20 هزار تن کالای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است


20 هزار تن کالای مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است

چابهار - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از محل رفع تعهدات ارزی مرزنشینان 20 هزار تن کالا مربوط به مرزنشینان سیستان و بلوچستان در حال ورود به کشور است.

به گزارش دریافتی بامداد دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی در جلسه ستاد توسعه سواحل مکُران که با حضور بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در چابهار برگزار شد گفت: ۲۰ هزار تُن کالای مرزنشینان از جمله انبه و برنج از محل رفع تعهدات ارزی در حال ورود به کشور است.
وی گفت: با مصوبه‌ای که دولت تصویب کرد مشکل تعهد ارزی رفع و سقف ارزی برای رفع تعهد صادرکنندگان خرد نیز در نظر گرفته شد، تا بدهی ارزی تعداد بیشتری از پیله‌وران رفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای تسهیل در روند حمل و نقل و با توجه به اینکه بندر چابهار نیز در ترانزیت کالا نقش‌آفرین است و کمبود و فرسودگی خودروهای سنگین، پیشنهاد می‌شود مشابه مصوبه دولت از محل رفع تعهدات ارزی پیله‌وران تعداد ۱۰۰۰ دستگاه خودرو سنگین از طریق منطقه آزاد چابهار وارد و تعهدات پیله‌وران هم نیز رفع شود.

اردیبهشت‌ماه گذشته ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود که پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، واردات کالاهای اساسی و میوه‌های گرمسیری از مرزهای استان توسط پیله‌وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر کشور روز گذشته (دوشنبه) به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران ابتدا از شهرستان کُنارک بازدید کرد و در ادامه این سفر از طرح‌های منطقه آزاد چابهار نیز بازدید کرد. بازدید از پایانه‌های مرزی جنوب سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های او در سفر به این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس