میاندوآب دومین شهرستان آذربایجان‌غربی در تولید بخش کشاورزی است


میاندوآب دومین شهرستان آذربایجان‌غربی در تولید بخش کشاورزی است

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید شده، گفت: این شهرستان از این حیث رتبه دوم آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

علی دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی میاندوآب، افزود: این شهرستان در تولید نهال، گوشت قرمز، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی را در اختیار داشته و صاحب برند ملی و منطقه ای است.

وی با بیان اینکه همچنین میاندوآب‌ در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم و در تولید محصولات باغی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ با تولید سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۱۲ هکتار از باغ‌های شهرستان به محصول انگور اختصاص دارد، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۱ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و همچنین پنج هزار و ۳۱۳ هکتار از باغ‌های شهرستان به محصول سیب اختصاص دارد که پیش بینی می شود امسال بیش از ۸۱ هزار تن محصول سیب تولید شود.

دیانتی گفت: همچنین در راستای ایجاد اشتغال، سال گذشته با همکاری بانک‌های عامل مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال جهت اجرای ۱۰۸ طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به محصولات زراعی اختصاص یافته بود که با همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و نظارت و کنترل فنی مزارع و آموزش کشاورزان در زمینه استفاده از بذور اصلاح شده و بهبود تغذیه گیاهی، کنترل عوامل زیان آور نباتی در انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مجموع ۷۶۵ تن انواع محصولات زراعی تولید شد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا