506 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی پرداخت شد


506 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی  پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیر صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی گفت: 506 میلیارد و 541 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی این صندوق در استان هشت سال اخیر پرداخت شده که اعطای این منابع مالی به معیشت و رونق اقتصادی روستاییان کمک کرده است.

«محمد امامی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۰۴ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این مدت به صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد این اعتبارات برای حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان جذب شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از خرداد ماه سال ۹۷ در صندوق کار آفرینی امید در کنار سایر بانک‌های عامل آغاز شد و با وجود محدودیت‌ها، صندوق کار آفرینی استان مرکزی پس از بانک کشاورزی رتبه دوم را در تعداد پرونده‌های پرداختی در استان به خود اختصاص داده‌ است.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه دسته صنایع، خدمات و کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌ است.

امامی، از پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در راستای تحقق طرح هر روستا یک محصول در استان مرکزی خبرداد و گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیون ریال منابع مالی در این مدت به استان اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد این اعتبارات در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد: این منابع مالی در استان مرکزی برای حمایت از قالی‌بافی در روستاهای جیریای شهرستان اراک، کارگاه‌های یخچال سازی روستای دستجرده شهرستان شازند، تریکوبافی در روستای تلخاب شهرستان فراهان، تولید کفش در روستاهای امیرآباد و شیرین‌آباد شهرستان فراهان، توسعه کارگاه‌های منبت‌کاری و تولید مبل در روستای سمقاور شهرستان کمیجان، تولید و پرورش گل محمدی در روستای امیرآباد اراضی شهرستان محلات پرداخت شد.

امامی، اجرای طرح روستای بدون بیکار با هدف صنعتی سازی روستاها، افزایش توانمند سازی و ریشه کنی بیکاری در روستاها را از دیگر اقدامات صندوق کار آفرینی امید در دولت تدبری و امید عنوان کرد.

وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز در راستای طرح روستای بدون بیکار توسط صندوق کار آفرینی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید برای مهاجرت از شهرها به روستاها پرداخت کرد.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی خاطرنشان کرد: هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در دولت تدبیر و امید برای فعالیت هرچه بیشتر صندوق‌های خرد محلی به صندوق کارآفرینی امید این استان اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد این منابع مالی جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

امامی افزود: صندوق‌های خرد محلی از جمله منابع تامین سرمایه و اعتبار زنان تولید کننده روستایی در استان مرکزی است که علاوه بر تامین مالی سایر خدمات توانمند سازی اجتماعی را نیز به بانوان ارایه می‌کند.

وی، از پرداخت یک‌هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات در راستای تقویت مشاغل خرد و خانگی از سوی صندوق کار آفرینی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این منابع مالی در قالب ۱۲ هزار و ۳۵۲ فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۷۶۴ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال منابع مالی برای پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خرد و خانگی در این مدت به صندوق کار آفرینی این استان اختصاص یافت.

امامی، انعقاد تفاهم نامه‌های تسهیلاتی در راستای رفع مشکلات و نیازهای عمومی جامعه و نهادهای حمایتی را از دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان حمایت از زندانیان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش این نهاد ها را از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال مورد حمایت قرار داده‌ است.

وی ادامه داد: ۹۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال منابع مالی توسط صندوق کار آفرینی استان مرکزی در قالب ۲۱۶ فقره تسهیلات در این مدت در قالب تفاهم نامه با نهادهای حمایتی به افراد تحت پوشش این نهادها پرداخت کرده‌است.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال منابع مالی نیز در قالب ۲۱ هزار و ۱۳۰ فقره تسهیلات از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در راستای رفع نیازهای ضروری و فوری اقشار آسیب پذیر جامعه توسط این صندوق پرداخت شده‌ است.

امامی افزود: این منابع مالی در قالب تسهیلات ضروری برای هزینه‌های درمان، کمک هزینه سکونت و اجاره مسکن، کمک هزینه و وام‌های معرفی شده در سفرهای استانی مقامات کشوری از جمله ریاست جمهوری به استان پرداخت کرده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال منابع مالی نیز در قالب سه هزار و ۱۵۲ میلیون ریال تسهیلات ازدواج برای حمایت از تشکیل خانواده توسط صندوق کار آفرینی استان مرکزی به زوج‌های این استان پرداخت شده‌ است.

استان مرکزی با بیش از سه هزار واحد صنعتی، به‌عنوان قطب چهارم صنعت ایران و دومین قطب صنایع مادرتخصصی کشور مطرح است و به لحاظ تنوع در تولید در رتبه نخست کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد