محدودیت هواوی توسط آمریکا به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت


محدودیت هواوی توسط آمریکا به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت

رسانه کلیک – سال 2019 بود که جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین باعث محدودیت هواوی شد. از آن زمان این شرکت در لیست تحریم شدگان نهادهای دولت ایالات متحده قرار گرفته است.  از زمان شروع جنگ اقتصادی بین امریکا و چین، شرکت‌های چینی زیادی در لیست تحریم شدگان ایالات متحده قرار گرفتند که بزرگ‌ترین […] نوشته محدودیت هواوی توسط آمریکا به این زودی‌ها پایان نخواهد...

رسانه کلیک – سال ۲۰۱۹ بود که جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین باعث محدودیت هواوی شد. از آن زمان این شرکت در لیست تحریم شدگان نهادهای دولت ایالات متحده قرار گرفته است.

از زمان شروع جنگ اقتصادی بین امریکا و چین، شرکت‌های چینی زیادی در لیست تحریم شدگان ایالات متحده قرار گرفتند که بزرگ‌ترین آن، اعمال محدودیت هواوی بود. این مسئله باعث بروز مشکلاتی فراوانی برای غول چینی به جهت تامین سخت‌افزارهای مورد نیازش شد.

بعد از تحریم شرکت هواوی و ۷۰ کمپانی زیر مجموعه آن، تجارت بین این مجموعه‌ها با تمامی تامین‌کنندگان امریکایی و وابسته به آن ممنوع اعلام شد. با شروع این جنگ تجاری، چین در حال آماده شدن برای خودکفایی در چندین زمینه فناوری از جمله ساخت پردازنده‌های داخلی بوده و همچنین روی چندین فناوری نسل بعدی مانند AI ،ML ،6G نیز کار می‌کند.

این درحالی است که ایالات متحده در تلاش است تا در بخش فناوری پیشرو بوده و قرار است حدود ۵۴.۲ میلیارد دلار برای افزایش صلاحیت شرکت‌های فناوری امریکایی هزینه کند. این لایحه با نام قانون نوآوری و رقابت ایالات متحده در حال بررسی در مجلس نمایندگان این کشور است.

وقتی هواوی در فهرست تحریم شدگان قرار گرفت، مقامات امریکایی این شرکت را به دلیل داشتن ارتباط با ادارات نظامی و امنیتی چین، به عنوان خطر امنیت ملی متهم کردند. البته که این شرکت بارها چنین ادعاهایی را رد کرده است. جالب اینجاست که دولت ایالات متحده تاکنون هیچ مدرکی در این باره ارائه نکرده است!

به دلیل تحریم شدن این شرکت در ایالات متحده، هواوی دیگر نمی‌تواند پردازنده‌های خود را بسازد و شرکت‌هایی که با این غول چینی تجارت می‌کنند لازم است مجوز ویژه‌ای از دولت امریکا داشته باشند که بعید به نظر می‌رسد که شرکتی مثل کوالکام بتواند چنین مجوزی را دریافت کند.

با وجود فشارهای وارده بر این کمپانی، هواوی اکنون تمرکز خود را روی سایر مشاغل از جمله توسعه نرم‌افزار و ساخت وسایل نقلیه الکتریکی معطوف کرده است. هر دو این زمینه‌ها برای شرکت تازگی داشته و باید ببینیم آیا این شرکت چینی می‌تواند در این حوزه‌ها پیشرفت داشته باشد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی