202 صندوق اخذ رای در شهرستان درمیان مستقر می‌شود


202 صندوق اخذ رای در شهرستان درمیان مستقر می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: 202 صندوق اخذ رای برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش‌بینی شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت عوامل اجرایی انتخابات است.

حسینعلی بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۸۳ صندوق برای اخذ آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ۱۱۹ صندوق برای اخذ آرای نامزدهای شوراها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۴۹ صندوق سیار و ۳۴ صندوق ثابت در نظر گرفته‌ایم که ۶۶ صندوق در مناطق روستایی و ۱۷ صندوق در مناطق شهری فعال خواهند بود.

فرماندار درمیان اظهار داشت: ۸۳ شعبه اخذ رای در روز جمعه (۲۸ خرداد) آرای مردم شهرستان را جمع‌آوری می‌کنند که در راستای حفظ سلامتی مردم ۱۹ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان ۱۵ نامزد در شهر اسدیه، ۱۵ نامزد در شهر طبس مسینا و ۱۲ نامزد در شهر گزیک برای عضویت در شورای اسلامی شهرها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بخشی گفت: همچنین در روستاهای بخش مرکزی ۲۰۷ نامزد، در بخش قهستان ۲۳۶ نامزد و در بخش گزیک ۹۵ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی روستاها حضور دارند.

وی عنوان کرد: ۳۳ هزار و ۵۲۶ نفر در انتخابات ۱۴۰۰ واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد هزار و ۸۷۹ نفر رای اولی هستند.

فرماندار درمیان گفت: تمامی تمهیدات برای تجهیز شعب اخذ رای اندیشیده شده و ستاد انتخابات شهرستان با اعزام تیم نظارت و ارزیابی در شعبه‌های اخذ رای به‌صورت میدانی الزامات و نیازهای شعب را احصا و گزارش آن را به ستاد انتخابات استان اعلام کرده‌ است.

وی با اشاره به همکاری هزار و ۳۳۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در انجام فرآیند برگزاری انتخابات افزود: همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا انتخاباتی سالم، امن و قانونمند با محوریت سلامت مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی برگزار شود.

بخشی اظهار داشت: در تمامی شعب با نظارت عوامل بهداشت و درمان پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در روز انتخابات به شعب اخذ رای مراجعه و حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی