بازی کلمه­ای است که با شنیدن آن به دوران شیرین و پر از حس و حال خوب کودکی سفر می­کنیم. آن زمان که تنها دغدغه زندگی­مان بازی با همسن و سالان خودمان بود. چه روز­هایی که به دلیل باخت در بازی مانند ابر بهار گریسته­ایم و به دلیل برد از رقیبمان کودکانه شاد بوده­ایم. رفته رفته بزرگ شده و آن بازی­های جذاب جای خود را به کامپیوتر­ها و گوشی­های هوشمند داد. با ما همراه باشید تا تعاریف بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین و تفاوت بین آن­ها را بهتر بشناسید.

تفاوت بین بازی ­های بردگیم و بازی­ های آنلاین را بشناسید

بردگیم(بازی رومیزی) چیست؟

بردگیم همان بازی رومیزی است که افراد دور میز یا صفحه بازی گرد می­آیند. بردگیم شامل مهره‌ها، کارت‌ها یا ژتون‌هایی است که طبق قانون یا قوانین از پیش تعیین شده بر روی همان برد چیده یا جا به جا می‌شوند. دو نفر، هفت نفر و گاهی هم بیشتر می­توانند در بازی­های بردگیم مشارکت کنند. برخی از بازی­های بردگیم استراتژیک، بعضی دیگر بر اساس شانس و بعضی از آن­ها نیازمند دو فاکتور شانس و مهارت هستند. بازی­های رومیزی بر اساس یک هدف مشخص شده پیش می­روند که بازیکنان برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می­کنند. بازی­های بردگیم انواع مختلفی دارند که آشنایی با همه آن­ها تقریبا غیر ممکن است. این بازی­ها در دسته­بندی­های متفاوتی قرار می­گیرند که اصلی­ترین دسته­بندی بر اساس ژانر است. ژانر­های مختلف این نوع بازی عبارت اند از:

بازی­های استراتژیک

بازی­های استراتژیک در بازی‌های رومیزی سنتی مانند شطرنج، تخته ‌نرد و مینیاتور ریشه دارند. این بازی­ها حاوی داستان­های به خصوصی نیستند؛ اما بازیکنان بر طبق قوانین خاصی به بازی می­پردازند.

بازی­های معمایی یا استنباطی

بازی‌های استنباطی و معمایی حول و حوش حل یک معما از جمله یافتن قاتل، حدس زدن آینده نامعلوم خود یا خانواده­تان می­چرخند. بنابراین، بازیکنان بازی­های معمایی باید به مهارت تجزیه و تحلیل دست یابند؛ تا معماهای داخل بازی را کشف و حل کنند. این بازی‌ها هوش معمایی بازیکنان را تقویت کرده؛ و آن­ها را به سمت حل مسئله سوق می­دهند.

بازی­های آموزشی

برخی افراد شوق فراوانی برای آموختن و یادگیری ندارند و آن را کسل کننده می­پندارند. شما را با دسته بازی­های آموزشی آشنا می­کنیم تا بدانید یاد گرفتن و آموزش نیز کاری جالب و جذاب است. مخاطب بازی­های آموزشی اکثرا کودکان هستند که علاقه بسیاری برای یادگرفتن چیز­های مختلفی دارند. هم بازی کن، هم یاد بگیر!

بازی­های تعاملی

بازی­های تعاملی مناسب افراد با شخصیت جنگجو هستند. در بازی­های تعاملی یک تیم متشکل از افراد حاضر دور بردگیم، در مقابل بردگیم یا تیم مقابل بازی می­کنند.

تفاوت بین بازی ­های بردگیم و بازی­ های آنلاین را بشناسید

بازی­های آلمانی

بازی­های آلمانی بعد از بحبوحه جنگ جهانی دوم در آلمان پدیدار شدند. بازی رومیزی آلمانی در این برهه زمانی به منظور دور هم جمع کردن اعضای خانواده و وقت به شادی گذراندن پا به عرصه گذاشتند. این بازی­ها بسیار آسان بوده و فاکتور شانس نقش مهمی بر عهده دارد.

بازی­های جاسوسی

بازی­های جاسوسی طرفداران فراوانی دارند که به صورت گروهی انجام می­شوند. نقش هر گروه مخفی باقی مانده و گروه مقابل اطلاعی از آن ندارد. بازی­های مافیایی در دسته بازی­های جاسوسی قرار دارند که امروزه هم علاقه­­مندان و طرفداران بسیاری یافته است.

بازی­های مخصوص مهمانی

افراد در مهمانی­های خانوادگی برای خوش گذراندن بازی­های بسیاری را انجام می­دهند. بازی­های مهمانی به صورت گروهی انجام می­شوند. این بازی داستان خاصی ندارد؛ و افراد برای برنده شدن باید دقت عمل به خرج دهند.

بازی­های فکری

افراد با سنین متفاوتی طرفدار بازی­های فکری هستند. این بازی­ها هوش و ذهن شما را به چالش می­کشند. بازی­های فکری برای کودکان مانند بازی های فکری انتشارات هوپا به منظور افزایش هوش و استفاده از آن بسیار موثر هستند. امروزه انواع بسیاری از آن­ها در بازار موجود هستند که سایت خرید بازی ­های فکری نیز به منظور خرید آسان در دسترس است.

بازی­های آنلاین چیست؟

بازی­های آنلاین بازی های شبکه ای هستند که از ساختار شبکه­های کامپیوتری فراتر رفته؛ و با دیجیتال مارکتینگ وارد بعد جدید اینترنتی یا شبکه جهانی اینترنت شده­اند. در گذشته­های نه چندان دور به منظور برقراری ارتباط بین دو یا چند کامپیوتر برای انجام بازی­های آنلاین از کابل­های سیمی استفاده می­کردند. این پیشرفت دست­آورد بزرگی در دنیای بازی­های آنلاین محسوب می­شود؛ زیرا بازی­ها از حالت تک بازیکنی یا ROBOT خارج شده و به چند بازیکنی تبدیل شدند. با گذشت زمان به منظور برقراری ارتباط بین کامپیوتر­ها از بی­سیم و مودم به جای کابل سیمی بهره بردند؛ که رقیب شما در این حالت از شخص مجازی به یک شخص حقیقی تبدیل می­شود. امروزه با گسترش دنیای اینترنت مخاطب بازی­های آنلاین دیگر یک یا دو نفر نیستند؛ بلکه با میلیون­ها نفر سروکار دارند. از این رو، باید کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

تفاوت بین بازی ­های بردگیم و بازی­ های آنلاین را بشناسید

تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین

یکی از تفاوت­های بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین این است که برای انجام بازی­های بردگیم مهمانان، اعضای خانواده و دوستان به دور هم جمع شده و اوقات خوشی را سپری می­کنند. اما بازی­های آنلاین با افراد حقیقی ناشناسی در یک فضای اینترنتی و مجازی انجام می­شوند. پس، بازی­های رومیزی حس دوستی را بین افراد شرکت کننده حتی در حالت باخت گروهی حفظ می­کند. بازی­های آنلاین نیاز مبرمی به کامپیوتر، لپ تاپ و اینترنت دارند. بازیکن گاهی برای مدت طولانی بدون حرکت و ثابت بر روی صندلی کامپیوتر می­نشیند و به مانیتور نگاه می­کند. از این رو، با گذشت زمان نیاز به مراجعه به چشم پزشکی و تهیه عینک طبی دارند. ستون فقرات بازیکن نیز در اثر نشستن طولانی بر روی صندلی در موقعیت نادرستی قرار می­گیرد که ممکن است باعث کمر درد و یا گوز پشتی شود. در حالی که بازی­های بردگیم بیشتر به عنوان سپری کردن اوقات خوش در دور یک میز انجام می­شود. این تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین با سلامتی عمومی بدنتان سروکار دارد؛ پس با احتیاط عمل کنید. از آنجا که بازی­های آنلاین با استفاده از لپ تاپ و اینترنت انجام می­شوند، اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما خراب شود یا بسوزد؛ هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض آن باید بپردازید. از طرف دیگر خرید و شارژ اینترنت نیز هزینه دیگری دربر دارد. در حالی­که، شما با خرید یک بازی رومیزی می­توانید مدت­ها از آن بدون هزینه اضافی دیگری استفاده کنید. پس ارزان قیمت بودن بازی­های بردگیم و دسترسی همگانی به آن از تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین است.

سخن آخر

با تعاریف بازی­های بردگیم و انواع آن، بازی­های آنلاین، تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین آشنا شدید. بازی­های بردگیم گزینه مناسبی برای خوش گذراندن در یک جمع خانوادگی یا دوستانه است. اما در بازی­های آنلاین شما پشت لپ تاپ نشسته و با فرد یا افراد حقیقی مجازی بازی می­کنید. بازی­های رومیزی خلاقیت بازیکنان را افزایش داده و روابط بین افراد را بهبود می­بخشند. پس، در دنیای واقعی خوش بازی کنید.