رییس دانشگاه فردوسی: دانشگاهیان متقاضی تزریق واکسن کرونا هستند


رییس دانشگاه فردوسی: دانشگاهیان متقاضی تزریق واکسن کرونا هستند

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد، استادان و دانشجویان را متقاضی تزریق واکسن کرونا با هدف برپایی کلاس‌های حضوری دروس در نیمسال تحصیلی آینده اعلام و بیان کرد: این موضوع به صورت متمرکز از سوی وزارتخانه‌ علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است.

دکتر محمد کافی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اقدامات دانشگاه فردوسی را برای حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس درس از جنس آماده‌سازی ضروریات لازم ذکر و بیان کرد: چالش بزرگ در این میان تاکید بر آموزش غیرحضوری با تعطیلی کلاسها به خاطر رعایت شیوه نامه های پیشگیرانه بود ولی با اجرای واکسیناسیون، به برگزاری حضوری کلاسها و روند آموزش دانشگاهی امیدوار هستیم.

وی افزود: بر همین اساس وزارت علوم به صورت متمرکز از سوی دانشگاه‌ها متقاضی اجرای واکسیناسیون از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

رییس دانشگاه فردوسی ادامه داد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تاکنون دانشجویان ورودی این دانشگاه در چند ترم گذشته تجربه همزیستی در محیط دانشگاه را نداشته اند و دانشجویان نوورود به صورت مجازی با دانشگاه آشنا شدند و تمام تلاش ما این است که این دانشجویان بتوانند با فضای جدید، ارتباط تنگاتنگ علمی و آکادمیک برقرار کنند.

وی گفت: در دوران آموزش مجازی ضعف‌هایی در آموزش آکادمیک وجود داشت و برخی از دروس که نیاز به آموزش مهارت داشت، با مشکل مواجه شد که با فراهم شدن زمینه حضور فیزیکی دانشجویان امکان جبران این نواقص فراهم می‌شود.

دکتر کافی افزود: از مهمترین اقدامات، پس از حضور دانشجویان، پایش سلامت روان و جسم آنان است زیرا آنها بعد از وقفه ای طولانی در محیط دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و به همین دلیل باید بستر فعالیت جسمی و همچنین ورزشی برای دانشجویان مهیا شود.

وی به مشکلات دانشجویان در مرحله فراغت از تحصیل اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر در برخی از رشته ها تجمع دانشجویان سنواتی شکل گرفته است، که دانشگاه در حد امکان سعی در همکاری با دانشجویان داشت و امید است با رفع کندی دانش آموختگی آنان، سرعت فارغ التحصیلی افزایش پیدا کند تا دانشجویان بتوانند زودتر وارد بازار کار شوند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دانشجویان بین‌الملل پذیرش شده این دانشگاه بیش از یکسال است که حضور فیزیکی اندکی در دانشگاه داشته‌اند و باید موضوعات مرتبط با این دانشجویان همچون اقامت، تردد و مباحث کنسولی آنها پیگیری شود.

وی گفت: از سویی در تلاش هستیم تا روش‌های جدیدی را برای ارائه خدمات رفاهی مانند توزیع غذای آماده و بسته بندی شده برای چندین هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد را به کار گیریم.

دانشگاه بسترساز شور انتخاباتی

دکتر کافی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد: دانشگاه همواره بسترساز شور و نشاط انتخاباتی بوده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده و به دلیل دستورالعمل های بهداشتی، در این دوره سعی شد تا فعالیت‌های انتخاباتی همچون مناظرات دانشجویی در فضای مجازی و به صورت غیرفیزیکی انجام شود که در نوع خود تجربه جدیدی بود.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز، با بیش از ۶ دهه قدمت، هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک دکتری تخصصی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر غیرایرانی را جذب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق