معاون استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رفع موانع برای ورود کالا به بندرچابهار شد


معاون استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رفع موانع برای ورود کالا به بندرچابهار شد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رفع موانع برای ورود کالا در بندرشهیدبهشتی شد و افزود: جای تعجب است که کالای اساسی سهم این استان و استان‌های همجوار در سایر بنادر ایران تخلیه و با هزینه‌های زیاد به این منطقه ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا ماندانا زنگنه در نشست ستاد توسعه سواحل مکران با موضوع واردات کالا از طریق بندر چابهار و بررسی موضوعات رسوب کالا در بندر شهیدبهشتی که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در چابهار برگزار شد افزود: برای رونق حمل و نقل نیاز است 1000دستگاه کامیون برای جابه‌جایی کالا از طریق منطقه آزادچابهار وارد و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک زابل فعالیت کنند.

وی بر اختصاص سهمیه لاستیک و سوخت یارانه‌ای به رانندگان فعال در جابه‌جایی کالا تاکید کرد و افزود: متاسفانه بارها شاهد هستیم که کامیون‌های سایر استان‌ها برای حمل کالا به این استان نمی‌آیند و بعضا مشکلاتی را ایجاد و این موضوع هزینه حمل و نقل را بیش از حد بالا برده است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست اظهارکرد: بندرچابهار به عنوان بزرگترین بندراقیانوسی ایران با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری نظام جمهوری اسلامی، آماده شده است و هم اینک با انواع تجهیزات پیشرفته و وجود زیرساخت‌های مناسب و با موقعیت راهبردی‌اش نقش مهمی در توسعه سواحل مکران دارد.

رحمدل بامری افزود: از انتظارات مهم ورود کالای اساسی سهم استان‌های شرقی کشور از طریق بندرچابهار و رفع موانع و مشکلات و افزایش حجم انبارها است و باید در این زمینه اقدامات و پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا