جشنواره مجازی اذان «به بلندای آسمان» به ایستگاه پایانی رسید/شبکه موذنان مسجدی ایجاد می‌شود


جشنواره مجازی اذان «به بلندای آسمان» به ایستگاه پایانی رسید/شبکه موذنان مسجدی ایجاد می‌شود

سعادتی با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره مجازی اذان «به بلندای آسمان»، گفت: شبکه سازی موذنان مسجدی در بیش از 80 هزار مسجد کشور از سیاست‌های دفتر قرآن و عترت ستاد فهما است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره مجازی اذان «به بلندای آسمان»، اظهار کرد: این آئین امروز (شنبه، 22 خرداد ماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با همکاری ستاد فهما، شهرداری تهران و برج میلاد برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: تکریم نوجوانان و جوانان موذن مسجدی در دهه کرامت از اتفاقات مبارک است همچنین، برگزاری این جشنواره به تناسب شرایط کرونایی در فضای مجازی ابتکاری مطلوب است که به جذب موذنان از سراسر کشور کمک کرده است. مهم آنکه بخشی از اجراهای بچه های مسجد در منازل و پشت بام ها و میادین انجام شده که به احیای این سنت اذان گویی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در این آئین از خانواده شهید «ابراهیم هادی» از موذنان دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد، گفت: این شهید از موذنانی است که صدای اذانش در جبهه ها به رزمندگان روحیه می بخشید و حتی دشمنان را تحت تاثیر قرار می داد.

سعادتی با تقدیر از موذنان شرکت کننده در این جشنواره از دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، ابراز کرد: این حضور و اهتمام به رشد معنوی بچه های مسجد کمک می کند. همچنین، وقتی این اذان ها از ماذنه مساجد پخش می شود مردم را نیز متاثر و متحول می کند.

وی با بیان اینکه شبکه سازی موذنان مسجدی از سیاست های دفتر قرآن و عترت ستاد فهما است، خاطرنشان کرد: با شبکه سازی موذنان در بیش از 80 هزار مسجد و رقابت سالم آنها در جشنواره هایی همچون مدهامتان، استعدادها کشف شده و پرورش می یابند. امید است در سال ۱۴۰۰ این شبکه در سامانه بچه های مسجد ایجاد شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات