ظرفیت صنایع تبدیلی به دو میلیون تن افزایش یافته است


ظرفیت صنایع تبدیلی به دو میلیون تن افزایش یافته است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری در استان اردبیل به بیش از دو میلیون تن افزایش یافته است.

اکبر بهنام‌جو 24 خرداد در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: با تلاش سرمایه‌گذاران و صدور مجوز سهل و راحت از سوی سازمان جهاد کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در این استان تا چهار برابر ظرفیت گذشته ارتقا یافته است.

وی توانمندی استان اردبیل را در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی یادآور شد و تصریح کرد: هم در بخش محصولات زراعی و هم دامی و باغی واحدهای متعددی در سطح استان راه‌اندازی شده و همچنان این روند سرمایه‌گذاری با سرعت ادامه دارد.

استاندار اردبیل گفت: در حالی که هشت سال پیش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان در حدود 580 هزار تن بوده هم اکنون این ظرفیت به دو میلیون تن افزایش یافته که یک جهش چهار برابری را نشان می‌دهد.

بهنام‌جو یکی از بخش‌های مهم و ارزشمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را توجه به گیاهان دارویی و استحصال و فرآوری مطلوب آن دانست و افزود: هیچ مانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران در این بخش و تولید گیاهان دارویی و عرضه آن به بازار وجود ندارد به طوری که ظرفیت ایجاد شده در این بخش تا 20 هزار تن است.

وی از احداث سه کارخانه بزرگ برای فرآوری گیاهان دارویی خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت امید فارم پارسیان با برند مخصوص تولید این محصولات را آغاز می‌کند که بخش‌های مهمی از این کارخانه آماده بهره‌برداری است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ماه‌های آینده فازهای متعدد کارخانه امید فارم پارسیان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید که این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال دو هزار نفری را نیز در سطح استان فراهم می‌آورد.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف بتوانیم اهداف توسعه‌ای را در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبارهای فنی و سیلوهای استاندارد شکل داده و به تقویت این بخش بیش از گذشته کمک کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403