نتایج مطالعه بالینی واکسن فخرا منتشر می‌شود/امکان تولید 1.5 میلیون دوز واکسن از تابستان


نتایج مطالعه بالینی  واکسن فخرا  منتشر می‌شود/امکان تولید 1.5 میلیون دوز واکسن از تابستان

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا با بیان این‌که نتایج مطالعات این واکسن منتشر می‌شود، گفت: امیدوار هستیم که از اواسط تابستان با بهره‌برداری از کل زیرساخت‌ها، حدود یک تا 1.5 میلیون دوز واکسن کرونا را در ماه تولید کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کریمی با بیان این‌که در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای "فخرا" با موفقیت به 135 نفر داوطلب تزریق شد، اظهار کرد: در این فاز بی‌خطری واکسن فخرا محرز شد و فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا روی 500 نفر داوطلب در تهران از 19 خردادماه آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا نتایج مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن فخرا منتشر می‌شود؟" تصریح کرد: بله؛ نتایج آماده شده و در ماه آینده منتشر می‌شود. در فاز اول، به دنبال این بودیم که بدانیم در پی تزریق واکسن کرونا، سیستم ایمنی داوطلبان تحریک می‌شود یا خیر که ایجاد "آنتی بادی‌های نوترالیزان" در خون داوطلبان ثابت کرده است که این واکسن قابلیت خنثی‌سازی ویروس را دارد البته باید برای اثبات ایمنی‌زایی واکسن، فاز سه نیز انجام شود تا بتوانیم با قطعیت درباره ایمنی‌زایی واکسن صحبت کنیم و باید در جامعه آماری بالا درصد اثربخشی واکسن را بررسی کنیم که این امر مستلزم اجرای فاز سوم است و پس از اجرای فاز دوم، با مجوز وزارت بهداشت وارد فاز سوم خواهیم شد‌.
مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا درباره زیرساخت تولید انبوه واکسن نیز گفت: ما امیدوار هستیم که از اواسط تابستان با بهره‌برداری از کل زیرساخت‌ها، حدود یک تا 1.5 میلیون دوز واکسن کرونا را در ماه تولید کنیم. پس از اجرای فاز سوم مطالعه بالینی، می‌توانیم درخواست مجوز مصرف اورژانسی واکسن را به سازمان غذا و دارو ارائه کنیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله به پوریا زراعتی، مجری ایران‌اینترنشنال در لندن / با چاقو او را زدند