگر یک آدم بی‌عقل گفت که کتاب خواندن به چه درد می‌خورد آن کتاب را کنار نگذار. وقتی تصمیم گرفتی به کلاس کشتی یا هر ورزش دیگری بروی حتماً برو حتی اگر یک آدم تنبل گفت ورزش فایده‌ای ندارد به حرفش گوش نده .وقتی تصمیم گرفتی با یک بچه با ادب و مهربان دوست شوی حتماً دوست شو، حتی اگر یک آدم حسود گفت ولش کن تو ولش نکن!

خلاصه هر وقت تصمیم درستی گرفتی آن را انجام بده و به خاطر حرف‌های این و آن تصمیم درستت را عوض نکن. به قول قدیمی‌ها «کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی»

کلوخ تکه‌های خشک شده گل‌اند که آب خیلی راحت در آن فرو می‌رود و خیلی زود خیس می‌شود!

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...