نام شهر زرگرمحله بابل به « زرگر » تغییر نام یافت


نام شهر زرگرمحله بابل به « زرگر » تغییر نام یافت

ساری - ایرنا - هیات وزیران با تغییر نام شهر « زرگرمحله » شهرستان بابل به « زرگر » موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا ، هیات وزیران در نشست روز ۱۹ خرداد ماه جاری خود پیشنهاد وزرات کشور در این باره را مورد بررسی قرار داد و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۲ تصویب کرده است : در استان مازندران نام شهر زرگر محله بخش لاله آباد شهرستان بابل به زرگر تغییر می یابد.

طبق ماده ۱۳ هر گونه انتزاع ، الحاق ، تبدیل ، ایجاد و ادغام و نیز تعیین و تغییر مرکزیت و تغییر نام و نام گذاری واحدهای تقسیمات کشوری ، بجز استان‌ بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران خواهد بود.

وزارت کشور بیستم آبان ماه سال گذشته درخواست تغییر نام زرگرمحله به زرگر را برای هیات دولت ارسال و علت این تغییر را هم درخواست مردم این شهر به خاطر عدم مطابقت پسوند « محله » با نام شهر ذکر کرده بود.

دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در توجیه کارشناسی دلایل تغییر نام این شهر نوشت : زرگر محله که به گویش محلی « زرگرمله » نیز می گویند ، در سال ۱۳۷۹ تبدیل به شهر شد. اهالی این شهر به دلیل عدم مطابقت نام شهر با موجودیت آن به دلیل پسوند « محله » خواستار تغییر نام شدند.

کارشناسان این دفتر همچنین تاکید کردند : وجود یک محله قدیمی به عنوان زرگرمحله در شهر بابل که موجب اشتباهاتی در شناسایی این دو بین ادارات و مردم م گردد ، مزید بر علت است.

دفتر تقسیمات کشوری همچنین در باره نام پیشنهادی و وجه تسمیه آن هم نوشتند : نام پیشنهادی زرگر برگرفته از نام طایفه زرگر می باشد. همچنین نام پیشین این روستا « کلارسی » به معنی تپه و بلندی بوده که در سال ۱۳۶۶ به نام زرگر محله تغییر تغییر و سپس در سال ۷۹ به شهر زرگرمحله تبدیل شد.

شهر زرگر یکی از شهرهای هفتگانه شهرستان بابل و مرکز بخش لاله‌آباد است که از شمال با بابلسر و از غرب با آمل ارتباط دارد. این شهر بیش از ۲۲۰ هکتار محدوده شهری دارد و جمعیت آن هم بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود چهار هزار نفر برآورد شده است.

زرگر پس از آن که سال ۷۹ به شهر ارتقاء یافت ، در سال ۸۳ صاحب شهرداری شد و سال ۱۳۸۹ هم با الحاق پنج روستای تجنک ، خلیل کلا ، طغان ، آردکلا و کارون به آن گسترش یافت.

نام شهر زرگرمحله بابل به « زرگر » تغییر نام یافت

تغییرات در شهرستان فریدونکنار

هیات وزیران همچنین در نشست ۱۹ خرداد خود ۲ پیشنهاد دفتر تقسیمات کشوری برای ایجاد تغییرات در شهرستان فریدونکنار را هم تصویب کردند.

یکی از این مصوبات مربوط به ادغام ۲ روستای « کاردگر محله » و « شیر محله » است. هیات وزیران تصویب کرد : روستای « کاردگرمحله » مرکز دهستان امامزاده عبدالله جنوبی بخش « دهفری » شهرستان فریدونکنار و روستای « شیرمحله » دهستان یادشده پس از ادغام با یکدیگر به یک روستا تبدیل و به عنوان روستای « آستانه سرا » نامگذاری شود.

هیات وزیران همچنین در مصوبه دوم خود تصویب کرد : مرکز دهستان امامزاده عبدالله جنوبی به روستای « کوچک بیشه » تغییر می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند