جهادکشاورزی استهبان:‌اقدامات ترویجی در مورد انجیر تداوم خواهد یافت


جهادکشاورزی استهبان:‌اقدامات ترویجی در مورد انجیر تداوم خواهد یافت

شیراز- ایرنا- استهبان از شهرستان‌های فارس است که انجیر دیم آن شهرت دارد از این رو مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان اعلام کرد: پژوهش و اقدامات ترویجی برای بازاریابی و کیفیت بخشی به این محصول تداوم خواهد داشت.

مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان بیان کرد: ایجاد نهالستان انجیر در فضای سربسته از نیازمندی هایی است که بتوان نهال را با بالاترین کیفیت و بهترین نژاد تولید کرد و توسعه داد.
وی ادامه داد: مبارزه غیر شیمیایی برای آفات و بیماری های انجیر و همچنین آزمایش باقیمانده سموم از جمله اقداماتی است که طی سال های آینده پیگیری و عملیاتی خواهد شد تا انجیر استهبان به عنوان محصول سالم و عاری از مواد شیمیایی به جهان صادر شود.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان اعلام کرد: وجود مرکز تخصصی تحقیقاتی انجیر در استهبان باعث شده تا مسائل روز انجیرستان ها پیگیری شود و قبل از بوجود آمدن بحران با تجارب خود و انجام تحقیقات در شرایط مختلف آب و هوایی به تولید انجیر در استهبان اقدام شود.
اعیان منش همچنین گفت:‌بر اساس نیاز به اقدامات ترویجی و پژوهشی گروهی از متخصصان با سفر به این شهرستان به بررسی روند تولید تا صادرات انجیر استهبان پرداختند.
روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان در این زمینه به نقل از مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان اعلام کرد که محمد مهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به همراه کارشناسان این وزارتخانه از انجیرستان های استهبان بازدید کردند.
اعیان منش افزود: همچنین در بازدید از کارخانه بسته بندی انجیر الماس یار و کارخانه بسته بندی انجیر داتیک از مراحل نگهداری محصول تا بسته بندی مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد مشکل های موجود صادرات انجیر به کشور چین حل و فصل شود.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت:‌از باغ های انجیر استهبان بازدید شد و پس از آن طرح های تحقیقاتی در حال انجام در مرکز تحقیقات انجیر مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت که در این طرح ها، طراحی سایبان تک درخت برای باغ های انجیر با هزینه اندک مورد بررسی قرار گرفت که این طرح و مراحل تحقیقاتی خود را طی می کند.
وی انواع ارقام این محصول را دانه سفید، پوزدنبالی، کوهکی، تومسجدی، خرمایی، ویل وحشی، شاه انجیری، قاسمی، دانه‌سبز، آتشی، فریدونی،آبگزی، فعل‌سربسته و مهارلویی عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت درخت "بر" انجیر در استهبان بیش از ۷۰۰ هکتار است و از آن سالانه هزار ودویست تن محصول بر تولید می‌شود.
درخت بر انجیر با هدف بارور کردن درختان این محصول کاربرد دارد.
استهبان از شهرستان های شرقی فارس است که مرکز آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان