زمینه آزادی 25 زندانی جرائم غیر عمد و بدهکار مالی در کردستان فراهم شد


زمینه آزادی 25 زندانی جرائم غیر عمد و بدهکار مالی در کردستان فراهم شد

نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه کردستان گفت: روشنگری و تنویر افکار عمومی با رسانه ای شدن اقدامات حمایتی در زندان ها مسبب اصلی گستردگی مشارکت عمومی در حمایت از خانواده زندانیان و کمک به آزاد سازی زندانیان غیر عمد از زندان ها است.

مدیرکل زندان های کردستان گفت: با بررسی پرونده های واجد شرایط و اختصاص مبالغ بدهی زمینه آزادی تعداد از زندنیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی فراهم شد .

فتحی در جلسه هئیت امناء ستاد مردمی دیه که با حضور اعضای جلسه در سالن اجتماعات اداره کل زندان ها تشکیل شد با ابراز خرسندی از تداوم مشارکت های مردمی و خیرین در کمک به آزاد سازی زنداینان عنوان کرد: خوشبختانه فرهنگ مساعدت به زندانیان و خانواده های آنها با روشنگری و تنویر افکار عمومی و البته با اقدامات شایسته صورت گرفته توسط سازمان زندانها بر مبنای تاکیدات ریاست سازمان در رسانه های اجتماعی و صدا و سیمای کشور، بسیار قابل توجه است و قابل قیاس با سال های گذشته نیست.

وی با تاکید بر قربانی شدن خانواده های زندانیان در جامعه اظهار کرد: امید است با تحقق اهداف ارزشمند حمایتی و توجه ویژه مسئولین به حمایت از خانواده زندانیان و به زودی شاهد تغییر نگاه کلی جامعه به زندان و البته خانواده زندانیان باشیم.

خسروی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز اظهار کرد: مشارکت خوب و ارزشمند مردم در کمک به زندانیان در سال جاری موجب شده است تا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تعداد آزادی های زندانیان جرائم غیر عمد در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که تعداد زندانیان آزاد شده در سه ماهه سال گذشته ۲۴ نفر بوده است افزود: امسال در سه ماهه اول سال تعداد ۵۰ نفر زندانی تا کنون با مساعدت ستاد مردمی دیه از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

شایان توجه است در این جلسه تعداد ۲۵ پرونده زندانیان واجد شرایط با مبلغ بدهی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطرح و پس از بررسی با اختصاص مبالغی به صورت بلاعوض، معرفی به بانکهای عامل جهت استفاده از تسهیلات قرض الحسنه و همچنین گذشت شکات پرونده، زمینه آزادیشان فراهم شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس