باید با یک قیام همگانی پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم


باید با یک قیام همگانی پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم

امام جمعه دزفول گفت: باید 28 خرداد با یک قیام همگانی و حرکت ملی پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم و به دنیا ثابت کنیم که ما مردمی سرزنده هستیم و به سرنوشت انقلاب، نظام، کشور و مسائل آن حساس هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی‌دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: انتخاباتی که ۲۸ خردادماه در پیش داریم، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب است. اگر انتخابات گذشته را بررسی کنیم، همیشه روی شرکت مردم در انتخابات حساسیت وجود داشته است اما در انتخابات این دوره حساسیت بیش از دوره‌های گذشته است و این نشان می‌دهد که برای دشمن بسیار مهم است که بتواند پایگاه انقلاب و نظام را به شکلی تضعیف کند و اقبال مردم را نسبت به نظام و انقلاب خود پایین بیاورد و به صورتی تبلیغ کند که بعدا بتواند بگوید دوست داشتن نظام و انقلاب در بین مردم کاهش پیدا کرده است و به دنبال آن نیز برنامه‌های دیگر خود را اجرا کند. بنابراین از همین حساسیت دشمن می‌توان اهمیت انتخابات را متوجه شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قاطبه مردم عزیز ایران نسبت به مسائل و مشکلاتی که برای‌شان در کشور وجود دارد، معترض و نگران هستند و این یک واقعیت سیاسی و اجتماعی است اما چاره و راهکار آن، قهرکردن با صندوق رأی نیست و این دقیقا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. چاره و راهکار اعتراض صحیح و عقلانی این است که مردم پای صندوق رأی حاضر شوند و یک انتخاب درست داشته باشند و این برای هر دو انتخابات پیش رو یعنی ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا است.

امام جمعه دزفول گفت: امروز مردم ما باید تصمیم بگیرند و تصمیم تاریخی که باید بگیرند نیز این است که یا با حضور خودشان پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر عزم و اراده خود را برای تحول و تغییر در کشورشان نشان دهند یا اینکه بی‌تفاوت باشند و بگذارند همین روند طی شود. همچنین دشمن می‌خواهد این را نشان ‌دهد که هیچ فرقی نمی‌کند که مردم در انتخابات شرکت کنند یا نه و وضعیت و مشکلات همین خواهد بود. دشمن یأس را بر دل مردم می‌کارد و حساسیت پیش رو به همین دلیل است که دشمن سعی می‌کند ناراحتی و یأس به وجود آمده در مردم، به خاطر ضعف در مدیریت و سوءمدیریت در کشور را تقویت کند و با تشویق مردم به رأی ندادن، این ناامیدی ادامه پیدا کند و بعد به اهداف خود دست پیدا کند. بنابراین باید با یک قیام همگانی و حرکت ملی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به دنیا ثابت کنیم که ما مردمی سرزنده هستیم و به سرنوشت انقلاب، نظام، کشور و مسائل آن حساس هستیم و به آن اهمیت می‌دهیم و ان‌شاءالله مثل همیشه دشمن را مأیوس کنیم و بتوانیم طبق وعده‌ رهبر، یک مجلس انقلابی، جوان، کارآمد و حزب‌الهی داشته باشیم تا بتواند روحیه ما نمی‌توانیم و حرف‌هایی که بوی یاس می‌دهد را تمام کند و روح تازه‌ای در کالبد جامعه دمیده شود و بر مشکلات فائق شویم.

وی درباره اولویت رییس‌جمهور آینده در کشور، گفت: اگر بخواهیم ریشه مسائل را در نظر بگیریم، در چند دوره اخیر به هر دلیلی مدیران اجرایی ما از گفتمان انقلاب اسلامی فاصله گرفته بودند و تنها چاره کار و راهکار اساسی این است که دوباره به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی برگردند. همان چیزی که رهبری به آن تاکید دارد. باید به آینده امیدوار باشیم و بررسی کنیم چه چیزی باعث شد که از انقلاب و گفتمان انقلابی فاصله بگیریم و بعد آن موارد را کنار بگذاریم و مجددا به گفتمان انقلاب اسلامی با همان ملاک‌ها و شاخصه‌ها برگردیم. ما باید به همان روحیه‌ای که شهدا داشتند، برسیم و روحیه شهدا این بود خودشان را وقف کشور کردند و ایثارگری داشتند و هر مدیری که با این روحیه کار کند، می‌تواند بر مشکلات کشور فائق شود و اگر مدیری بیاید و باز هم به دنبال همان مسائل گذشته باشد و بهانه بیاورد این مدیر به درد نمی‌خورد. پس باید مدیری قوی، متدین، ولایی، جهادی و کارآمد به روی کار بیاید. پس مردم برای رأی دادن باید گذشته و کارنامه شخص و همچنین برنامه‌ها و انگیزه‌اش از حضور در انتخابات را بررسی کنند.

قاضی‌دزفولی درباره اولویت رییس‌جمهور آینده برای خوزستان نیز عنوان کرد: در خوزستان اولویت اول، داشتن یک استاندار قوی، کارآمد و مدیر است که بتواند استان را با تمام ظرفیت‌هایش اداره کند و به نظرم باید مهم‌ترین اولویت دولت آینده این باشد که استانداری در تراز استان خوزستان برای آن قرار دهد زیرا خوزستان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور است و اگر دولت بتواند در استان خوزستان از نظر اجرا و مدیریت موفق باشد، قطعا بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد چرا که استان خوزستان برای کشور بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و حیاتی است و اگر در خوزستان یک مدیر بسیار قوی، انقلابی و جهادی باشد، قطعا ظرفیت خوزستان برای کشور بسیار بالا است و هم مشکلات خود استان حل شده و هم مشکلات بیکاری و معیشت حل می‌شود و هم اینکه خوزستان می‌تواند برای حل مشکلات کشور نقش پیگیر و موثر داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر