اقدامات بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه کرامت


اقدامات بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه کرامت

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به این که با تکیه بر تجربیات سال گذشته می‌توان برنامه‌های بیشتری در دهه کرامت امسال برگزار کرد، ساختار و برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه کرامت را تشریح کرد.

محمدحسین استادآقا در نشست خبری بنیاد کرامت رضوی با موضوع تشریح خدمت و برنامه‌های آستان قدس در حوزه محرومیت‌زدایی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت امسال، همانند سال گذشته با محدودیت‌های کرونایی رو به رو هستیم، اما امسال با استفاده از تجربیات سال ۹۹ برخی برنامه‌هایی که نتوانستیم در سال گذشته اجرا کنیم را با تدابیر جدید انجام خواهیم داد. این برنامه‌ها توسط هفت مرکز بنیاد کرامت رضوی برگزار خواهد شد و هر مرکز با توجه به مسئولیت خود برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت خدمات اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مجموعه خدمت‌رسانی، استقبال از زائرین و تکریم از آن‌ها در مبادی ورودی برنامه‌ریزی شده است که متناسب با محدودیت‌ها و ورود زائرین در چهار نقطه زمینی ورودی مشهد، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: روزانه پذیرایی ۲۰۰۰ نفر از زائرین محروم استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است، زیرا در حال حاضر از شهرها و شهرستان های مختلف استان برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند لذا در زائر شهرها و زائرسراها پذیرایی یک روزه و اسکان همراه با سه وعده غذایی ارائه می‌شود. پویش آزادسازی ۸۸۸‪ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت دبیرخانه‌های استانی و سازمان زندان‌ها نیز از برنامه‌های است و اجرا خواهد شد.

در دهه کرامت میزبان کودکان کار خواهیم بود

استادآقا ادامه داد: سعی کرده‌ایم در هر مناسبتی برنامه‌ ویژه‌ای برگزار کنیم، به عنوان مثال سال گذشته و نوروز امسال شاهد دعوت از کارگران و خانم‌های گل کار شهرداری بوده‌ایم و در دهه کرامت نیز میزبان کودکان کار خواهیم بود که چهارشنبه اولین گروه این کودکان حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این کودکان توسط نهادهای مسئول شناسایی شده‌اند و هویت مشخصی دارند، اما به دلیل شرایط اقتصادی خانوادگی خود مشغول به کار هستند. پسران در اردوگاه امام رضا(ع) و دختران در اردوگاه خاتون مهمان ما خواهند بود. این کودکان در این برنامه به بازی و تفریح خواهند پرداخت و مشاورین مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز کمک‌های مشاوره‌ای انجام شود. هم‌زمان اطلاعات خانواده این کودکان غربال خواهد شد و چنانچه به کمک خاص و ویژه‌ای نیاز داشته باشند، معاونت اجتماعی پس از دهه کرامت خدماتی به آن‌ها ارائه خواهد کرد.

ایجاد اشتغال پایدار با هدف توانمندسازی خانواده‌ها

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درخصوص برنامه‌هایی با هدف اشتغال‌زایی عنوان کرد: در چهار استان پروژه‌هایی در دهه کرامت افتتاح خواهد شد که جامعه هدف این پروژه‌ها خانواده‌های محرومی هستند که توسط دبیرخانه‌ها در استان‌ها شناسایی شده‌اند. به تعبیری سعی کرده‌ایم با ایجاد اشتغال پایدار این خانواده‌ها را توانمند سازیم.

استادآقا تصریح کرد: در اجرای این برنامه ما سه سال در کنار این مشاغل می‌مانیم. این طرح در استان گلستان، سیستان‌وبلوچستان و لرستان اجرایی خواهد شد که تمرکزش بر روی دام سبک است و مؤسسه دامپروری آستان قدس در کنار این واحدهای اشتغال خواهد بود.

