دو ناو جنگی جدید وارد نیروی دریایی ایران شدند


دو ناو جنگی جدید وارد نیروی دریایی ایران شدند

‎‌ناوشکن تمام ایرانی دنا و مین روب شاهین، امروز با دستور رئیس‌جمهور ایران به صورت ویدیو کنفرانس به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شدند.

دنا، چهارمین فروند از ناوشکن‌های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و از امروز آماده الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌بر قابلیت دریانوردی طولانی در دریاها و اقیانوس‌ها، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است. عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

همچنین، مین شکار شاهین با طول 33 متر و عرض 11 متر و آب خوری برابر 180سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی کردن انواع مین‌های دریایی از قابلیت‌های مین شکار شاهین است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی