/پیگیری پروژه/ سد کمندان خرداد آب‌گیری می‌شود؟


/پیگیری پروژه/ 
سد کمندان خرداد آب‌گیری می‌شود؟

سد کمندان یکی از پروژه‌های مهم آبی استان است که در سال 1383 کلنگ‌زنی شد اما هنوز به مرحله آبگیری نرسیده است.

یکی از مهمترین موانع اجرای این پروژه تخلیه ساکنان روستایی به همین نام است که چندین سال باعث درجا زدن پروژه شد و هنوز بلاتکلیف هستند.

برخی کارشناسان، احداث این سد در مکان کنونی را مناسب نمی‌دانستند و حتی صحبت‌هایی برای جابجایی مکان سد شنیده شد اما عملیاتی نشد.

وعده‌های زیادی برای جابجایی روستا و آبگیری سد کمندان رسانه‌ای شد اما هر بار خبری از تحقق وعده‌ها نبود و وعده جدید از راه می‌رسید و استاندار لرستان طی بازدیدی که ماه پیش از این پروژه داشت، اعلام کرد که تا پایان خرداد ۱۴۰۰ این سد آبگیری شود.

حشمت بهمنی، فرماندار ازنا در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: پروژه سد کمندان فعال است و امیدواریم در آینده نزدیک آب‌گیری شود.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و اعتبارات سال گذشته آن نیز ۱۴۶ میلیارد تومان بوده است.

بهمنی در خصوص جابجایی ساکن روستای کمندان نیز گفت: اقداماتی در این خصوص اجرا و مکان‌هایی درنظر گرفته شده که نیاز به همکاری ساکنان روستا دارد.

فرماندار ازنا یادآور شد: حجم مخزن سد کمندان ۷۰ میلیون مترمکعب بوده و شبکه آبیاری درجه یک و دو این سد، تقریباً تکمیل شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