وی تشریح کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم هویزه یکی از نمادهای دفاع دوران مقدس است که با موافقت حضرت امام و درخواست تولیت فقید آستان قدس پس از آزادسازی و با استفاده از منابع مالی آستان قدس، بازسازی این شهر صورت گرفته است. به دلیل محرومیت‌هایی که در مناطق شهری و حاشیه شهر هویزه وجود دارد دو اقدام به دستور تولیت در ۱۶ آذر که سالروز آزادسازی شهر هویزه است، انجام خواهد شد. از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های محروم تحت پوشش امداد این مناطق اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: دو پروژه درمانی و عمرانی را نیز در دهه کرامت آغاز خواهیم کرد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی مرکز اورژانس بین جاده‌ای و دیگری بازسازی بخش فرسوده بیمارستان شهر هویزه ظرف حداکثر پنج ماه است. همچنین به درخواست امام جمعه شهرستان جوان‌رود که ساکنین سنی‌مذهب دارد، مدرسه‌ای ۶ کلاسه با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس و خیرین به زودی افتتاح خواهد شد.

اطعام نیازمندان حاشیه شهر با کمک موکب‌های اربعینی در دهه کرامت صورت خواهد گرفت

استادآقا گفت: اطعام نیازمندان حاشیه شهر مشهد با کمک موکب‌های اربعینی و گروه‌های جهادی در دهه کرامت صورت خواهد گرفت، به طوری که ۲۵۰‪ هزار پرس غذا به صورت مشارکتی تهیه و توزیع خواهد شد؛ هم‌چنین مدرسه ۶ کلاسه در منطقه محروم قروقی مشهد با مشارکت نوسازی و خیرین از دیگر برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: در حوزه موسسه موقوفه خدمات زائر نیز برنامه‌ برگزاری جشن و میزبانی از زائران مشهد در همه مجتمع‌های بین راهی را خواهیم داشت. کار ویژه‌ای نیز در منطقه طرق که جزء منطقه محروم مشهد محسوب می‌شود، انجام خواهد شد؛ به گونه‌ای که در برگزاری مراسم به مناسبت دهه کرامت به ۵۰۰ خانواده نیازمند در این منطقه بسته‌های معیشتی اهدا خواهد شد.

برنامه‌های ویژه مشاوره‌ای برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی پنج کلینیک در شهر مشهد دارد، که یکی از این مراکز در «باب‌الهادی» ورودی حرم مطهر قرار دارد و به زائران حرم مطهر رضوی در این کلینیک خدمات رایگان مشاوره‌ای ارائه می‌شود. در کلینیک بعثت نیز به مجاورین شهر مشهد خدمت‌رسانی می‌شود که هزینه آن ۳۰ درصد کمتر از هزینه سایر مشاوره‌های شهر است.

استادآقا در خصوص فعالیت‌های مرکز بانوان و خانواده بیان کرد: همانطور که می‌دانید اردوگاهی مخصوص بانوان تحت عنوان خاتون در خیابان خیام قرار دارد که محور فعالیت آن مادر و فرزند است و در واقع آموزش، اردو و محیطی برای کمک به مادر و فرزند ایجاد می‌کند. این مرکز در طول سال برنامه‌های متعددی ا اجرا می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان دوره آموزش زندگی به سبک رضوی را نام برد و چیزی حدود ۳۰ هزار زوج که به تازگی ازدواج کرده‌اند در سراسر کشور تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان این که در دوران شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی به طور مرتب برنامه‌های آموزشی آن‌ها پیگیری می‌شود و هیچ‌گونه وقفه‌ای در این برنامه‌ها ایجاد نشده است؛ ادامه داد: در این برنامه زوج‌ها سه سال زیر پوشش این برنامه قرار می‌گیرند و اولین گروه حاضر در این دوره سال دوم خود را تمام کرده و وارد سال سوم شده‌اند و مرتبا گروه‌های جدید وارد این برنامه می‌شوند.

استادآقا اضافه کرد: با توجه به اینکه نرخ طلاق میان زوج‌های کشور در سه سال اول بیش از ۱۵ درصد است، اما نرخ طلاق گروه‌هایی که در برنامه زندگی به سبک رضوی شرکت کرده‌اند چیزی حدود ۲ درصد است. به عبارتی دیگر آموزش‌ها در کاهش نرخ طلاق موثر بوده است. همچنین در این برنامه به منظور ترویج فرزندآوری در سال ۹۹ مرکز بانوان برنامه‌ای را آغاز کرد که این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این برنامه «شکوه مادری» نام دارد و در آن مادرانی که کمتر از ۴۰ سال سن داشته و حداقل سه فرزند دارند در این پویش ثبت‌نام کردند. ۷۰۰۰ مادر در دوره سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند که میان این مادران نخبگان دانشگاهی، پزشکی، حوزوی و ... حضور دارند. این ۷۰۰۰ مادر به همراه خانواده خود در طول سال ۱۴۰۰ به مشهد دعوت خواهند شد و سه روز مهمان آستان قدس بوده و اسکان و پذیرایی از آن‌ها با مرکز بانوان و خانواده آستان قدس خواهد بود.

طرح «دختر ماه» به مناسبت دهه کرامت در ۳۱ استان آغاز شده است

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: طرح دیگری به نام «دختر ماه» در دهه کرامت امسال و در ۳۱ استان آغاز شده است. در این طرح برای دختران ۹ ساله‌ای که به سن تکلیف رسیده‌ند اما به دلیل شرایط کرونایی نمی‌توانند جشن تکلیف داشته باشند، برگزار خواهد شد؛ این جشن تکلیف خانگی و با دستورالعمل ویژه‌ای طراحی شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جشن تکلیف آن‌ها برگزار شده است.

استادآقا تشریح کرد: یکی از کانون‌های بیست‌گانه، کانون خانواده ما در سراسر کشور است، اعضاء این کانون خانواده، خانم‌های فعالی هستند که قصد دارند با نام امام رضا(ع) خدمات ارائه دهند که مرکز بانوان این شبکه را اداره می‌کند. پویش «نذر امام» را این کانون‌های خانواده طراحی و آغاز کرده‌اند. در این طرح امکانات مالی توسط اعضاء کانون‌ها و با هدف آزادسازی مادران جرایم غیرعمد جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مرکز بانوان می‌توان نمایشگاه «سرای خاتون» را نام برد که از ۲۲ خردادماه آغاز شده و تا اول تیر برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از ساعت ۵ تا ۸ شب در اردوگاه خاتون فعالیت دارد. چهل غرفه آن مخصوص ارائه و فروش محصولات بانوان کارآفرین شهر مشهد است.

جشن «زیر سایه خورشید» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها برگزار خواهد شد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: بارزترین برنامه مؤسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی در دهه کرامت، جشن‌های «زیر سایه خورشید» است که امسال چهاردهمین دوره جشن‌های «زیر سایه خورشید» برگزار خواهد شد. ۲۰۰ کاروان از خدام حرم مطهر را به استان‌ها اعزام خواهیم کرد که با موافقت ستاد مبارزه با کرونا استان‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها این جشن‌ها در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مراکز مهم دیگری اجرا خواهد شد.

استادآقا بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که آستان قدس رضوی در سال گذشته آغاز کرده و توسط مؤسسه جوانان پیگیری می‌شود، طرح «بی‌نهایت شو» است. در این طرح برای دختران و پسران متوسطه دوره دوم در سراسر کشور، دوره‌ای با سامانه‌ تعاملی آغاز کردیم که این برنامه درهشت دوره ۵۰ هزار نفره ادامه خواهد یافت. فاز یک این طرح از ۱۵ فروردین آغاز شده و در دهه کرامت اختتامیه آن برگزار خواهد شد. ۱۲۰ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در این برنامه ثبت‌نام کرده‌ که از میان این افراد ۵۵ هزار نفر دوره آموزشی خود را آغاز کرده‌اند که اختتامیه دانش‌آموزان ممتاز این دوره در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه تربیت بدنی نیز در دهه کرامت، توزیع و تجهیز محلات به اقلام و ابزار ورزشی مناسب را آغاز کرده است که برای هر استان‌ نیز آستان قدس مبلغ ۱۰ میلیون تومان را تخصیص داده است که با مشارکت خیرین این اقلام خریداری و توزیع می‌شود. در حاشیه شهر مشهد زمین‌های چمن مصنوعی کوچکی را افتتاح خواهیم کرد تا امکان فعالیت‌های ورزشی برای مناطق حاشیه شهر مشهد نیز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: مرکز خادمیاری و کانون خدمت رضوی در دهه کرامت سومین دوره جشنواره خدمت رضوی را آغاز خواهد کرد و مجموعه خادمیاران را بر اساس خدماتی که ارائه می‌کند، ارزیابی کرده و از موفقیت آن‌ها تقدیر خواهیم کرد. همچنین از خیرینی که حداقل ۵۰ میلیون تومان در سفره مهربانی ۴ مشارکت داشته‌اند نیز تقدیر خواهد شد.

تشکیل مراکز هفت‌گانه در ساختار بنیاد کرامت رضوی
استادآقا درخصوص ساختار جدید آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: در ساختار جدید در واقع چهار سازمان عملیاتی شکل گرفته است و سازمان حرم مطهر در واقع قلب و سازمان ریاست آستان محسوب می‌شود. در مجموعه املاک، موقوفات و بخش‌های اقتصادی با یکدیگر ادغام شده و با عنوان بهره‌وری موقوفات فعالیت دارد. معاونت علمی سابق آستان قدس و مجموعه‌ای از سازمان فرهنگی با یکدیگر ادغام شده و سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی را تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان اجتماعی آستان قدس نیز با عنوان بنیاد کرامت رضوی فعالیت دارد؛ این سازمان به دلیل شناخته شدن با عنوان بنیاد کرامت رضوی از سال ۱۳۹۶ طبق نظر تولیت آستان قدس تغییر نام پیدا نکرده و ماهیت آن همچنان در ارتباط با سازمان اجتماعی آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد: در گذشته بنیاد کرامت رضوی که در تهران مستقر بود در مجموعه استان‌ها فعالیت‌هایی در زمینه محرومیت‌زدایی، حوادث و اربعین بر عهده داشت، اما در ساختار جدید هفت مرکز رسمی علاوه بر ستاد بنیاد به مجموعه بنیاد کرامت رضوی ملحق شده است. مؤسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی، مؤسسه تربیت بدنی آستان، مرکز بانوان و خانواده نیز از بنیادهایی هستند که به بنیاد کرامت ملحق شده‌اند.

استادآقا تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره، معاونت خدمات اجتماعی، مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی از تلفیق دو مجموعه ستاد امور استان‌ها و شبکه خادمیاری در سراسر کشور تشکیل شده است. در ساختار جدید تحولی ایجاد شد که بر اساس آن عنوان دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها به دبیرخانه کانون‌های خدمت تغییر یافت و به دلیل این است که اصلی‌ترین مأموریت ما توسعه شبکه خدمت در استان‌ها است.

وی تشریح کرد: در آغاز فعالیت شبکه خادمیاری، حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده و در حال حاضر حدود ۱۱۱ هزار نفر از آن‌ها در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. هفتمین مرکز نیز مؤسسه موقوفه زائر است که زائرشهر و زائرسرا را در شهر مشهد اداره می‌کند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت:همچنین مؤسسه موقوفه زائر ۲۱ مجتمع بین راهی در هفت استان کشور را اداره می‌کند که ۲۱ مجتمع در مرز میرجاوه برای ورود و خروج زائران پاکستانی در طول سال و به ویژه در ایام اربعین در نظر گرفته شده است که در دهه کرامت افتتاح خواهد شد. این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیار تومان آستان قدس به پایان خواهد رسید. این مراکز مجموعه هفت سازمانی است که در ساختار جدید به بنیاد کرامت رضوی ملحق شده است که مجموعه فعالیت‌های پایگاه اجتماعی آستان قدس در کشور را اداره می‌کند.

استادآقا درخصوص مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی عنوان کرد: در دوره گذشته، صرفا از خادمیاران استفاده می‌کردیم، اما در ساختار جدید عنوان یاوران رضوی ایجاد شده که از این طریق روش‌های ارائه خدمت گسترش پیدا کرده است. به این معنی که یاوران رضوی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که گزینش و شرایط سامانه را ندارند، اما می‌خواهند در طول سال و در مناسبت‌های مختلف به نام امام رضا(ع) به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب راه برای ارائه خدمت به نام حضرت رضا(ع) هموار شده و لزوم عضویت در سامانه خادمیاری وجود ندارد. البته یاوران رضوی ممکن است از برخی خدمات بنیاد کرامت رضوی برخوردار نباشند.

شبکه خادمیاری در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خدمت ارائه کرده است

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در مجموع ۱۲۵ فعالیت اصلی در شبکه خادمیاری و دبیرخانه‌های خدمات رضوی ارائه می‌کنند که در کتابی جمع‌آوری و منتشر شده است و فایل آن در سایت بنیاد کرامت قرار خواهد گرفت. در سال ۹۸ و ۹۹ شبکه خادمیاری که شبکه‌ای مردمی است و از لحاظ تأمین مالی ارتباطی با آستان قدس رضوی ندارد، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خدمت ارائه کرده است.

استادآقا اضافه کرد: شبکه خادمیاری در قالب ۲۰ موضوع سازماندهی شده‌اند و در حال حاضر ۱۱۱ هزار نفر خادمیار در قالب۴۲۰۰ نفر به ارائه خدمت پرداخته و توسعه مفهوم خدمت و خادمی از حرم مطهر در سراسر کشور گسترش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفت مرکز در بنیاد کرامت رضوی، دو مأموریت اصلی از سمت آستان قدس به بنیاد کرامت رضوی محول شده است. خدمت‌رسانی فوریت‌ها و حوادث آستان قدس در حوادث طبیعی یکی از این دو مأموریت است که از طریق امکانات آستان قدس و شبکه خادمیاری استان این خدمات ارائه می‌شود. مأموریت دوم ستاد اربعین آستان قدس رضوی است که در ایام اربعین در مرز شلمچه، مرز چذابه خدمات ارائه خواهند کرد و از مواکب فعال در این مناطق حمایت‌هایی به عمل خواهد آمد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی در مرز مهران نیز متمرکز است و موکب بزرگی در این مرز ایجاد کرده‌ایم. در مرز دوغارون نیز برای زائرین اربعین اهل افغانستان خدمات ارائه می‌کنیم و در مرز میرجاوه نیز برای زائرین پاکستانی همانطور که گفته شده مجتمعی تأسیس شد که به ارائه خدمات خواهد پرداخت. همچنین در مرز آستارا نیز پذیرای زائرین آسیای میانه هستیم و تمام این خدمات از طریق شبکه خادمیاری و دبیرخانه‌های خدمت رضوی در استان‌ها اجرایی خواهد شد.

استادآقا بیان کرد: پذیرایی مستمر از زائرین غیرایرانی در مرزها از دیگر مأموریت‌های مداوم بنیاد کرامت رضوی است که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی با محدودت‌هایی مواجه شده است.

وی اظهار کرد: مسئولیت جدید دیگری که بر عهده سازمان‌های چهارگانه آستان قدس رضوی قرار داده شده، جذب وقف و نذر به منظور توسعه این اعمال و خدمت به مردم است. در دوره گذشته آستان عمده فعالیت‌ها در حرم مطهر رضوی و شهر مشهد انجام می‌شد اما در دوره تولیت آقای رئیسی این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد و در دوره تولیت آقای مروی مضاعف شده و توسعه مأموریتی پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: لذا آستان قدس برنامه‌ریزی کرده است که تمام برنامه‌ها با مشارکت مردم اجرا شود؛ به گونه‌ای که ما در ۱۵ اسفندماه سال ۹۸ در مبارزه با کرونا مأموریت یافتیم، اولین برنامه را با عنوان «نسیم مهر رضوی» با حضور خادمیاران در ۳۲۷ بیمارستان در سراسر کشور اجرایی کنیم که در این طرح حدود ۷۰ هزار بسته تبرک برای کادر درمان درگیر با کرونا در بیمارستان‌ها تهیه و توزیع شد و برای تمام بیماران و همراهان این بیمارستان‌ها غذای متبرک توزیع شده و حال و هوای معنوی ایجاد شد.

استادآقا تصریح کرد: در برنامه دوم تحت عنوان سفره مهربانی در سه استان کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خوزستان که در سال ۹۸ دچار سیل‌زدگی شده بودند، ۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. برنامه دیگری که ماه رمضان سال ۹۹ تحت عنوان سفره مهربانی دو اجرا شد، آستان قدس ۱۵ میلیادر و ۵۰۰ میلیون تومان به دستور تولیت اعتبار تخصیص داد و در مقابل ۲۳ میلیارد تومان شبکه خادمیاران و خیریت تأمین اعتبار داشتند که به وسیله این هزینه ۲۴۰ هزار بسته از این طریق توزیع شده است.

وی عنوان کرد: این شبکه با توجه به سازماندهی که پیدا کرده است، حدود ۸۰۰ هزار بسته در سال ۹۹ توزیع کرده است. در برنامه دیگری که تحت عنوان سفره مهربانی ۳ اجرا شد ۷۰ هزار کارت بن بانکی برای خانواده‌های محروم شناسایی‌شده توزیع شده است که با مشارک آستان قدس رضوی و استان‌ها تأمین شده است.

در برنامه سفره مهربانی ۴ چیزی حدود ۸۸۸ هزار بسته متبرک در سراسر کشور توزیع خواهد شد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در برنامه چهارم که در دهه کرامت و با عنوان سفره مهربانی چهار اجرا خواهد شد، از ۱۱۱ هزار خادمیار آستان قدس رضوی خواسته شد تا هر یک ۸ بسته پانصد هزار تومانی را تأمین کنند و هدف‌گذاری ما توزیع ۸۸۸ هزار بسته در سراسر کشور است که با نهادهای مربوطه هماهنگی لازم را داشته‌ایم تا موازی‌کاری صورت نگیرد و انشاءالله جشن این ۸۸۸ هزار بسته با سرمایه ۴۴۰ میلیارد تومان را در دهه کرامت برگزار خواهیم کرد. ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تأمین سرمایه این بسته‌ها توسط آستان قدس و سایر هزینه‌ها توسط شبکه خادمیاران و خیرین تأمین می‌شود.

استادآقا اظهار کرد: آستان قدس رضوی خدماتی را در برخی مناطق خارج از کشور ارائه می‌دهد که سرمایه آن لزوما از طریق آستان قدس رضوی تأمین نمی‌شود. به عنوان مثال تأمین ۳۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز برای شیعیان و مسلمانان هند شبهاتی را ایجاد کرده است که بخش عمده سرمایه آن را خیرین هندی مقیم ایران تأمین کرده‌اند و حتی دستگاه رسمی کشور مبلغی از این هزینه را تأمین کرد و تأکید داشت نام آن بیان نشود که تمام این تأمین هزینه‌ها به نام آستان قدس و امام رضا(ع) اجرایی شد. همانطور که می‌دانید عتبه عباسی، عتبه حسینی و عتبه کاظمی در عراق بیمارستان دارند که این بیمارستان‌ها نیاز به کپسول اکسیژن داشتند و خیرین هزینه را تأمین کردند و آستان قدس رضوی آن‌ها را خریداری و اهدا کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا